Gigabyte barebone met touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 14:43
Een familielid van mij wil een Gigabyte barebone in zijn schip gaan gebruiken in combinatie met een gps muis.
De bedoeling is dat er genavigeerd kan worden met diverse windows software. De vraag is wat handiger is: een touchscreen of een toetsenbord met touchpad.
Wie helpt ons verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:14
Ik vermoed dat je dit beter in een forum kan plaatsen waar mensen met een scheepvaart achtergrond rondzwerven. De vraag 'wat is handiger' valt niet te beantwoorden want dat is een persoonlijk iets. Daar zal iedereen een eigen mening over hebben. Ik zou ook vooral kijken naar de waterbestendigheid van de oplossing die gekozen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Rocketman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:12:
Een familielid van mij wil een Gigabyte barebone in zijn schip gaan gebruiken in combinatie met een gps muis.
De bedoeling is dat er genavigeerd kan worden met diverse windows software. De vraag is wat handiger is: een touchscreen of een toetsenbord met touchpad.
Wie helpt ons verder?
Wat is het verschil in prijs?
Als het tientjes werk is zou ik sowieso voor
Het touchscreen kiezen, mocht dit niet bevallen kun je altijd nog een toetsenbord+muis aansluiten.

Ik kan mij namelijk ook voorstellen dat het toetsenbord ook vreselijk in de weg kan liggen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
MaD_co schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:48:
[...]

Wat is het verschil in prijs?
Als het tientjes werk is zou ik sowieso voor
Het touchscreen kiezen, mocht dit niet bevallen kun je altijd nog een toetsenbord+muis aansluiten.

Ik kan mij namelijk ook voorstellen dat het toetsenbord ook vreselijk in de weg kan liggen.
Een beetje stevig inbouw touchscreen is nogal duur, we gaan inderdaad waarschijnlijk voor muis en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En spelen op een schip niet nog veel meer zaken een rol?

Zoals temperatuur-/vochtigheid variaties bestendig?

Trillingen? Zoute lucht? Stabiele energievoorziening?
E.d...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
ehtweak schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:14:
En spelen op een schip niet nog veel meer zaken een rol?

Zoals temperatuur-/vochtigheid variaties bestendig?

Trillingen? Zoute lucht? Stabiele energievoorziening?
E.d...
Ja, nu je het zegt. Trillingen spelen wel een rol, hoewel het schip zeewaardig is gaat het voorlopig niet het ruime sop kiezen. De stroomvoorziening is prima in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:14

EiT

Rocketman schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Een beetje stevig inbouw touchscreen is nogal duur, we gaan inderdaad waarschijnlijk voor muis en toetsenbord.
Maarja, iiyama touch screen heb je al voor rond de €300 of minder. Die worden door bepaald bedrijf binnen scheepvaart ook gebruikt, alleen doen ze er een fancy frame omheen en dan betaal je €1500.

Geen idee hoe groot het schip is, je zou een trackpad in kunnen bouwen of gewoon een draadloze muis/toetsenbord kunnen gebruiken. Dat werkt prima met navigatie software zoals Tresco of Periskal.

Persoonlijk zie ik geen toegevoegde waarde van een touchscreen. Blijft dan geklooi met onscreen keyboard.

Let vooral op de locatie van het scherm. Als er zonlicht op kan komen heb je een scherm met hoge helderheid nodig.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
EiT schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Maarja, iiyama touch screen heb je al voor rond de €300 of minder. Die worden door bepaald bedrijf binnen scheepvaart ook gebruikt, alleen doen ze er een fancy frame omheen en dan betaal je €1500.

Geen idee hoe groot het schip is, je zou een trackpad in kunnen bouwen of gewoon een draadloze muis/toetsenbord kunnen gebruiken. Dat werkt prima met navigatie software zoals Tresco of Periskal.

Persoonlijk zie ik geen toegevoegde waarde van een touchscreen. Blijft dan geklooi met onscreen keyboard.

Let vooral op de locatie van het scherm. Als er zonlicht op kan komen heb je een scherm met hoge helderheid nodig.
Het is een flinke sleepboot van 23 meter, ik denk dat het gaat uitdraaien op een toetsenbord met trackpad. Het moet lukken met dat scherm, want de stuurhut is groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zou kunnen kijken naar een metalen toetsenbord met trackball, iets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.ateg.de/en/frontend/media/productimages/1541757964_Metall__und_Edelstahltastatur_DGI.64Q12.F_TI.jpg

Maar verder zou het behoorlijk afhangen van exact welke data in welke applicaties gevoerd gaat worden. Zo'n metalen toetsenbord is een crime als er veel text ingevoerd moet worden, maar dat is een touchscreen ook. Een trackball is veel stabieler dan een trackpad, maar als je ene keer andere kant van scherm, andere keer andere kant van scherm moet aanraken is het weer minder handig...

Geef meer info en wij kunnen gerichter advies geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
dion_b schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:59:
Je zou kunnen kijken naar een metalen toetsenbord met trackball, iets als dit:

[Afbeelding]

Maar verder zou het behoorlijk afhangen van exact welke data in welke applicaties gevoerd gaat worden. Zo'n metalen toetsenbord is een crime als er veel text ingevoerd moet worden, maar dat is een touchscreen ook. Een trackball is veel stabieler dan een trackpad, maar als je ene keer andere kant van scherm, andere keer andere kant van scherm moet aanraken is het weer minder handig...

Geef meer info en wij kunnen gerichter advies geven.
Het is nog niet bekend welke applicaties exact gebruikt gaan worden, maar ik denk dat Periskal en Tresco heel interessant zijn. Ik zie dat er diverse toetsenborden aangeboden worden met trackball, dit lijkt me een goede oplossing.
Pagina: 1