WTW systeem (Zehnder Comfoair) instelproblemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:19
Ik heb een WTW systeem in onze woning zitten. Het gaat om een Zehnder Comfoair die geschakeld wordt handbediening, CO2 meting en vochtmeting. Bij een hoge CO2 meting schakelt het systeem automatisch een standje hoger. Deze CO2 wordt gemeten door twee meters die in de hoofdslaapkamer en woonkamer aanwezig zijn. Bij een hoge vochtmeting (bijvoorbeeld bij het douchen en koken) schakelt hij normaal ook een standje hoger om het vochtgehalte in de lucht te verlagen. Echter lijkt doet alleen goed te werken bij schone/nieuwe filters die max 2 of 3 weken oud zijn. Na die 2 a 3 weken lijkt de vochtmeting niet goed te gaan en schakelt hij bij het douchen niet meer op naar een hogere stand. Als ik dan de filters weer vervang doet hij het wel weer. Nu snap ik dat het belangrijk is om de filters vaak te vervangen. Maar om de 2 of 3 weken lijkt mij een beetje veel van het goede? Ik heb het systeem inmiddels 3 jaar in gebruik.

Edit: En nee, ik heb geen stoffig huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 21:12

Telefooncal

Tring tring!

Een comfoair schakelt alleen bij op het moment dat de relatieve luchtvochtigheid van de retour lucht >75% passeert. Het kan goed zijn dat dit niet wordt overschreden, dan is er ook geen noodzaak om harder te gaan ventileren. Op de zehnder Comfoconnect app, of op het apparaat zelf kan je even checken wat de relatieve luchtvochtigheid is van de retour direct na het douchen.