[Autoverzekering]Is een afwijzing hetzelfde als weigering?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Ik was zojuist bezig met het inventariseren van mijn schadeverloop wat betreft mijn autoverzekeringen: dit omdat ik begin dit jaar door Zekur.nl een budget verzekeraar, waar ik in verre verleden ook een zorgverzekering gehad heb. Mijn aangevraagde autoverzekering werd door hun afgewezen, maar nu bijna een jaar later zet dit mij plotseling aan het denken? Wanneer je een andere verzekering wilt afsluiten, wordt er gevraagd of je geweigerd bent en niet of een verzekeraar je afgewezen heeft?
Betreft: je aanvraag voor een ZEKUR Personenautoverzekering

Beste heer Metzger,

Hierbij bevestigen wij je de ontvangst van de door jou middels de website
www.zekur.nl gedane aanvraag voor een ZEKUR Personenautoverzekering.

Uit de ons ter beschikking staande gegevens blijkt dat het aantal malen
dat je een schade hebt geclaimd bovengemiddeld is. Als gevolg van dit
schadeverloop kunnen wij niet tot acceptatie van de verzekering overgaan.

Het spijt ons je niet beter te kunnen berichten en volledigheidshalve
attenderen wij je er op dat er geen verzekering, waar rechten aan zouden
kunnen worden ontleend, tot stand is gekomen.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Vertrouwend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

ZEKUR
Ik heb toen nog geprobeerd om bij o.a Unive via Independer een autoverzekering af te sluiten: maar nadat ik met Independer gesproken had, gaven die mij aan dat ik enkel nog bij duurdere verzekeringen terecht kwam. Gelukkig had ik mijn lopende autoverzekering bij Lancry nog niet opgezegd, dus ben ik daar gewoon blijven zitten. Maar ik heb toen wel het drastisch besluit genomen, de WA+ dekking na WA omlaag te zetten. Want ik was en ben van mening: dat wanneer mijn schadeverloop te hoog is, dat ik beter niet kan claimen voorlopig. Dus dan wilde ik ook niet de bijhorende premie betalen.

Nu ben ik dus aan het inventariseren: mijn 1e schade stamt uit november 2019 en is ondertussen verdwenen uit het CIS register. Mijn tweede schade was in februari 2020 en zal in februari, uit het CIS register verdwijnen. In kort tijdsbestek zal ik dus twee schades minder op mijn naam hebben. Schijnbaar is de schuldvraag hierbij niet belangrijk, want de 1e schade was de schuld van een andere partij. De tweede was ruitschade na een storm...

Dan rest dus februari 2022 hagelschade en in 2023 heb ik ruitschade geclaimd in de WA+ die ik bij Lancry had lopen: reden dat ik wilde overstappen, was natuurlijk de verhoogde premie voor WA+ en nu speel ik met de gedachten. Om net als zoveel andere Tweakers, wellicht een Tesla model 3 te kopen. Maar Lancry doet deze niet verzekeren volgens Independer, Mintley, Unive en ABN-Ambro dus wel. Ook zie ik nog Unigarant ertussen staan? Als ik mij niet vergist, noemde Independer wellicht deze verzekeraar als optie zijnde.

Goed een reisverzekering zijn mijn vervolgens ook geweigerd, omdat ik de vraag ben je geweigerd gewoon naar waarheid dien te beantwoorden. Het schijnt dat een afwijzing of weigering in iedere geval niet in CIS geregistreerd wordt, maar je mag er ook niet over liegen. Als ik mij niet vergis is de vraag meestal of je laatste drie jaar door de verzekeraar geweigerd ben, dus als de weigering meer dan 3 jaar geleden is ( dat zou dan ergens in 2027 zijn ). Dan kun je daar gewoon nee op antwoorden. Financiële middelen voor zo'n Tesla model 3 is bij mij dus niet per definitie het probleem, alleen ik maak mij wel zorgen of ik zo'n ding verzekerd krijg.

Beste antwoord (via MathiasMetzger op 01-01-2025 16:36)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:42
Afwijzing en weigering is hetzelfde.

Dit artikel van de consumentenbond is misschien nuttig:
https://www.consumentenbo...ing/afwijzing-verzekering

Daar wordt de Vereende genoemd, waar je terecht kan als andere verzekeraars je weigeren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:42

Daar wordt de Vereende genoemd, waar je terecht kan als andere verzekeraars je weigeren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
JukeboxBill schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:37:

Ik was er al bang voor: nu heb ik het geluk dat ik toch nog bij een redelijk betaalbare verzekeraar zit. Lancry was feitelijk de goedkoopste optie via Independer, maar Zekur.nl was nog goedkoper.

