Ik ben op het punt gekomen dat ik mijn machine uit mei 2013 (i3570, GTX 660 2GB, 256GB SSD, 16GB geheugen, en een nooit gebruikte Blueray brander aan vervanging toe is. Ik gebruik mijn computer niet overdreven veel, maar speel af en toe eens een spelletje (vooral dingen die nog wel draaien op mijn huidige computer, maar ik zou graag wel weer Civilization VII straks willen gaan spelen. En ik zit met een processor die zoals het er nu uit ziet niet ondersteunt gaat worden door Windows 7. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn huidige systeem met de opmerking dat ik alleen een keer te maken gehad heb met een kapotte voeding nog binnen de garantie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een beetje spelen, verder vooral beheren van prive zaken, backups. Ik zoek vooral een systeem wat (behoudens de pech). Ik werk met twee monitoren en wil dat in de toekomst ook doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het uitgangspunt is weer dat het systeem weer lang mee kan gaan. Kosten zijn niet een primaire overweging.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan een systeem grotendeels gebasseerd op het 4K game systeem maar dan met een wat lichtere videokaart (bijvoorbeeld uit het 1440p systeem, om future proof te zijn dacht ik wel bijvoorbeeld van 32GB naar 64GB intern geheugen te gaan. Ook zou ik zelf graag twee interne opslag drives hebben zodat ik wat 'first level' lokale redundancy kan inbouwen (andere layers zijn externe HDDs en Cloud).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur om alles in zijn geheel te bestellen en te laten assembleren bij Alternate (of een goed alternatief).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere eisen, temperatuurbeheersing tbv duurzaamheid van systeem is belangrijker dan het allerstilste systeem, hele heftige koeling wellicht ook niet nodig omdat het systeem waarschijnlijk niet op maximale power zal gaan werken. Wat ik nog niet echt kan vinden is een intern frontpaneeltje met wat extra aansluitingen (3.5m jack, extra USB poorten, eventueel card reader)
Ga je overklokken?
Nee, in dagelijks gebruik zal het systeem waarschijnlijk zelden op max power werken
Wat verwacht je van ons?[i]
Een beetje een sense check op mijn plannen. Of goede prijs/kwaliteit suggesties natuurlijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een beetje spelen, verder vooral beheren van prive zaken, backups. Ik zoek vooral een systeem wat (behoudens de pech). Ik werk met twee monitoren en wil dat in de toekomst ook doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het uitgangspunt is weer dat het systeem weer lang mee kan gaan. Kosten zijn niet een primaire overweging.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan een systeem grotendeels gebasseerd op het 4K game systeem maar dan met een wat lichtere videokaart (bijvoorbeeld uit het 1440p systeem, om future proof te zijn dacht ik wel bijvoorbeeld van 32GB naar 64GB intern geheugen te gaan. Ook zou ik zelf graag twee interne opslag drives hebben zodat ik wat 'first level' lokale redundancy kan inbouwen (andere layers zijn externe HDDs en Cloud).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur om alles in zijn geheel te bestellen en te laten assembleren bij Alternate (of een goed alternatief).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere eisen, temperatuurbeheersing tbv duurzaamheid van systeem is belangrijker dan het allerstilste systeem, hele heftige koeling wellicht ook niet nodig omdat het systeem waarschijnlijk niet op maximale power zal gaan werken. Wat ik nog niet echt kan vinden is een intern frontpaneeltje met wat extra aansluitingen (3.5m jack, extra USB poorten, eventueel card reader)
Ga je overklokken?
Nee, in dagelijks gebruik zal het systeem waarschijnlijk zelden op max power werken
Wat verwacht je van ons?[i]
Een beetje een sense check op mijn plannen. Of goede prijs/kwaliteit suggesties natuurlijk.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 337,32 | € 337,32 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7800 XT Gaming OC 16G | € 489,- | € 489,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 85,05 | € 85,05 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,72 | € 37,72 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 232,91 | € 232,91 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
2 | SSD's | Lexar NM790 (met heatsink) 4TB | € 310,84 | € 621,68 |
Totaal | € 2.102,58 |