Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkabel1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 16:50
hoi! Ik ben afgelopen week overgestapt van Android (Xiaomi Mi10 pro) naar Iphone 16 pro max. Nu zit ik met het volgende: via de door Apple aangedragen overstap app heb ik alles overgezet, maar nu wordt het overgrote deel van de media weergeven met de upload datum naar de iphone ipv de daadwerkelijke datum.

Enig idee hoe dit komt en of dit nog valt te herstellen? De oude telefoon heb ik nog niet gewiped, dus daar staat alles nog op, mocht opnieuw overzetten via een andere route een oplossing zijn.

Online las ik nog weleens wat over uploaden naar Icloud, echter worden de foto's en video's ook daar met de verkeerde datum weergeven, dus dat lijkt niet te helpen...

Voer geen oorlog, voer de meeuwen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:38
Om foto's over te zetten op datum kom je eigenlijk uit op het syncen via een cloud oplossing.
Dus Google Foto's naar Google Foto's, of Onedrive naar Onedrive, of iCloud naar iCloud.

Echter ik weet niet of dat op die manier gaat werken om ze van de Android op de iOS te krijgen, omdat iCloud een gesloten systeem is wat bij mijn weten niet op Android te installeren valt, en ik niet weet of je via de Google Foto's app bijvoorbeeld alle foto's kunt downloaden naar de iPhone dat ze lokaal staan en daar ook gezien worden door de lokale foto app van Apple zelf en hoe die ermee omgaat dan.

Maar je zou dus een cloud app op je oude telefoon kunnen zetten, die ook op je nieuwe en dan kijken of je langs die route de foto's gedownload krijgt op het nieuwe toestel. Niet geschoten altijd mis.
Wel eerst alle foto's die er nu op staan verwijderen, anders krijg je duplicaten om uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:16
Ik heb een app gebruikt om de originele datum te herstellen. De foto's heb ik eerst gedownload, daarna de app gedraaid en daarna geüpload naar iCloud. De oorspronkelijke datum zat namelijk nog wel in de metadata van de foto's opgesloten. Die app was wel op de Mac, maar er bestaat vast zoiets ook voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat hierboven staat. Je kan helaas bij een dergelijke overstap niet makkelijk deze datums correct krijgen, maar er zijn third-party tools die het voor je kunnen oplossen blijkbaar. De EXIF in de foto's is sowieso niet aangepast, dus daar kan je altijd nog de originele datum/tijd uit halen, maar de Apple app gaat uit van de aanmaakdatum van het bestand. Bij een dergelijke overstap worden alle foto's op die dag op je nieuwe telefoon gezet dus ziet de Foto's app een heleboel foto's met dezelfde aanmaakdatum.