Alleen werd niet aangeboden door Independer en achteraf gezien, heb ik er best spijt van dat ik toch de overstapte waagde en dit dus ervoor gezorgd heeft: dat ik nu geeneens een simpele reisverzekering afgesloten krijg. Godzijdank heeft dit geen invloed op zorgverzekeringen?

Maar goed de conclusie is dus? Vanaf 2027 kan ik weer overstappen, omdat de weigering dan langer dan 3 jaar geleden is. Eigenlijk is mijn vraag hiermee al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:23
Een ja aanvinken wil niet meteen zeggen dat je dan ook geweigerd wordt. Vaak direct bellen, niet bv via independer. Niet alle verzeleraars hebben deze vragen. Bij het afsluiten van mijn fbto verzekering heb ik deze vragen niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:21

MLLL

Palm Treo 650

JukeboxBill schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:37:

Rialto verzekeringen, heb ik ooit 2 jaar gezeten, 2000 euro per jaar voor de meest uitgeklede WA verzekering.

Toen is wel de knop om gegaan, zit godzijdank weer op 18 schadevrije jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:16
Jemig hoeveel stond je wel in de min om bijna 200 per maand te betalen, of had je hele dure auto en dan all in verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Laat ik vooropstellen dat ik geen schadevrije jaren verloren heb: ik betaal nu € 363 per jaar voor de WA verzekering. Dus ik denk dat ik van geluk mag spreken? Alleen overstappen is momenteel gewoon heel lastig, omdat je toch telkens moet vermelden dat je geweigerd bent.

Daarom hoopte ik ook dat er een verschil was tussen geweigerd en afgewezen zijn: maar dat is dus niet zo. Ik vind het eigenlijk best frappant dat door ik niet geaccepteerd werd door Zekur.nl, wat hun goed recht is. Nu dus heel lastig andere verzekeringen afgesloten kreeg. Op vakantie kwam ik erachter geen reis verzekering te hebben....

Ja die had ik vlak voor vertrek afgesloten: een paar weken later komt pas het mailtje, dat ik niet geaccepteerd werd. Gelukkig geen reisverzekering nodig gehad. Maar je hebt het gevoel behandeld te worden als een crimineel, terwijl ik feitelijk niets fout gedaan heb.

Mijn claims daar had ik gewoon rechtop en was ik voor verzekerd. Tevens waren het geen astronomische bedragen. Echter dat schijnt dus ook totaal niet uit te maken. Het probleem is nu dus wel, dat ik waarschijnlijk een Tesla moeilijk verzekerd zal krijgen. Misschien is dat een teken dat ik zo'n ding sowieso niet moet kopen? Maar ik ben niet zo gelovig, dus geloof daar ook niet in _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24
De verzekeraars lijken een steeds grotere boevenbende te worden (over de ruggen van klanten). Zaken niet volgens de afspraken (zoals afgesproken in het verbond van verzekeraars) afhandelen, video bewijs niet meenemen waardoor ze een voor hun gunstige uitkomt krijgen. Ze lijken steeds meer uit te melken dat ze een monopolie positie hebben. Het zijn walgelijke praktijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:21

MLLL

Palm Treo 650

SniperGuy schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 01:21:
De verzekeraars lijken een steeds grotere boevenbende te worden (over de ruggen van klanten). Zaken niet volgens de afspraken (zoals afgesproken in het verbond van verzekeraars) afhandelen, video bewijs niet meenemen waardoor ze een voor hun gunstige uitkomt krijgen. Ze lijken steeds meer uit te melken dat ze een monopolie positie hebben. Het zijn walgelijke praktijken.
Is dat ooit anders geweest?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
MathiasMetzger schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:47:
Schijnbaar is de schuldvraag hierbij niet belangrijk, want de 1e schade was de schuld van een andere partij.
In dit geval denk ik dat je de vraag verkeerd begrepen hebt. Schade in dit soort gevallen betekent schade voor je verzekeraar. Bij schuld van een ander zal diens verzekering hebben betaald en er dus geen sprake zijn van schade. De vraag is niet of je bij een ongeval betrokken was.

