Dell laptop verbinden aan Apple (MAC) Monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jette91011
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo,

Van mijn werk heb ik een Dell laptop (Lattitude 5440) gekregen die ik thuis graag wil aansluiten op een Apple monitor (MAC). De aansluiting van de monitor vindt plaats via een mini display port. Omdat er geen mini displayport op mijn laptop zit, moet ik een andere aansluiting vinden. Hiervoor heb ik momenteel een adapter van mini displayport naar usb-c. Echter herkent mijn Dell laptop deze aansluiting niet en gaat de monitor niet aan.

Andere laptops verbinden (zoals mijn prive macbook air of HP laptop) werken wel (de monitor gaat aan). Nu heb ik begrepen dat ik mijn Dell werklaptop beter kan verbinden via een HDMI aansluiting. Hiervoor ben ik dus opzoek naar een mini displayport female naar HDMI male. Weet iemand waar ik dit kan vinden? En is het inderdaad zo dat een HDMI kabel beter werkt dan een usb-c of ondersteunt mijn Dell werklaptop wellicht geen connectie naar Apple (MAC)?

Mocht iemand een andere oplossing hebben dan hoor ik dit ook graag!

Groet,
Jette

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Het is dat Apple weinig monitoren gemaakt heeft, maar het is altijd handig even het model te noemen en even te linken aan de Pricewatch, dan kunnen de mensen die je willen helpen gemakkelijk zoeken.

Ik neem aan dat het deze is: uitvoering: Apple Cinema Display LED 27" Aluminium, Wit, Zwart

Je hebt Thunderbolt nodig om deze monitor aan te sturen. Kijk eens goed of je een symbool hebt met een bliksemschicht op je 5440.

De monitor staat namelijk in slaapstand en wacht tot hij een signaal krijgt om wakker te worden. Dat gaat hij nooit krijgen door middel van een signaal dat geen Thunderbolt is.

HDMI naar Displayport gaat sowieso nooit werken met een kabeltje op welke monitor dan ook, want daar heb je altijd een actieve adapter voor nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door White Feather op 31-12-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jette91011 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:40:
Hallo,

Van mijn werk heb ik een Dell laptop (Lattitude 5440) gekregen die ik thuis graag wil aansluiten op een Apple monitor (MAC). De aansluiting van de monitor vindt plaats via een mini display port.
Welke Apple monitor heb je precies? Ze zijn er namelijk met mini displayport (de oude cinema displays), maar ook met Thunderbolt. Die eerste kun je nog wel werkend krijgen op een Windows machine. Die 2e wordt aanzienlijk lastiger.
Mocht iemand een andere oplossing hebben dan hoor ik dit ook graag!
Die oude Apple verkopen, en voor dat geld een moderne monitor halen die aanzienlijk zuiniger is, minder warm wordt en waar je alles op aan kan sluiten.