Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAUWZERS
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 02-01 10:50
Mijn vraag
...
Ik zit momenteel in vmbo-kader 4 en heb in het verleden niet altijd de juiste aandacht aan mijn studie besteed. In de afgelopen twee jaren heb ik echter hoge cijfers gehaald, wat me veel vertrouwen heeft gegeven. Ik ben van plan om mijn middelbare schooldiploma te behalen. Na mijn diploma overweeg ik om dokter te worden. Welke studierichting moet ik dan kiezen: doktersassistente of verpleegkundige?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:55

Roozzz

Plus ultra

Als je dokter wil worden dan moet je niet een opleiding voor iets anders gaan volgen. Maar een opleiding tot arts doorlopen. Zoek de eisen voor een opleiding tot dokter op en kijk hoe je daaraan kunt gaan voldoen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

*knip* geen ChatGPT aub

[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 01-01-2025 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Je kunt toch ook eerst havo / vwo doen? En dan direct naar de uni. 4 jaar MBO is namelijk echt super demotiverend als dit je plan is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 01-01-2025 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:16
MAUWZERS schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:18:
Mijn vraag
...
Ik zit momenteel in vmbo-kader 4 en heb in het verleden niet altijd de juiste aandacht aan mijn studie besteed. In de afgelopen twee jaren heb ik echter hoge cijfers gehaald, wat me veel vertrouwen heeft gegeven. Ik ben van plan om mijn middelbare schooldiploma te behalen. Na mijn diploma overweeg ik om dokter te worden. Welke studierichting moet ik dan kiezen: doktersassistente of verpleegkundige?

Alvast bedankt!
Ik heb er geen kennis van, maar als ik zo kijk dan is werkt een doktersassistent vooral vaak voor de huisarts en een verpleegkundige in een ziekenhuis... Maar tegelijkertijd is het allemaal erg breed en algemeen.

Moet je geen stage lopen dit jaar? Dan zou je voor een ziekenhuis of huisarts gaan. Heeft het een meer de voorkeur dan het ander dan zou je eens langs kunnen gaan bij de huisarts of het ziekenhuis en daar in gesprek gaan met wat je wilt worden en aanhoren wat ze adviseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAUWZERS
Roozzz schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:29:
Als je dokter wil worden dan moet je niet een opleiding voor iets anders gaan volgen. Maar een opleiding tot arts doorlopen. Zoek de eisen voor een opleiding tot dokter op en kijk hoe je daaraan kunt gaan voldoen.
Ja, u heeft gelijk ik moet geen andere opleiding volgen. Maar welke opleiding moet ik dan kiezen in MBO 4 dat ze in de toekomst geen probleem voor mij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAUWZERS
Bedankt.
Maar ik dacht dat ik het aan iemand van de experts zou vragen. Ik twijfel niet aan de informatie op ChatGPT, maar het is niet gebaseerd op persoonlijke ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

De beste route is vmbo > havo > vwo > geneeskunde.

Zijn er genoeg die een dergelijk pad hebben doorlopen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAUWZERS
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:33:
Je kunt toch ook eerst havo / vwo doen? En dan direct naar de uni. 4 jaar MBO is namelijk echt super demotiverend als dit je plan is.
U heeft gelijk. Maar toen ik met de school administriaite sprak, zeiden ze dat ik MBO 4 moest doen voordat ik naar de havo/vwo kon. Het is inderdaad zo deprimerend hoe ze die aanwijzingen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MAUWZERS schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:44:
[...]

U heeft gelijk. Maar toen ik met de school administriaite sprak, zeiden ze dat ik MBO 4 moest doen voordat ik naar de havo/vwo kon. Het is inderdaad zo deprimerend hoe ze die aanwijzingen geven.
Ach tegen mijn vrouw werd gezegd dat mavo te hoog was. Uiteindelijk heeft ze op 24 jarige leeftijd een Master gehaald.

Het is niet de makkelijkste route, maar met voldoende drive is veel mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 01-01-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAUWZERS
Sport_Life schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:44:
De beste route is vmbo > havo > vwo > geneeskunde.