De kans op weigering moet je pertinent minimaliseren. Bij weigering van een verzekering kan het verstandig zijn om dit via alle procedures die tot je beschikking staan bezwaar en beroep aan te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
MathiasMetzger schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 00:39:
Ik vind het eigenlijk best frappant dat door ik niet geaccepteerd werd door Zekur.nl, wat hun goed recht is.
Dat weet je niet. De weigering kan bijvoorbeeld onzorgvuldig en onrechtmatig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rukapul schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Dat weet je niet. De weigering kan bijvoorbeeld onzorgvuldig en onrechtmatig zijn.
Ja, of niet. Zonder meer informatie kan je hier echt geen zinnig woord over zeggen. De enige die dat echt kan is de maatschappij in kwestie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Rukapul schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Ja dat kan: maar dan nog moet ik bij een aanvraag voor een verzekering aangeven, dat ik geweigerd ben. Met alle respect van dien, tegen een verzekeringsmaatschappij daar kan ik niet tegen opboksen. Ik heb veel last van depressieve buien, burnout achtige klachten en dergelijke. Gediagnosticeerd met autisme etc: dus dat maakt het contact voor mij sowieso lastig.

Dus ik probeer mij zo weinig mogelijk stress op de hals te halen: maar ik heb wel het gevoel, dat de menselijke maat bij verzekeren tegenwoordig ontbreekt. Waarschijnlijk wordt ook gewoon afgewezen, omdat het systeem NEE zei.

Aanvullend vragen heb ik niet gehad en na mijn weten, moet je alle schades vermelden en dus ook waarbij je geen schuld hebt. Daar heb ik 1x speciaal voor gebeld en toen werd mij verteld, dat alle schades telde. Ook de schades die door de WA+ gedekt zijn, waar je feitelijk ook geen schuld aanhebt

Daar zit ook wel een probleem: het kan best zijn dat je de oudste schade al vergeten bent. Mijn vrouw vroeg gisteren? Waar kijk je op terug in 2024? Die vraag krijg in geeneens beantwoord, omdat ik recent nogal veel werk en prive gerelateerde stress heb. Gelukkig is dat nu weer enigszins voorbij: echter rond de feestdagen, ben ik altijd enigszins depressief. Wat ook door het slechte weer komt.

Het is echter niet dat ik Alzheimer heb: maar zo'n ongeluk, waar ik geen schuld aan heb. Staat naar mijn weten wel in CIS, alleen als dat bijna 5 jaar geleden is en dat is voor mij een dramatische ervaring geweest? Dan kan ik mij dat bij de aanvraag misschien niet herinneren. Daarom heb ik alles geïnventariseerd nu, zodat ik het precies weet.

Volgens mij zou ik beste bijvoorbeeld de ABN Ambro kunnen bellen: die verzekeren Tesla model 3's, het verhaal uitleggen en dan zou ik het weten? Naar mijn weten is er ook geen acceptatieplicht: dus als Zekur.nl vier schades binnen 4 jaar tijd, bovengemiddeld vindt? Dan mogen ze mij gewoon weigeren.

Grote nadeel voor mij is: nu moet ik telkens antwoorden dat ik geweigerd ben, ook als een weigering niet in CIS geregistreerd ben. Dus ik denk niet dat het onrechtmatig gebeurd is. Maar de verzekeraar mag je gewoon weigeren, dat je daardoor moeilijk over kunt stappen? Vind ik persoonlijk het ergste.

En dat is wat ik frappant vind: niet dat ik afgewezen wordt, maar de gevolgen wat heeft om mij daarna nog te verzekeren. Want toen ik een reisverzekering aanvroeg, hoorde ik na een paar weken. Dat men mij niet kon accepteren, dus was er geen verzekering tot stand gekomen. Puur en alleen vanwege die ene vraag, waar ik JA op moet zeggen tot begin 2017.

[ Voor 31% gewijzigd door MathiasMetzger op 01-01-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:38
MathiasMetzger schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Ja dat kan: maar dan nog moet ik bij een aanvraag voor een verzekering aangeven, dat ik geweigerd ben. Met alle respect van dien, tegen een verzekeringsmaatschappij daar kan ik niet tegen opboksen. Ik heb veel last van depressieve buien, burnout achtige klachten en dergelijke. Gediagnosticeerd met autisme etc: dus dat maakt het contact voor mij sowieso lastig.

Dus ik probeer mij zo weinig mogelijk stress op de hals te halen: maar ik heb wel het gevoel, dat de menselijke maat bij verzekeren tegenwoordig ontbreekt. Waarschijnlijk wordt ook gewoon afgewezen, omdat het systeem NEE zei.

