Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jallie
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-07 18:11
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral foto’s bewerken op Lightroom en lichte games (minecraft / RTS games / city builders)

Wat is je budget?
Tot €1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, zal gewoon thuis blijven

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik had de volgende laptop in de aanbieding gevonden bij Bol. Sta open voor alle suggesties. Wat voor mij belangrijk is, is de helderheid kleur en schermgroote i.v.m. fotos bewerken

https://www.bol.com/nl/nl...-165-hz/9300000178023123/

Vast dank voor jullie reacties

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
Ik heb geen verstand van wat Lightroom nodig heeft, maar wil je er wel op attent maken dat game-laptops doorgaans geen top beeldschermen hebben qua kleurweergave.

Dan kan je denk ik beter iets zoeken met een OLED scherm en geïntegreerde graphics.

Als je in de Pricewatch zoekt, kan je daar meestal doorklikken naar de specs van de fabrikant, Lenovo geeft daar consequent aan welke kleurengamut hets scherm laat zien, Asus doet dat bij de meeste laptops ook (en waar ze het niet doen, zal het niet top zijn).-
HP geloof ik meestal ook wel, trouwens.

EDIT:
jouw link betreft deze laptop:
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16ARP9 (83EX001JMH)
(Links naar de Pricewatch vergemakkelijken het vergelijken van laptops van verschillende verkopers)

Als je daar doorklikt naar Lenovo:
https://psref.lenovo.com/...lim_5_16ARP9?M=83EX001JMH

Dan zie je dat deze laptop 100% sRGB weergeeft. Dat is niet slecht, maar ook niet top.

[ Voor 30% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-01-2025 14:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
In aanvulling op bovenstaande:

Volgens dit draadje op Reddit werkt Adobe Lightroom prima op geïntegreerde GPU's, licht gamen lukt daar ook wel op.

Ik zou overwegen om je budget iets op te rekken en voor deze laptop te gaan:
uitvoering: ASUS Vivobook S 16 OLED S5606MA-MX028W

Dan heb je een knap oled-scherm met een hoge resolutie (3200x2000) en 100% DCI-P3 kleurgamut, een moderne processor en 1 TB SSD. Nadeel is wel dat het geheugen van 16 GB niet uitbreidbaar is. Maar je kan nu eenmaal niet alles hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-01-2025 20:23 . Reden: vergeten link toegevoegd ]

iRacing Profiel