Internetsnelheid vraag - alleen Ziggo bied 100MB+ aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexWiep
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-08 09:03
Hi,

Ik ben nu al een aantal jaar klant bij Ziggo en ik ben om mij heen aan het kijken. Momenteel heb ik 750 MB p/s + televisie voor ~75 euro per maand.

Als ik bij andere providers kijk krijg ik op basis van mijn postcode alleen maar aanbiedingen voor 100 MB. Ook via bijvoorbeeld providercheck.nl krijg ik alleen Ziggo zodra ik filter op 100MB+.

Weet iemand wat hier de reden voor is? Want als dit echt zo is zit ik dus volledig vast aan Ziggo.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Waar woon je dan, welke postcode? Want zonder meer context wordt het heel erg gokken.

Mijn gok: geen glasvezel beschikbaar? Ziggo is kabel, en de andere providers zullen waarschijnlijk ADSL zijn, en daar is afstand tot de centrale belangrijk voor de maximaal haalbare snelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 01-01-2025 14:32 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:30
Eventueel zou je nog naar Klik&Klaar icm NLziet kunnen kijken, maar de haalbare snelheid is afhankelijk van de plaatselijke 5G-dekking. Wel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:33
Dan is er alleen een telefoonlijn voor DSL en een kabelaansluiting van Ziggo beschikbaar.

DSL gaat tot 100Mbits, afhankelijk van de provider en afstand tot de wijkcentrale. Meestal geven ze wel een indicatie welke snelheid er op je adres leverbaar is.

Ziggo levert dus op je adres meer bandbreedte.

Je kan DSL pakken, dat is een stuk voordeliger dan Ziggo maar daar lever je dus op snelheid in.

Of je pakt bijvoorbeeld die 5G oplossing van hierboven, maar ook dat is het de vraag hoe snel 5G van odido op je locatie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:12
Met boven denk geen glasvezel
Maar voordat je concludeert dat je volledig vastzit: heb je wel eens een analyse gedaan hoeveel je echt nodig hebt?
Vaak is dat minder dan mensen denken (uitzonderingen daar gelaten)

CISSP! Drop your encryption keys!