Aanvullend vragen heb ik niet gehad en na mijn weten, moet je alle schades vermelden en dus ook waarbij je geen schuld hebt. Daar heb ik 1x speciaal voor gebeld en toen werd mij verteld, dat alle schades telde. Ook de schades die door de WA+ gedekt zijn, waar je feitelijk ook geen schuld aanhebt

Daar zit ook wel een probleem: het kan best zijn dat je de oudste schade al vergeten bent. Mijn vrouw vroeg gisteren? Waar kijk je op terug in 2024? Die vraag krijg in geeneens beantwoord, omdat ik recent nogal veel werk en prive gerelateerde stress heb. Gelukkig is dat nu weer enigszins voorbij: echter rond de feestdagen, ben ik altijd enigszins depressief. Wat ook door het slechte weer komt.

Het is echter niet dat ik Alzheimer heb: maar zo'n ongeluk, waar ik geen schuld aan heb. Staat naar mijn weten wel in CIS, alleen als dat bijna 5 jaar geleden is en dat is voor mij een dramatische ervaring geweest? Dan kan ik mij dat bij de aanvraag misschien niet herinneren. Daarom heb ik alles geïnventariseerd nu, zodat ik het precies weet.

Volgens mij zou ik beste bijvoorbeeld de ABN Ambro kunnen bellen: die verzekeren Tesla model 3's, het verhaal uitleggen en dan zou ik het weten? Naar mijn weten is er ook geen acceptatieplicht: dus als Zekur.nl vier schades binnen 4 jaar tijd, bovengemiddeld vindt? Dan mogen ze mij gewoon weigeren.

Grote nadeel voor mij is: nu moet ik telkens antwoorden dat ik geweigerd ben, ook als een weigering niet in CIS geregistreerd ben. Dus ik denk niet dat het onrechtmatig gebeurd is. Maar de verzekeraar mag je gewoon weigeren, dat je daardoor moeilijk over kunt stappen? Vind ik persoonlijk het ergste.

En dat is wat ik frappant vind: niet dat ik afgewezen wordt, maar de gevolgen wat heeft om mij daarna nog te verzekeren. Want toen ik een reisverzekering aanvroeg, hoorde ik na een paar weken. Dat men mij niet kon accepteren, dus was er geen verzekering tot stand gekomen. Puur en alleen vanwege die ene vraag, waar ik JA op moet zeggen tot begin 2017.
Misschien kun je de verzekeraar (ZEKUR) eens bellen en het verhaal voorleggen. Dat je best wel elders wilt kijken naar een verzekering, maar wel erg veel hinder ondervindt van hun weigering, waardoor je mogelijk alleen bij De Vereende (voorheen Rialto) terecht kunt. Dan zit je snel aan 250+ per maand.

Misschien kunnen ze er nog een keer goed naar kijken en wie weet kun je ze overtuigen de weigering in te trekken? Waarbij je dan ook afspreekt dat je niet een nieuwe aanvraag doet bij Zekur.

Succes.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:10
Verzekeraar kan je op allerlei gronden weigeren, dit wil niet zeggen dat je daarmee nergens meer binnenkomt. Hebben ze acceptatiebeleid tot max 200pk? Dan wordt je formeel geweigerd, kans is groot dat je elders wel terecht kunt. Heb je fraude gepleegd dan kom je bijna nergens meer binnen. Dus het hangt echt af waarom je geweigerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
@megabeat ik denk dat Lancry waar ik nu zit inderdaad tot max 200pk accepteert, dus iedereen die denkt dat ik alleen nog bij Vereende terecht kan? Dat klopt niet: alleen overstappen is voor mij extra moeilijk, omdat ik de weigering door Zekur.nl moet vermelden.

Mijn ouders vertelde mij ook nog een mooi verhaal: vroeger ging niet alles via computersystemen, dus dan belde de verzekeringsagent je op en vertelde je na een flinke claim. Dat je echt niet meer mocht claimen, anders werden ze uit de verzekering gegooid. Dit was toen mijn broertje iets met een vriendje kapot gemaakt had, bij een vriendje waarvan de ouders een aannemersbedrijf hadden.

Ik wist van niks: in 2019 dus die schade gehad, doordat iemand tegen mijn auto aangereden was. In 2020 ruitschade en 2022 hagelschade, waarna ik dus in 2023 weer ruitschade had. Misschien was dat de druppel? Wellicht dat ik na februari 2024 ook makkelijker over kan stappen, als ik dan nog maar 2 schades in het CIS register heb staan?

