Ik was zojuist bezig met het inventariseren van mijn schadeverloop wat betreft mijn autoverzekeringen: dit omdat ik begin dit jaar door Zekur.nl een budget verzekeraar, waar ik in verre verleden ook een zorgverzekering gehad heb. Mijn aangevraagde autoverzekering werd door hun afgewezen, maar nu bijna een jaar later zet dit mij plotseling aan het denken? Wanneer je een andere verzekering wilt afsluiten, wordt er gevraagd of je geweigerd bent en niet of een verzekeraar je afgewezen heeft?
Nu ben ik dus aan het inventariseren: mijn 1e schade stamt uit november 2019 en is ondertussen verdwenen uit het CIS register. Mijn tweede schade was in februari 2020 en zal in februari, uit het CIS register verdwijnen. In kort tijdsbestek zal ik dus twee schades minder op mijn naam hebben. Schijnbaar is de schuldvraag hierbij niet belangrijk, want de 1e schade was de schuld van een andere partij. De tweede was ruitschade na een storm...
Dan rest dus februari 2022 hagelschade en in 2023 heb ik ruitschade geclaimd in de WA+ die ik bij Lancry had lopen: reden dat ik wilde overstappen, was natuurlijk de verhoogde premie voor WA+ en nu speel ik met de gedachten. Om net als zoveel andere Tweakers, wellicht een Tesla model 3 te kopen. Maar Lancry doet deze niet verzekeren volgens Independer, Mintley, Unive en ABN-Ambro dus wel. Ook zie ik nog Unigarant ertussen staan? Als ik mij niet vergist, noemde Independer wellicht deze verzekeraar als optie zijnde.
Goed een reisverzekering zijn mijn vervolgens ook geweigerd, omdat ik de vraag ben je geweigerd gewoon naar waarheid dien te beantwoorden. Het schijnt dat een afwijzing of weigering in iedere geval niet in CIS geregistreerd wordt, maar je mag er ook niet over liegen. Als ik mij niet vergis is de vraag meestal of je laatste drie jaar door de verzekeraar geweigerd ben, dus als de weigering meer dan 3 jaar geleden is ( dat zou dan ergens in 2027 zijn ). Dan kun je daar gewoon nee op antwoorden. Financiële middelen voor zo'n Tesla model 3 is bij mij dus niet per definitie het probleem, alleen ik maak mij wel zorgen of ik zo'n ding verzekerd krijg.
Ik heb toen nog geprobeerd om bij o.a Unive via Independer een autoverzekering af te sluiten: maar nadat ik met Independer gesproken had, gaven die mij aan dat ik enkel nog bij duurdere verzekeringen terecht kwam. Gelukkig had ik mijn lopende autoverzekering bij Lancry nog niet opgezegd, dus ben ik daar gewoon blijven zitten. Maar ik heb toen wel het drastisch besluit genomen, de WA+ dekking na WA omlaag te zetten. Want ik was en ben van mening: dat wanneer mijn schadeverloop te hoog is, dat ik beter niet kan claimen voorlopig. Dus dan wilde ik ook niet de bijhorende premie betalen.Betreft: je aanvraag voor een ZEKUR Personenautoverzekering
Beste heer Metzger,
Hierbij bevestigen wij je de ontvangst van de door jou middels de website
www.zekur.nl gedane aanvraag voor een ZEKUR Personenautoverzekering.
Uit de ons ter beschikking staande gegevens blijkt dat het aantal malen
dat je een schade hebt geclaimd bovengemiddeld is. Als gevolg van dit
schadeverloop kunnen wij niet tot acceptatie van de verzekering overgaan.
Het spijt ons je niet beter te kunnen berichten en volledigheidshalve
attenderen wij je er op dat er geen verzekering, waar rechten aan zouden
kunnen worden ontleend, tot stand is gekomen.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.
Vertrouwend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
ZEKUR
Nu ben ik dus aan het inventariseren: mijn 1e schade stamt uit november 2019 en is ondertussen verdwenen uit het CIS register. Mijn tweede schade was in februari 2020 en zal in februari, uit het CIS register verdwijnen. In kort tijdsbestek zal ik dus twee schades minder op mijn naam hebben. Schijnbaar is de schuldvraag hierbij niet belangrijk, want de 1e schade was de schuld van een andere partij. De tweede was ruitschade na een storm...
Dan rest dus februari 2022 hagelschade en in 2023 heb ik ruitschade geclaimd in de WA+ die ik bij Lancry had lopen: reden dat ik wilde overstappen, was natuurlijk de verhoogde premie voor WA+ en nu speel ik met de gedachten. Om net als zoveel andere Tweakers, wellicht een Tesla model 3 te kopen. Maar Lancry doet deze niet verzekeren volgens Independer, Mintley, Unive en ABN-Ambro dus wel. Ook zie ik nog Unigarant ertussen staan? Als ik mij niet vergist, noemde Independer wellicht deze verzekeraar als optie zijnde.
Goed een reisverzekering zijn mijn vervolgens ook geweigerd, omdat ik de vraag ben je geweigerd gewoon naar waarheid dien te beantwoorden. Het schijnt dat een afwijzing of weigering in iedere geval niet in CIS geregistreerd wordt, maar je mag er ook niet over liegen. Als ik mij niet vergis is de vraag meestal of je laatste drie jaar door de verzekeraar geweigerd ben, dus als de weigering meer dan 3 jaar geleden is ( dat zou dan ergens in 2027 zijn ). Dan kun je daar gewoon nee op antwoorden. Financiële middelen voor zo'n Tesla model 3 is bij mij dus niet per definitie het probleem, alleen ik maak mij wel zorgen of ik zo'n ding verzekerd krijg.