Toon posts:

Geluid op websites

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok dit is NIET een waar haal je geluid thread

ik vraag me gewoon es af wat jullie denken over het gebruik van geluid in websites

:......

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:05
Tja, ik vind het niet juist, en meestal heb ik toch geen geluid aanstaan dus dan hoor ik het toch niet :)

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

NIET DOEN!

De meeste mensen (waaronder ik) ergeren zich hier helemaal kapot aan.
Als jij winamp ofzo hebt aanstaan en er komen in 1x allemaal irritante geluiden doorheen is de gemiddelde bezoeker snel verdwenen.

Je zou het nog wel als optie kunnen inbouwen, dat er een knop "Sounds on" op de site zit, maar ga er maar vanuit dat het niet op prijs wordt gesteld.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

Tim Schuhmacher

abasios

wat denk jij ervan?

Bedoel je een klein klikgeluidje als je op een knopje druk of de 2e van bach als achtergrondmuziek of een kort loopje dat zich herhaald.

overdaad schaadt, het moet uit te zetten zijn en vooral niet te lang laden.

Verwijderd

Ik vind dat geluid best kan helpen om een bepaalde sfeer te scheppen op een site. Bij een goede flashintro horen naar mijn mening ook goede sounds... Wel zal je inderdaad altijd rekening moeten houden met bezoekers die een andere muzieksmaak hebben of die uberhaupt geen behoefte aan geluid hebben, een simpel knopje "geluid uit" lijkt mij hiervoor een prima oplossing.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

ca depend... je kan geluiden gebruiken en misbruiken.. in de flashmovie van onze site hebbenw e bewust gebruik gemaakt van geluid (als extra dimensie), maar meestal wordt geluid behoorlijk misbruikt (de bekende welcome to my website riedel). Geluid mag, mits functioneel gebruikt (en met aan/ uit knop:))

Don't mind Rick

Verwijderd

licht eraan wat voor geluid. techno beat op de achtergrond is heeeeeeeeel fout, ik laat voor de website die ik aan t maken ben een heel rustig loopje maken door een prof :) , want het is best vervelend als je ergens anders op een website dezelfde achtergrond muziek tegenkomt als die jij al hebt, die dan ook gedownload is bij flashkit ofzow :) ... ik vond het best een afgang toen ik hoorde dat 2advanced een gedownload loopje had gebruikt voor een multimedia project van hun (tweede multimedia project in hun portfolio, sommige kennen het vast)... verder moet het geen laadproblemen geven, dus geen xtra laadtijd bij flash, en geen html site waarvan je 12 seconde denkt dat hij is vastgelopen en dat dan opeens muziek begint te spelen, en je moet letten of de muziek bij je website / onderwerp past, dus muziek op de achtergrond kan wel, maar het probleem is het is of heel goed (Neostream) of heel fout, pas dus op wat je doet...

EN het belangrijkste zorg dat de muziek ALTIJD uitgezet kan worden...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ligt er helemaal aan ja.. meestal niet nodig maar wanneer je het in flash doet kun je het wel zo oplossen dat mensen het qua laden niet eens door hebben, eerst navigatie dan geluid in aparte level bijvoorbeeld. Feit is dat veel geluid gaat irriteren. Mij in ekl geval. Maar heb in de site voor het bedrijf waar ik werk ook geluid gebruikt met 4 verschillende te kiezen genres en moet zeggen dat ik daar toch positieve reacties over krijg.. is ook vrij subtiel.

Ben nu bezig met site met zacht in de achtergrond wat klotsende golven.. dat kan prima meehelpen aan wat sfeer en een zeegeluidje is niet echt storend.. vakantiegevoel! ;)

Maar ligt er helemaal aan en hoe je het gebruikt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ben nu bezig met site met zacht in de achtergrond wat klotsende golven..
is er ook een wc op jullie website >:) ...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vind dat bij zoiets als een flash intro wel een bijpassend muziekje kan :)

Maar gewoon op een site een midi of ander filetje en dan een loop, is vreselijk irritant. Vooral als je met meerdere browserwindows surft, weet je soms niet eens waar het vandaan komt...

Verwijderd

bij flash intro kan het wel ja, maar verder op de site is het meestal ARG! :)

wat ik wel weer goed gedaan vind, is dat de muziek bij de site past en dat je die POKKEHERRIE uit kan zetten :)

(voorbeeld? zie http://www.4logoz.f2s.com)

Verwijderd

je ziet nog wel op sommige party sites dat ze wat dansmuziek laten horen (niet midi, en niet in een flash intro) maar daar stoor ik me niet aan... maar die midi's AAARGH! hellep :X :X

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hangt er vanaf...

Als Jan-frontpage een eigen website maakt en er een 500kb Wav-file in smijt vind ik het zwaar irritant! En sluit ik de site gelijk af. ( nix negatiefs over FP btw, nja.. ;) )

Over het algemeen zeg ik: Niet doen dat geluid.

Maar,
heb je nu een schitterende flash site, met geweldige intro. Dan hoord er bij die intro wel een geluidje. En als het bij de site past, bijv de site van een disco of 1 of ander feest, dan is het wel leuk.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Zolang het maar niet zo'n lullig 5 seconden loopje in Flash is ofzo.

Voor de sites waar ik muziek op heb staan gebruik ik gewoon hele muziekstukken als streaming Flash-sound (ja, eigen werk :)).

Het moet in ieder geval uit kunnen en een zo kort mogelijke laadtijd hebben.

Toch kwam ik er recentelijk achter dat het beter bij default uit kan staan. Als mensen je site namelijk op een pc kijken zonder geluid (zoals op school etc) wordt er wel datatraffic verbruikt zonder dat iemand er iets aan heeft |:(
En datatraffic == $

Verwijderd

Er is geluid en geluid !
Er zijn relatief weinig sites die iets zinnigs doen met geluid, behalve een achtergronddeuntje.
Maar je kunt ook teksten vervangen of combineren met/door een embedded sound bericht. Denk aan bijvoorbeeld nieuws of liedjes gecombineerd met toelichting.
Pagina: 1