Zijn er genoeg die een dergelijk pad hebben doorlopen.
Ja, dat klopt, maar omdat ik VMBO-kader doe, raden ze aan dat ik eerst naar MBO4 ga en dan naar HAVO/VWO.

Mijn vraag is welke opleiding (verpleegkundige of doktersassistent) ik moet kiezen in MBO4. Als u iemand in het netwerk hebt die dit kan uitleggen, zou dat mij enorm helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MAUWZERS schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:49:
[...]

Ja, dat klopt, maar omdat ik VMBO-kader doe, raden ze aan dat ik eerst naar MBO4 ga en dan naar HAVO/VWO.

Mijn vraag is welke opleiding (verpleegkundige of doktersassistent) ik moet kiezen in MBO4. Als u iemand in het netwerk hebt die dit kan uitleggen, zou dat mij enorm helpen.
Mbo en dan havo/vwo is niet logisch.

Er zijn 2 routes;
- vmbo > havo > vwo > wo/ geneeskunde (theoretische route)
Of
- vmbo > mbo > hbo > wo/ geneeskunde (praktische route)

De eerste zou ik adviseren. De theorie op havo/vwo heb je veel meer aan dan mbo verpleegkundige.

Hoe dan ook is het een pittig traject, maar niets is onmogelijk :).

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 01-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAUWZERS
Sport_Life schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Er zijn 2 routes;
Of

De eerste zou ik adviseren. De theorie op havo/vwo heb je veel meer aan dan mbo verpleegkundige.
Wat moet ik dan doen? Mijn school vraagt ​​me om eerst MBO4 te doen. Hoe kom ik ze tegen die me laten doorstromen naar havo/vwo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MAUWZERS schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:54:
[...]

Wat moet ik dan doen? Mijn school vraagt ​​me om eerst MBO4 te doen. Hoe kom ik ze tegen die me laten doorstromen naar havo/vwo?
Je zegt dat de administratie dat zegt, wat zeggen docenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

*knip* geen ChatGPT aub

[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 01-01-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAUWZERS
Sport_Life schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Je zegt dat de administratie dat zegt, wat zeggen docenten?
de docenten zeggen het zelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MAUWZERS schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:56:
[...]

de docenten zeggen het zelfde
Met welke reden?
Het enige dat je kan tegenhouden is een bepaald vakkenpakket dat onlogisch is /niet binnen een havo profiel past. Dan zul je in de zomer wat huiswerk moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:28
Sport_Life schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Er zijn 2 routes;
Of

Is de tweede route niet "veiliger"? Stel dat VWO/HBO toch te moeilijk blijkt voor TS, dan kan je op de arbeidsmarkt denk ik meer met een MBO-diploma dan met HAVO.

Ik zou eerder luisteren naar het advies van school dan naar het advies van Tweakers/ChatGPT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:45

Honesty

kattenneus!

Hoe oud ben je nu? Vroeger had je ook de mogelijkheid om een 21 test te doen en dan via bachelor hbo naar wo te gaan. Lijkt me wel dat medicijnen wat lastiger is dan een normale universiteit.
Stel je bent nu 16>2 jaar havo 2 jaar vwo ben je ook al 20 voordat je naar de universiteit kan. Maar als je al gedoubleert hebt of nog gaat doubleren dan wordt je leeftijd steeds ouder.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tom-Z schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:11:
[...]

Is de tweede route niet "veiliger"? Stel dat VWO/HBO toch te moeilijk blijkt voor TS, dan kan je op de arbeidsmarkt denk ik meer met een MBO-diploma dan met HAVO.
Zeker, goed punt.
Al geeft een havo diploma je wel meer mogelijkheden op het hbo.
Ik zou eerder luisteren naar het advies van school dan naar het advies van Tweakers/ChatGPT.
Als school zegt dat hij eerst mbo moet doen en daarna havo kun je beter naar het advies van chatgpt luisteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 01-01-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic gaat op slot, want de topicstart is erg karig. Wat heb je zelf ontdekt? Welke specifieke vragen heb je nog? Dat soort eigen onderzoek verwachten we vóór je een eigen topic start.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.