Laptop scherm uitbreiden naar 2 monitors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 16:14
Hallo,

Ik wil graag het scherm van mijn laptop uitbreiden naar 2 verschillende monitors, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Op mijn laptop gebruik ik een Dell 7-in-1 USB-C multiport-adapter - DA310 die een DP- en HDMI-poort heeft. De laptop zelf heeft ook een HDMI-poort.

De eerste monitor is een Samsung Odyssey OLED G8 LS32DG802SUXEN en de tweede monitor is een HP E24mv G4. Beide monitoren hebben een DP- en HDMI-poort.

Ik heb 2 DP-kabels en 2 HDMI-kabels.

Ik heb ook een pc waarop ik beide monitoren gebruik en dat werkt zonder problemen. Alleen op mijn laptop kan ik het alleen uitbreiden naar één monitor in plaats van beide monitoren.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Het scherm van de laptop zelf gebruik ik overigens niet.

Bij voorbaat dank

[ Voor 3% gewijzigd door Uhmazing op 02-01-2025 01:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56

Garyu

WW

Je Dell Hub ondersteunt slechts een monitor tegelijk. Je zou dus een beeldscherm via de hub kunnen aansluiten via of HDMI of DP.

Een tweede scherm kan je aansluiten direct op de HDMI poort van de laptop.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
Garyu schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 01:38:
Je Dell Hub ondersteunt slechts een monitor tegelijk. Je zou dus een beeldscherm via de hub kunnen aansluiten via of HDMI of DP.

Een tweede scherm kan je aansluiten direct op de HDMI poort van de laptop.
Ahh is dat het euvel.. Ik lees het nu inderdaad, bedankt voor de heads up! Zal morgen testen of het wel lukt als ik het 2e scherm aansluit op de HDMI poort van mijn laptop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

franssie

Save the albatross

lol dat ding heeft VGA _/-\o_
Enige wat mist is RS232 :+

hoe dan ook wel leuk spul om mee op reis te nemen, mijn surface heeft geen HDMI out en USB pass through laden is ook wel handig.

Dus @Uhmazing dankzij je vraag heb ik iets geleerd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Betere Dell dock kopen.

Bijvoorbeeld een WD19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56

Garyu

WW

franssie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 01:53:
lol dat ding heeft VGA _/-\o_
Enige wat mist is RS232 :+

hoe dan ook wel leuk spul om mee op reis te nemen, mijn surface heeft geen HDMI out en USB pass through laden is ook wel handig.

Dus @Uhmazing dankzij je vraag heb ik iets geleerd.
Er zijn genoeg docks die veel minder kosten en hetzelfde kunnen, ik zou een grote boog om Dell docks maken als ik zou kunnen. Op kantoor hebben we er ook verschillende staan, overpriced en vaak kapot.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

franssie

Save the albatross

Garyu schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:33:
[...]

Er zijn genoeg docks die veel minder kosten en hetzelfde kunnen, ik zou een grote boog om Dell docks maken als ik zou kunnen. Op kantoor hebben we er ook verschillende staan, overpriced en vaak kapot.
Ik heb een anker en die is prima, maar mist VGA :+ en serieuzer, ook Ethernet al heb ik daar al wel een USB verloopje voor.

Maar Dell is dus niet al te best, goed om te weten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:30

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

De Dell USB-C mobiele (7 in 1) heet ook niet voor niks "adapter", & geen Dockingstation ;)
Herkenbaar probleem, als je 1 scherm gebruikt is er niks aan de hand zodra er meer hardware ( extra scherm etc) dan gaat dingen raar doen.

Zoals hierboven al reeds genoemd: Neem een echte docking station WD19 / WD22 etc

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:43

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Welke resolutie zou je willen gebruiken/behalen op de Samsung Odyssey OLED G8 LS32DG802SUXEN ?
En welke laptop gebruik je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhmazing
De dockingstation / adapter hebben we vanuit werk gekregen, gebruik hem ook alleen voor werk.
Momenteel heb ik de DP port in de Dell dock geplugd en de HDMI rechtstreeks in de laptop zelf. Deze oplossing werkt inderdaad.

Resolutie op mijn G8 is 3,840 x 2,160, deze gebruik ik ook.

Bedankt voor jullie reacties/tips!
Pagina: 1