Ik heb een vraag. Ik ga dit jaar (2025) verhuizen naar mijn koopwoning. Is er nog een reden om mijn inschrijving bij de sociale huurwoningnetten aan te houden?
Voor die 83 cent per maand lijkt het me verstandig om de inschrijving aan te houden, mocht je situatie ooit veranderen.
ga je samen wonen? Kan je alleen de hypotheek betalen als je partner uitgekocht is/vertrekt?
Kortom, heb je behoefte aan een vangnet en wil je je plek op de ranglijst voor een huurwoning aanhouden?
Zo niet, dan kan je 't beter opzeggen.
Kortom, heb je behoefte aan een vangnet en wil je je plek op de ranglijst voor een huurwoning aanhouden?
Zo niet, dan kan je 't beter opzeggen.
Ja.
Koop je samen? Een relatie kan (helaas) stuk gaan. Maar ook al koop je alleen, je kunt een ongeluk krijgen, langdurig ziek raken, permanent gehandicapt, of een carriere/levensstijl switch willen maken. Daarbij kan het allemaal prima gebeuren dat je je huis moet/wilt verkopen en een huurwoning wilt. Afhankelijk van de situatie kan het dan zijn dat je voor sociale huur in aanmerking komt. Voor meestal nog geen 20 euro per jaar (per regio) vind ik dat best een schijntje van een verzekering.
Koop je samen? Een relatie kan (helaas) stuk gaan. Maar ook al koop je alleen, je kunt een ongeluk krijgen, langdurig ziek raken, permanent gehandicapt, of een carriere/levensstijl switch willen maken. Daarbij kan het allemaal prima gebeuren dat je je huis moet/wilt verkopen en een huurwoning wilt. Afhankelijk van de situatie kan het dan zijn dat je voor sociale huur in aanmerking komt. Voor meestal nog geen 20 euro per jaar (per regio) vind ik dat best een schijntje van een verzekering.
Ja, zeker doen! Je wachttijd zal worden gereset maar je bouwt dan ook direct weer jaren op. Je zal niet de eerste zijn die economisch dakloos wordt na een scheiding of een flinke inkomensterugval krijgt door ziekte, een ongeluk of een reorganisatie op het werk. Het zijn ook relatief kleine bedragen per jaar dus echt missen zal je het niet. Ik ben zelf iig wel ingeschreven gebleven!