Verwijderd
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Verwijderd
Kijk het is een markt van vraag en aanbod, en ik denk dat er op dit moment zat goeie PHP programmeurs zijn die voor minder dan 100 piek per uur goed werk opleveren, maar ze vinden is een andere zaak. Meestal zijn ze zo goedkoop omdat ze geen (groot) bedrijf / marketingapparaat achter zich hebben, en daarom zijn ze ook goedkoper.
Let wel op kwaliteit. Laat je candidaten aantonen dat ze wat kunnen door ze oude projecten van hen te laten zien, en evt. een ervaren PHP devver inhuren om hun code en kennis te reviewen.
Ligt aan de kwaliteit die je wilt hebben.
hangt van heel veel factoren af. Je kan ze vinden tussen de fl 0,- en tussen veel hogere bedragen.
Bij sommige mensen hangt het van het project af wat ze ervoor willen hebben. Ik zou persoonlijk zeggen mail wat personen die je denkt die het wel willen doen en waarvan jij denkt dat ze het wel goed kunnen maken. vraag naar hun prijzen, en kijk of dat overeenkomt met wat jij ongeveer wilt betalen.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Ja, fl 4,66 per uur dan hebben we het nergens meer overOp vrijdag 14 september 2001 16:14 schreef TerraGuy het volgende:
Gewoon minimumloon geven
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ben je beschikbaar?Op vrijdag 14 september 2001 16:24 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Ja, fl 4,66 per uur dan hebben we het nergens meer over
noway dat ik 100.- / uur ga neerleggen voor iemand die alleen maar kan php'n heh. Daar verwacht danwel minimaal een jaar service bij.
dat soort bedragen slaan echt nergens op... bedrijven met plus 20 werknemers kunnen dat soort bedragen eisen.
Maar surely, je bent ech dom bezig als je een freelancer inhuurt voor 100.- / uur ZONDER dat daar extra clausules bij zitten.
Gemiddeld start salaris voor een IT'r ligt nogaltijd rond de 4000 a 5000 nlg / maand. dat komt neer op zo'n 25 tot 30.- per uur. (bruto en extreem afgerond)... Ik zou daar niet al te veel van afwijken... zeker niet omdat PHP zo'n simpele taal is. ik zou tot maximaal 70.- / uur gaan voor puur alleen php, en dan heb ik het wel over iemand met VEEL ervaring.
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Wij (bedrijf van 15 man) rekenen 230 p/u excl BTW.Op vrijdag 14 september 2001 16:54 schreef demonite het volgende:
dat soort bedragen slaan echt nergens op... bedrijven met plus 20 werknemers kunnen dat soort bedragen eisen.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
ik werk zelf bij CMG, daar zijn dat soort tarieven ook niet ongewoon. Maargoed, ik ben dan ook niet aan het PHP'en
Verwijderd
gigatische veel (nieuwe) contracten kreeg ik onder mijn hand voor projecten.
de goedkoopste was 80 piek per uur excl btw. Onthoudt dat steekt hij niet in zijn zak er zijn gigatische veel verzekeringen / belasting / pension regelingen die daarvan word betaald. Die man krijg hoogstens 30 a 40 per uur buto uitgekeerd.
en gemiddeld zag ik bedragen van 120 per uur exclu btw voor een 1 jaar ervaren programmeur (algemeen).
En duurste niet schrikken 600 piek per uur eclu btw
(betaal je je gek als die man ff naar de wc gaat..... weer 100 piek
- de gene in loondienst krijgt hoogstenst tussen de 20 en 30 p.u. (het bedrijf vraagt natuurlijk meer)
- de freelancer zal tussen de 100 en 200 p.u vragen
- het bedrijf zal tussen de 200 en 300 gulden p.u vragen
dit verschil zit natuurlijk vooral in de overhead kosten die steeds groter worden,
zowel de freelancer als het bedrijf houden natuurlijk minder netto over, er moeten nog van allerij kosten en belastingen vanaf e.d.
Verder zullen erg kleine projectjes per uur stukken duurder zijn als de veel grotere projecten (dit geld alleen voor de laatste 2 'opties'), dit natuurlijk ook weer vooral door de bijkomende kosten...
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
[acm-edit: liever niet mensen vragen je site te bezoeken, dat wordt in principe als spam opgevat]
Reply op edit van... acm...Op zaterdag 15 september 2001 00:11 schreef Monstar.nl het volgende:
fuckje... ik heb deze topic gestart om te kijken wat ik nu eigelijk echt moet vragen voor m'n diensten... en euh... ik vraag 20 piek... en ik ben best ervaren... dus eigelijk vraag ik te weinig... kijk anders eens op [mijn website] de html is door mij gemaakt (php ook) maar het design is slightly van een andere site (logo niet en kleuren ook niet gb ook niet en de rest ook niet maar misshein herken je er wel wat in) en wil je dan wel ff reacten wat ik zou moeten vragen?
