Aeg sfb52610Z storing i10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirowts
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-01 23:27
Mijn vraag
mijn vaatwasser aeg sfb52610Z geeft continu fout i10 na 5 minuten te proberen draaien en pompen . Afvoer volledig nagekeken. Afvoerslang vervangen
Afvoerpomp vervangen
Toevoerslang vervangen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik merk op dat het water zich langs de zijkant in de machine loopt ipv via de sproeiarmen . Na enkele minuten proberen te draaien valt bij in storing i10 en blijft er ook wat water instaan .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
i10 is probleem watertoevoer

niet water afvoer

dus de afvoerpomp vervangen? waarom

doet die kraan het wel goed? aquastop ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirowts
Alles vervangen omdat afvoer buis een gaatje inzat. Afvoerpomp 2 tandenwielen waren afgebroken . En toevoerslang om het echte probleem te verhelpen . Nu na deze 3 wisselstukken begint het wat duur te worden zit nu aan 80 euro onderdelen ... Wat is de volgende stap het water loopt er in er is een nieuwe toevoerslang dus de aquecontrol is ook nieuw (als u het over de filter aan de bovenkant van de toevoerslang heeft) . Nu vraag ik me af is het MSS de inverter motor die het water erin pompt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je hebt nog geen antwoord gegeven op @boyette zijn vraag, of je kraan goed werkt...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirowts
Ja de kraan werkt , elke keer als ik een reactie schrijf verwijdert de reactie zichzelf
. Excuseer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajow
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:12
Pressostaat doorspuiten aan onderkant van machine. In principe kan je er bij komen bij bet service luikje. Maar ik verwacht als je het nooit gedaan hebt dat je liever de vaatwasser in zijn geheel er uithaald en dan op z'n kant legt om bij de bodem/sensor te komen.

Of wat ook kan is een te lage waterdruk en duurt het vullen gewoon te lang.

Oja de (aller) nieuwste AEG vaatwassers meten het water niveau met de motor maar ik verwacht niet dat je die hebt dus zal vast niet daaraan liggen

[ Voor 30% gewijzigd door ajow op 14-01-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirowts
Oke dat zal ik ook eens proberen nakijken dan bedankt , wat ik ook ben vergeten te vermelden is dat omdat de afvoerpomp niet goed afpompte was de bodem ook volgelopen met water waardoor de sensor van water in de bodem ook was afgegaan , deze water weggedaan en de foutcode was ook weg hierna , daarna bleef de foutcode i10 zich ook voordoen verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajow
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:12
Ja i10 if0 if1 water nemen lukt niet, i20 afvoerpen water lukt niet, i30 waterlekkage kunnen allemaal met i44/i42/i46 niet goed werkende pressostaat/waterniveau sensor te maken hebben.

Soms krijg je ook i64(verwarming uitgeschakeld) omdat vaatwasser gaat verwarmen met te weinig water. En teveel water wordt i30.

De druksensor/pressostaat is meestal goed maar het buisje helemaal verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirowts
Oke zal de toevoer naar de overflow sensor dan eens volledig nakijken . Bedankt voor de tip ik hou jullie op de hoogte als ik er aan begin
Pagina: 1