Waarschijnlijk kan ik het beste dus zo'n verzekeringsmaatschappij contacteren: bij Zekur.nl zal ik mij niet meer trachten te verzekeren. Dat goedkoop, duurkoop kan zijn? Daar ben ik nu wel achter. Maar ik had nooit het idee of gevoel, dat ik weleens geweigerd kon worden. Want ik vond niet dat ik buitensporig hoge bedragen geclaimd hebt. Maar schijnbaar gaat het niet om het schadebedrag. Het draait puur om de hoeveelheid claims.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30

FreakNL

Well do ya punk?

@MathiasMetzger , tussenpersonen bestaan nog steeds hoor. En die kunnen je vaak ook beter helpen en dingen achter de schermen regelen, zo kreeg ik aardig wat meer schadevrije jaren van hun dan ik direct voor elkaar kreeg (toen ik de overstap maakte van lease naar privé).

Niet alles gaat via de Independers van deze wereld.

Ik zit voor mijn autoverzekering ook nog ouderwets via een tussenpersoon. En in zit erover na te denken mijn inboedels en opstal daar ook onder te gaan brengen.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 01-01-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
Eerlijk gezegd klinkt dit niet spannend, verzekeraars kijken in principe alleen naar schuld schades met name in de wa, dus schades met terugval in jaren. Ruitje hier en hagel daar, daar kan je echt niets aan doen. Als je mensen door schuld plat rijd is dus ander verhaal.

Als je verder gewoon clean bent, geen fraude of betalingachterstanden en je hebt positieve jaren dan kom je binnen overal wel binnen, natuurlijk afhankelijk van het te verzekeren object.

Toevoeging, dit komt af van iemand die een tijd als underwriter, acceptant heb gewerkt bij een verzekeraar.

[ Voor 10% gewijzigd door megabeat op 01-01-2025 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
megabeat schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:19:
Eerlijk gezegd klinkt dit niet spannend, verzekeraars kijken in principe alleen naar schuld schades met name in de wa, dus schades met terugval in jaren. Ruitje hier en hagel daar, daar kan je echt niets aan doen. Als je mensen door schuld plat rijd is dus ander verhaal.

Als je verder gewoon clean bent, geen fraude of betalingachterstanden en je hebt positieve jaren dan kom je binnen overal wel binnen, natuurlijk afhankelijk van het te verzekeren object.

Toevoeging, dit komt af van iemand die een tijd als underwriter, acceptant heb gewerkt bij een verzekeraar.
Dat is dus niet mijn ervaring: al mijn schades waren schades waar ik geen schuld aan gehad heb. Dus mijn schadevrije jaren van ruim 9 jaar, die heb ik nog steeds. Want ik heb enkel op het WA+ gedeeltelijk geclaimd en bij Zekur.nl had ik ook een WA+ verzekering aangevraagd.

Misschien had ik duidelijker moeten zijn, dat ik toen een WA+ verzekering aangevraagd heb? Maar volgens mij staat het in de OP? Waarin ik omschrijf, de drastisch beslissing genomen te hebben mijn auto enkel WA te verzekeren.

Kan mij natuurlijk wel voorstellen, dat bij een WA verzekering misschien minder streng gekeken wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door MathiasMetzger op 01-01-2025 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• megabeat
MathiasMetzger schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:27:
[...]

Dat is dus niet mijn ervaring: al mijn schades waren schades waar ik geen schuld aan gehad heb. Dus mijn schadevrije jaren van ruim 9 jaar, die heb ik nog steeds. Want ik heb enkel op het WA+ gedeeltelijk geclaimd en bij Zekur.nl had ik ook een WA+ verzekering aangevraagd.

Misschien had ik duidelijker moeten zijn, dat ik toen een WA+ verzekering aangevraagd heb? Maar volgens mij staat het in de OP? Waarin ik omschrijf, de drastisch beslissing genomen te hebben mijn auto enkel WA te verzekeren.

Kan mij natuurlijk wel voorstellen, dat bij een WA verzekering misschien minder streng gekeken wordt?
Zekur is een budget verzekeraar waarbij elke risico afgewogen wordt, die marges daar zijn heel dun. Als je met 9 jaren en een normale auto ergens wil verzekeren moet dat lukken bij bijna elke verzekeraar. Die schades die jij hebt liggen ze niet wakker van. De wa verzekering is juist heel streng, verzekerde bedragen gingen in mijn tijd met minimaal 2 miljoen euro. Casco is max de dagwaarde van je auto, max enkele tienduizenden.

Kijk op Independer of vergelijkbaar voor een mooie prijs en bel dan de verzekeraar, grote kans dat jullie er wel uitkomen. Grotere jongens zoals banken, Nationale Nederlanden etc hebben vaak wel ruim acceptatie beleid.
Pagina: 1