Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theophylaktos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-01 20:00
Ik heb twee weken geleden een Huawei watch GT4 gekocht, en het viel me op dat deze erg enthousiast was met het aantal stappen. Hij bleek 6000 stappen te registreren tijdens een autorit van 1h40m en een stuk of 600 stappen tijdens een fietstocht van een kwartiertje. Erg jammer want was verder een mooie smartwatch, maar ik heb hem terug gestuurd want zo heb ik er niks aan. Had ik een defect model, of is dit een bekend probleem bij Huawei watches, of smartwatches in z'n algemeen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:40
Mijn Amazfit registreert een autorit als stilzitten. Fietsen wordt wel als stappen gezien, ik weet niet hoeveel stappen per km. Wel gaat fietsen minder hard dan wandelen in dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:20
Iets rustiger rijden, dan zwaaien je armen minder hard en gaat je hartslag minder pieken.
Juist die stress momenten van bijna botsing kan zon pols horloge niet goed meten, want hij ziet beweging + hartslag.

Mijn tip, kijk niet enkel recht voor je auto maar ook richting horizon, zodat je vooraf kan anticiperen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je 6000 stappen hebt door bijna botsingen bij autorijden dan heb je grotere problemen. Mijn smartwatch registreert wel wat stappen op mijn gewone fiets. Op mijn racefiets niet tot nauwelijks. In mijn auto heb ik hem nog nooit betrapt op het registeren van stappen, eigenlijk ook niet op gelet, maar als het zoveel zou zijn, zou het me wel opvallen. Het verbaasd mij iig ook nogal, tenzij je offroad aan het rijden was lijkt het mij dat je gewoon stil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
ik heb een galaxy watch 5 al een tijd. recent medische problemen gehad waarvoor ik met apart apparaat hartslag en bloeddruk moest meten en in een sheet slaap schema bijhouden. Mocht de smartwatch niet als databron gebruiken.

Daarna deze gegevens naast de data van de smartwatch gelegd en HR klopte helft v/d tijd van geen kant, bloeddruk zat grote afwijking in, opgeslagen slaaptijden en phases klopte geen reet van (hele nacht wakker gelegen, geen minuut oog dicht kunnen doen, volgende ochtend notificatie van de watch 90% sleep score, slept 6 hours 2 hours of REM good job. terwijl ik dus geen minuut heb geslapen.

Stappen klopte ook niks van. Lees sindsdien ook regelmatig verhalen dat artsen weining positief zijn over smartwatches en dat deze vaak meer harm than good doen voor je gezondheid.

Sindsdien al die sensors uitgezet. gebruik t nu alleen voor horloge en notificaties nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theophylaktos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-01 20:00
Ik lees inderdaad veel verschillende verhalen. Ik reed niet offroad maar gewoon op de snelweg en wat autowegen. Een paar duizend stappen tijdens het rijden lijkt mij niet normaal en met zo'n afwijking zou het veel meer mensen moeten zijn opgevallen. Dus ik denk dat ik een defect exemplaar heb gekregen.

Ik heb het gisteren kunnen testen met een Huawei Watch GT2 Pro van een kennis, die registreerde geen stappen tijdens het rijden, terwijl dit een ouder model is. Lijkt me raar als de nieuwere modellen zoveel minder nauwkeurig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Fietsen en autorijden levert altijd wat trillingen op, en het stappen tellen werkt door versnelling van je horloge te meten. Als je nieuwe horloge bij een kleine versnelling een beweging al als een stap meet, dan krijg je dit.

Zelf merk ik dit ook bij mijn Samsung Galaxy Watch 4 op de fiets, zeker als het oppervlakte waar ik op fietste niet heel glad was. Je nieuwe horloge zal dus hoogstwaarschijnlijk té nauwkeurig zijn in het meten van (kleine) versnellingen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:21
Het is mogelijk niet het horloge die de spook-stappen registreert, dat doet wellicht je telefoon. Die registreert namelijk ook stappen. Al begrijp ik dan ook niet goed waarom tijdens autorijden zoveel stappen geregistreerd worden.

Ik heb zelf een Watch GT4. Als mijn telefoon in de auto stilligt in de houder worden er geen stappen geregistreerd. Als mijn telefoon in de fietstas zit tijdens het fietsen ook niet. Er worden wél veel stappen geregistreerd als mijn telefoon in m'n broekzak zit. Ik ga er van uit dat dat door de voortdurend heen- en weer gaande beweging van mijn dijbeen is.

Je kan in de Huawei Health app kijken onder stappentelling wat de bron is van de getelde stappen: je horloge of je telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Hilus op 01-01-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:21
Ik heb een Garmin Venu 2, al ruim anderhalf jaar, en echt nog nooit gehad dat die een stap telde tijdens fietsen of autorijden. En beiden doe ik ook veel.

Overigens ooit een fitbit en Huawei gt2 gehad en beiden waren enorm optimistisch, dusdanig dat je niks aan de gegevens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb het niet echt tijdens autorijden met mijn ticwatch.
Alleen als ik achter de PS zit te racen met mijn FF wiel :*)

Dan zit ik een dagje thuis in de stoel gt-7 of F1-23 te spelen en krijg ik aan het einde van de dag een gefeliciteerd met behalen van je doel van 10.000 stappen. 8)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 20:20
!GN!T!ON schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:43:
ik heb een galaxy watch 5 al een tijd. recent medische problemen gehad waarvoor ik met apart apparaat hartslag en bloeddruk moest meten en in een sheet slaap schema bijhouden. Mocht de smartwatch niet als databron gebruiken.

Daarna deze gegevens naast de data van de smartwatch gelegd en HR klopte helft v/d tijd van geen kant, bloeddruk zat grote afwijking in, opgeslagen slaaptijden en phases klopte geen reet van (hele nacht wakker gelegen, geen minuut oog dicht kunnen doen, volgende ochtend notificatie van de watch 90% sleep score, slept 6 hours 2 hours of REM good job. terwijl ik dus geen minuut heb geslapen.

Stappen klopte ook niks van. Lees sindsdien ook regelmatig verhalen dat artsen weining positief zijn over smartwatches en dat deze vaak meer harm than good doen voor je gezondheid.

Sindsdien al die sensors uitgezet. gebruik t nu alleen voor horloge en notificaties nog.
Verstandig van de arts. Ik heb van mijn vrouw een galaxy smart 7 gekregen ter vervanging van mijn Garmin forerunner. Bij mijn eerste wedstrijd schommelde mijn hartslag tussen de 160 en een forse overschrijding van mijn maximale hartslag. Ik had al het gevoel dat er iets niet klopte (ter vergelijking: gebaseerd op zweetproductie en mijn gevoel zal mijn hartslag rond de 180-190 hebben gezeten).
Pagina: 1