Activation lock na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-05 15:52
Recentelijk is (via Amac) mijn Mac op reparatie geweest. Zonder resultaat helaas; men kon mijn probleem niet reproduceren, maar adviseerde wel de Mac geheel te wipen om er zeker van te zijn dat er geen software issue is. Hoewel ik niet geloof dat er een software probleem is ben ik gisteravond toch begonnen aan het wipen van mijn Mac.

Helaas val ik, direct na de opdracht gegeven te hebben om de Mac te wipen in het activatieslot (iCloud iock) en moet ik de Mac ontgrendelen middels een iCkoud-account wat niet van mij is. Het account heet "a*****@hotmail.com)". Inmiddels heb ik met Amac contact gehad en men geeft aan daar niets van te weten, omdat men zegt dat Amac of de reparatiedienst nooit inlogt op iCloud en ook geen gebruikmaakt van Hotmail-adressen.

Enerzijds ben ik geneigd te geloven wat men zegt (ik werk ook in de ICT c.q. heb een idee wat wel en niet gebruikelijk is), maar ik weet ook dat (1) ik in de winkel de Mac uit mijn iCloud heb moeten halen voordat deze op reparatie ging, (2) ik de Mac nieuw uit de doos gehaald heb en deze nooit mijn bureau heeft verlaten, anders dan de recente reparatie, (3) ik geen hotmail-adres heb (en nooit heb gehad). Ofwel... als ik het niet was, dan moet het wel Amac of de reparatiedienst geweest zijn.

Inmiddels heb ik Amac bereid gevonden om "er eens naar te kijken en wellicht op te sturen", ik heb er echter geen goed gevoel bij dat dit (enigszins vlot) opgelost gaat worden.

Mijn vraag: hebben anderen hier soorgelijke ervaringen en zo ja, hoe ga je het beste hiermee om? Ik ga sowieso straks met de Mac en de factuur van het apparaat naar Amac, maar ik wil ook goed voorbereid in de winkel staan indien men niet meewerkt....

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het serienummer van de Mac die je hebt teruggekregen ook dat van de Mac die je hebt afgegeven? (Ik neem aan van wel, anders had je dat vermoedelijk gemerkt voor het wipen, maar toch)

Op zich lijkt "Ofwel... als ik het niet was, dan moet het wel Amac of de reparatiedienst geweest zijn." wel een gerechtvaardigde gedachtegang, zou ik zeggen (of tenminste, er moet onder verantwoordelijkheid van amac of zijn ingelogd).

[ Voor 75% gewijzigd door begintmeta op 02-01-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
Goede vraag, maar ja, het is wel echt mijn Mac, daarover gelukkig geen twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:37
Raar verhaal. Amac als bedrijf heeft er ook niks mee te winnen en voor een medewerker is het enige wat bereikt is dat jij er niet meer in kan. Maar een medewerker kan ook een fout hebben gemaakt.

Links of rechtsom, als jij kan aantonen dat het jouw iMac is doormiddel van een factuur waar een serienummer op staat kan je de lock eraf laten halen door Apple:
https://al-support.apple.com/#/kbase/nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:25

franssie

Save the albatross

Dreadnought schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:49:
Goede vraag, maar ja, het is wel echt mijn Mac, daarover gelukkig geen twijfel.
Misschien per ongeluk een SSD verwisseld toen ie open lag op de werkbank?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreadnought
Nou het raadsel is opgelost. Of, beter, wonder boven wonder reageerde de supportdesk van Apple bijzonder snel en heb ik daarmee het lock kunnen verwijderen. Nog steeds geen idee wat er is gebeurd, maar goed, ik heb mijn Mac weer aan de gang en daar was het maar om te doen...
Pagina: 1