Sinds een kleine 2 maand, komen we geregeld wakker en constateren we dat de stroom er uit ligt. Telkens 1 groep, de hoofdzekering en de zekering van de zonnepanelen staan dan naar beneden. Altijd dezelfde groep. Dus ik dacht iets die op die groep zit, die zorgt voor verlies. Maar die groep heeft slechts 4 stopcontacten en zelfs als daar niets in zit, valt de elektriciteit nog steeds (volledig) uit. Heb de stopcontacten reeds uitgehaald, alsook de zekering en de bekabeling goed aangespannen.
Wat is er afgelopen tijd veranderd:
In april zonnepanelen geplaatst
31/10 werd een digitale meter geplaatst(België)
Problemen zijn begonnen half november. Heb dan een tijdje die groep laten afliggen(niet per se die stopcontacten nodig, zijn stopcontacten in slaapkamer van mijn zoon). 2 weken geleden dan de bekabeling in de zekering nog eens uitgehaald en weer ingestoken en heeft dan 1.5 week goed gewerkt. Dacht dus dat het opgelost was, maar vanochtend was het weer zo ver.
Had al elektricien gebeld, maar eer die afkomt...
Nu vroeg ik mij af: kan het aan die zekering zelf liggen dat die gevoelig is of deze een opstoot heeft gekregen na plaatsing digitale meter of ligt het toch aan de zonnepanelen? Is wel telkens dezelfde groep die zorgt voor problemen. Foto's hieronder van hoe de zekeringkast er uit ziet als de stroom is uitgevallen. Daarbij ligt de zekering van de zonnepanelen uit(REM staat bij beschrijving, dat is verliesstroom?) Zou het dan simpelweg op te lossen zijn door de zekering te vervangen? Foto van digitale meter niet zo duidelijk, maar is de zekering die af ligt.
Vind het vooral vreemd dat de volledige elektriciteit en zonnepanelen uitvallen ipv enkel die groep.
:strip_exif()/f/image/eLrwhg7qN8Fk9iuAKdyNf59x.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is er afgelopen tijd veranderd:
In april zonnepanelen geplaatst
31/10 werd een digitale meter geplaatst(België)
Problemen zijn begonnen half november. Heb dan een tijdje die groep laten afliggen(niet per se die stopcontacten nodig, zijn stopcontacten in slaapkamer van mijn zoon). 2 weken geleden dan de bekabeling in de zekering nog eens uitgehaald en weer ingestoken en heeft dan 1.5 week goed gewerkt. Dacht dus dat het opgelost was, maar vanochtend was het weer zo ver.
Had al elektricien gebeld, maar eer die afkomt...
Nu vroeg ik mij af: kan het aan die zekering zelf liggen dat die gevoelig is of deze een opstoot heeft gekregen na plaatsing digitale meter of ligt het toch aan de zonnepanelen? Is wel telkens dezelfde groep die zorgt voor problemen. Foto's hieronder van hoe de zekeringkast er uit ziet als de stroom is uitgevallen. Daarbij ligt de zekering van de zonnepanelen uit(REM staat bij beschrijving, dat is verliesstroom?) Zou het dan simpelweg op te lossen zijn door de zekering te vervangen? Foto van digitale meter niet zo duidelijk, maar is de zekering die af ligt.
Vind het vooral vreemd dat de volledige elektriciteit en zonnepanelen uitvallen ipv enkel die groep.
:strip_exif()/f/image/eLrwhg7qN8Fk9iuAKdyNf59x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b6jd0h0sVxNZhk3VXYUGLVZ8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door skelleniels op 02-01-2025 08:35 ]