Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:09
Ik heb een Acer Nitro desktop (N50 650) aan de voorkant werkt de USB poort niet meer. Heb in apparaat beheer alle USB controllers verwijderd en daarna opnieuw opgestart maar dit heeft niets geholpen. Aan de achterzijde werken de USB poorten wel. Ik wil nu proberen een opstartbaren USB stick aan de voorkant te starten, maar dan moet ik wel weten of het normaliter werkt, dus dat het BIOS goed staat. Om dat te testen heb ik een opstartbaar stickje in de achterzijde geduwd. Heb in het BIOS removable Device als 1e boot geselecteerd. Hij wil niet opstarten, via F12 bootmenu krijg ik ook niets te zien alleen bootmanager is zichtbaar verder niets. Secure boot heb ik aan en uit gehad. Fast boot opties heeft mijn BIOS niet ik kom het niet tegen, dat had ik ook nog willen proberen. Hoe krijg ik het opstartbaar? dan kan ik daarna de front USB testen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou via de Windows Media Creation tool een Windows-installatie-USB kunnen maken. Die tool doet 'alles' goed en zou gewoon moeten booten.

[ Voor 32% gewijzigd door spone op 01-01-2025 18:17 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Is de USB poort niet gewoon defect? Zou wel zuur zijn aangezien het vast zit op het moederbord en vervangen niet eenvoudige is. Moet je het hele mobo vervangen inclusief behuizing en voeding als je naar ATX gestandaardiseerd spul wilt want de onderdelen die er nu in zitten zijn qua format merkeigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je geeft helaas niet aan wat voor desktop je precies hebt, maar wat ik zo snel tegen kom is iets wat op 13th gen Intel gebaseerd is, dus als het goed is nog behoorlijk recent en onder garantie. Is het niet handiger om dit probleem bij het verkooppunt of Acer neer te leggen, of in elk geval de route van hun support op te gaan? Daar heb je immers de meerprijs bij aanschaf voor betaald.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
ik heb een opstartbare stick er in zitten, je geeft niet aan wat voor desktop die begrijp ik niet, isAcer Nitro desktop (N50 650) Je hebt gelijk is nog vrij recent, ik heb maar een jaar garantie die verloopt over enkele maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
^^ is een goede suggestie. De oudste N50-650 die ik tegen kom is van halverwege 2023. Daar zou dus nog garantie op moeten zitten

@henry70 Waarom heb je maar een jaar garantie? Normaal is 2 jaar voor Acer en zo staat het ook in de specs.

[ Voor 30% gewijzigd door Uszka op 01-01-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn ervaring leert dat interne USB headers soms een vrij gammele kabel hebben (de 3.2 interne header is nogal fors en zit slechts op een soort van dupont connector met 20 pinnen).

Voordat je zelf gaat lopen klooien, zal ik gewoon garantie claimen.

En nee -- je hebt niet maar een jaar garantie, dat is niet hoe consumentenrecht werkt. Je hebt recht op een werkend product en dat is een overeenkomst die je met de winkelier hebt (niet de fabrikant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Uszka schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:39:
^^ is een goede suggestie. De oudste N50-650 die ik tegen kom is van halverwege 2023. Daar zou dus nog garantie op moeten zitten

@henry70 Waarom heb je maar een jaar garantie? Normaal is 2 jaar voor Acer en zo staat het ook in de specs.
heb nog 3 maanden garantie, heb maar één jaar gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De USB poort aan de voorkant werkt niet en om dit te testen wil je een USB stick gebruiken om vanaf op te starten? Wat is er mis met een muis of toetsenbord erin prikken en zo zien of het werkt? Of iets van een USB lampje of je telefoon opladen? :?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Hero of Time schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:47:
De USB poort aan de voorkant werkt niet en om dit te testen wil je een USB stick gebruiken om vanaf op te starten? Wat is er mis met een muis of toetsenbord erin prikken en zo zien of het werkt? Of iets van een USB lampje of je telefoon opladen? :?
Omdat het misschien een Windows probleem is, en dat de poort via booten misschien wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Umbrah schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:43:
Mijn ervaring leert dat interne USB headers soms een vrij gammele kabel hebben (de 3.2 interne header is nogal fors en zit slechts op een soort van dupont connector met 20 pinnen).
Heeft geen USB header. Front USB zit vast op het moederbord. Onderstaande is het mobo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jt02_m3zkpTd7QOYOte9GDjeNJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ejyXAy1mHe2Q6QRg0JFzMjez.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Uszka schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Heeft geen USB header. Front USB zit vast op het moederbord. Onderstaande is het mobo.

[Afbeelding]
Had ik kunnen weten. Dell level onzin dus. Nog meer redenen voor niet zelf prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Hero of Time schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:47:
je hebt gelijk, heb nu het bios opgestart, en mijn mp3 speler er op aangesloten, er wordt nu niets opgelicht heeft dus niets met windows te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

henry70 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Omdat het misschien een Windows probleem is, en dat de poort via booten misschien wel werkt.
Maar de laatste opties, lampje en telefoon opladen, hebben helemaal geen OS nodig. Nu zit je een of andere contraptie te maken die al niet blijkt te werken met een USB poort die wel functioneert, alleen maar om uit te sluiten of het OS het probleem is. Terwijl het ook de poort an sich al gaar kan zijn.
henry70 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:19:
[...]

je hebt gelijk, heb nu het bios opgestart, en mijn mp3 speler er op aangesloten, er wordt nu niets opgelicht heeft dus niets met windows te maken.
Precies m'n punt dus. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Hero of Time op 01-01-2025 19:21 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heliplopter
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-07 23:04
Ik zou gewoon je garantie claimen! Dan ben je van al dat gedoe af en wordt het nog gratis opgelost ook!
Pagina: 1