Windows 11 update 24H2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_114
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-01 18:05
Beste Tweakers-medewerker,

Ik heb een vraagje over de update 24H2 van Windows 11.
Er zijn al heel wat berichten verschenen op deze website die vertelden dat deze update nog de nodige bugs bevat (en zeker voor Asus-computers).
Thuis heb ik een Asus PC en een Asus laptop.
Recent wordt op deze toestellen de update aangeboden.
Is het goed om deze nu al te installeren?
Stel dat er bugs in 24H2 worden opgelost, wordt er dan een nieuwe versie van 24H2 aangeboden op deze toestellen?

Beste antwoord (via Patrick_114 op 01-01-2025 17:35)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De kans dat je een antwoord krijgt van een van onze paarhonderdduizend actieve leden is groter dan dat je een antwoord krijgt van een Tweakers-medewerker (maar die kans is niet 0 :P ).

That said, de meningen zullen uiteenlopen. Sommige mensen kijken liever even de kat uit de boom, anderen zelfs nog langer en weer anderen installeren op de dag van release of zelfs daarvoor al beta versies van updates. Voor elk kamp is iets te zeggen.

Over. Het. Algemeeeeeeen. Zijn windows updates tegen de tijd dat ze gereleased worden prima om te installeren op je systeem / systemen. Er zijn altijd risico's dat het nét toevallig bij jou mis gaat of je nét die ene hardware combinatie hebt waarop er iets niet helemaal lekker werkt. Shit happens. Om een update niet te installeren betekent echter vaak dat je een boel (veiligheids)zaken mist die, zeker op den duur, uitgebuit zullen gaan worden en waardoor je dus meer en meer risico loopt slachtoffer te worden van het blijven draaien van oude(re) versies van je OS (of andere software).

Fixes die gedaan worden na de 24H2 worden in updates na de 24H2 update uitgerold uiteraard; tenzij je een tijdmachine hebt kun je dat vrij lastig retroactief te doen :+ Vaak worden belangrijke veiligheidsfixes ook nog voor oudere versies gereleased, zéker als die nog actief ondersteund worden (lees: alles wat niet EOL is). Maar het is dus niet zo dat voor elke bug die na 24H2 gefixed wordt een hele nieuwe 24H2 uitkomt; dat zijn gewoon, net als anders, kleinere updates die "op" de 24H2 "gestapeld" worden.
Patrick_114 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:22:
Er zijn al heel wat berichten verschenen op deze website die vertelden dat deze update nog de nodige bugs bevat (en zeker voor Asus-computers).
Waar heb je die "heel wat", specifiek op Asus gerichte, berichten gezien als ik vragen mag? Want het ging (of gaat) specifiek over 2 modellen, X415KA en X515KA, voor zover ik kan zo snel kon vinden. En beide modelnummers kom ik maar in 1 bericht tegen. Dit bericht.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 01-01-2025 03:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
'k heb de 24H2 al vanaf hij uitkwam en van bugs nog niets gemerkt. (wat natuurlijk geen bewijs is, dat
er geen zijn)
Als er nog zouden 'opgelost worden' komen die wel met een of andere update vanzelf binnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De kans dat je een antwoord krijgt van een van onze paarhonderdduizend actieve leden is groter dan dat je een antwoord krijgt van een Tweakers-medewerker (maar die kans is niet 0 :P ).

That said, de meningen zullen uiteenlopen. Sommige mensen kijken liever even de kat uit de boom, anderen zelfs nog langer en weer anderen installeren op de dag van release of zelfs daarvoor al beta versies van updates. Voor elk kamp is iets te zeggen.

Over. Het. Algemeeeeeeen. Zijn windows updates tegen de tijd dat ze gereleased worden prima om te installeren op je systeem / systemen. Er zijn altijd risico's dat het nét toevallig bij jou mis gaat of je nét die ene hardware combinatie hebt waarop er iets niet helemaal lekker werkt. Shit happens. Om een update niet te installeren betekent echter vaak dat je een boel (veiligheids)zaken mist die, zeker op den duur, uitgebuit zullen gaan worden en waardoor je dus meer en meer risico loopt slachtoffer te worden van het blijven draaien van oude(re) versies van je OS (of andere software).

Fixes die gedaan worden na de 24H2 worden in updates na de 24H2 update uitgerold uiteraard; tenzij je een tijdmachine hebt kun je dat vrij lastig retroactief te doen :+ Vaak worden belangrijke veiligheidsfixes ook nog voor oudere versies gereleased, zéker als die nog actief ondersteund worden (lees: alles wat niet EOL is). Maar het is dus niet zo dat voor elke bug die na 24H2 gefixed wordt een hele nieuwe 24H2 uitkomt; dat zijn gewoon, net als anders, kleinere updates die "op" de 24H2 "gestapeld" worden.
Patrick_114 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:22:
Waar heb je die "heel wat", specifiek op Asus gerichte, berichten gezien als ik vragen mag? Want het ging (of gaat) specifiek over 2 modellen, X415KA en X515KA, voor zover ik kan zo snel kon vinden. En beide modelnummers kom ik maar in 1 bericht tegen. Dit bericht.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 01-01-2025 03:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiixiixiixixi
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01-01 02:38
Hi, het is veilig om windows 24H2 te downloaden op de ASUS apparaten. Zelf heb ik een asus laptop met 24h2 sinds release en ik heb geen een bug gehad.

Stel er zijn bugs die gefixt zijn dan wordt er een nieuwe update uitgebracht door windows of een driver van asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
xiixiixiixixi schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 02:34:
Hi, het is veilig om windows 24H2 te downloaden op de ASUS apparaten. Zelf heb ik een asus laptop met 24h2 sinds release en ik heb geen een bug gehad.
Er zijn hon-der-den Asus apparaten; als het op ééntje (die van jou) goed werkt kun je niet stellen dat 't "op de ASUS apparaten" goed gaat. N = 1 enzo. Dat jij geen last hebt gehad van bugs wil niet zeggen dat niemand er last van hebt (en er zitten genoeg (bekende en onbekende) bugs in 24H2 alleen ben jij er nog niet tegenaan gelopen.
Neemt niet weg dat het over. het. algemeen. vrij veilig is om de 24H2 te installeren (miljoenen gingen je voor, als er écht grote problemen in zaten hadden die echt wel groot in de media gestaan (en die waren er ook wel, zoals vaker het geval, maar inmiddels of opgelost of gepatched)). Mijn punt is alleen dat je niet op een enkele ervaring en "ik heb ook Asus dus het is goed" kunt afgaan.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 01-01-2025 02:47 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Als er echt grote problemen zijn die veel voorkomen, dan zal Microsoft zelf de update blokkeren in Windows Update. Krijg je 24H2 aangeboden via Windows Update, dan mag je er in de basis vanuit gaan dat deze veilig en goed is.

Mochten er te veel problemen zijn, dan kan je daarna nog altijd kiezen om een rollback te doen. Standaard houdt Windows gedurende de eerste 10 dagen je vorige installatie ook nog bij en kan je een rollback uitvoeren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FroZeN83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06 22:00
Ik heb een vraag hierover.

Vorige keer had hij bij mij die update automatisch geïnstalleerd. Meestal gaat het goed maar nu krijg ik na die update een blauw scherm met inaccessible boot device. Dus na een restart herstelt hij die update weer en verwijdert hij hem ook. Enig idee waarom na die update dat blauwe scherm komt? Ik heb een SSD van Samsung.

Ik heb die update nog 2 a 3x geprobeerd maar elke keer dat blauwe scherm.
Pagina: 1