[acm-edit: liever niet mensen vragen je site te bezoeken, dat wordt in principe als spam opgevat]
Please?
't Is al je homepage, verwijs ze daar dan naar doorOp zaterdag 15 september 2001 00:17 schreef Monstar.nl het volgende:
Reply op edit van... acm...
Please?
Ja hé! dank je:) heb je nog meer? *HINT HINT*Op zaterdag 15 september 2001 00:42 schreef mgfun het volgende:
Leuke plaatjes staan er op je website
Tussen de 150 en 225 excl is inderdaad heel netjes en hier begint het bij. Lager moet je echt niet gaan zitten. Freelancer in PHP begint bij 250Op vrijdag 14 september 2001 16:07 schreef TheMask het volgende:
Voor iemand die alleen programmeert ben je niet zo veel kwijt, laten we zeggen 150 a 175 gulden per uur excl.
http://mrfloris.com
Ik doe het voor 150Op zaterdag 15 september 2001 00:45 schreef xiphoid het volgende:
[..]
Tussen de 150 en 225 excl is inderdaad heel netjes en hier begint het bij. Lager moet je echt niet gaan zitten. Freelancer in PHP begint bij 250
Als je erg zeker van je zaak bent kan je ook een "fixed price" contract afsluiten gebaseerd op het aantal uren dat je denkt nodig te hebben. Gevaar hiervan is wel dat als het langer gaat duren dat je dan niet meer geld krijgt.
Ik frut, dus ik epibreer
je noemt bedragen die kant nog wal raken, bovendien ga je er vanuit dat een freelancer 100% van zijn tijd opdrachten heeft, de meeste zullen al blij zijn als ze 15 a 20 uur per week op klanten kunnen schrijven. 70 gulden per uur is niet super veel voor een goede programmeur, maar ik moet zeggen dat dit ook sterk van het soort werk zal afhangen. Je kan natuurlijk never niet het salaris van een persoon in vaste dienst gaan vertalen naar een freelancer, je vergeet dat een freelancer bijvoorbeeld zelf al ze software moet kopen, dat het bedrag dat hij verdient ongeveer de helft moet afdragen aan belasting en sociale lasten, dat hij zichzelf particulier zal moeten verzekeren, dat hij een ruimte moet hebben om te werken. Dat hij geen reiskosten vergoeding heeft. Etc. Etc.Op vrijdag 14 september 2001 16:54 schreef demonite het volgende:
juist ligt er inderdaad aan.
noway dat ik 100.- / uur ga neerleggen voor iemand die alleen maar kan php'n heh. Daar verwacht danwel minimaal een jaar service bij.
Maar surely, je bent ech dom bezig als je een freelancer inhuurt voor 100.- / uur ZONDER dat daar extra clausules bij zitten.
Gemiddeld start salaris voor een IT'r ligt nogaltijd rond de 4000 a 5000 nlg / maand. dat komt neer op zo'n 25 tot 30.- per uur. (bruto en extreem afgerond)... Ik zou daar niet al te veel van afwijken... zeker niet omdat PHP zo'n simpele taal is. ik zou tot maximaal 70.- / uur gaan voor puur alleen php, en dan heb ik het wel over iemand met VEEL ervaring.
ehh dus mijn 40+ is exceptioneel ?Op zaterdag 15 september 2001 12:33 schreef raptorix het volgende:
je noemt bedragen die kant nog wal raken, bovendien ga je er vanuit dat een freelancer 100% van zijn tijd opdrachten heeft, de meeste zullen al blij zijn als ze 15 a 20 uur per week op klanten kunnen schrijven.[....]
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Hoe er wel rekening mee dat je dit moet opgeven aan de belastingdienst. Dat betekend dat er ongeveer 40% af gaat.Wie weet dit? Ik heb iemand nodig voor een project waarmee heelveel proggen gemoeit is...
Met dat gegeven moet je rekening houden met je uurloon. Moet je je ook nog verzekeren gaat er nog meer af.
Denk niet slim te wezen door het niet op te geven, ze pakken je toch.
Nee, maar ik had het over blij zijnOp zondag 16 september 2001 01:27 schreef dusty het volgende:
[..]
ehh dus mijn 40+ is exceptioneel ?
Ach ik ken best veel freelancers die altijd maar zitten te springen om kleine klusjes.