Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Situatie:

Eerder deze maand akkoord gegeven op de offerte voor een warmtepomp. Ontvangstbevestiging ontvangen van installateur met 'bedankt voor de opdracht'.

Ik krijg 2 subsidies voor deze aanschaf: Eentje via een lokaal fonds, en eentje via het rijk (ISDE).

De installateur waarschuwde me nog dat de ISDE subsidie volgend jaar flink naar beneden gaat.

Op de ISDE website, waar ik de boel moet indienen, lees ik:

https://www.rvo.nl/onderwerpen/isde/isde-wat-wijzigt-er-2025
Let op: Voor warmtepompen die in 2024 zijn aangeschaft, maar pas in 2025 worden geïnstalleerd, geldt een overgangsregeling. Als u in 2025 de subsidie aanvraagt en een bewijs van aanschaf uit 2024 aanlevert, ontvangt u de subsidie die gold in 2024. Dit bewijs kan zijn: een kopie van de opdracht of opdrachtbevestiging uit 2024, een digitaal getekende offerte of een digitale schriftelijke bevestiging van het installatiebedrijf.
Nou, die heb ik, die bevestiging.

Maar, ik probeer de aanvraag nu in te dienen (sluitingsdatum van dat formulier is vandaag) en ze vragen o.a.:
Is/zijn de maatregel(en) reeds geïnstalleerd
en in gebruik genomen of aangebracht? Ja/Nee

Heeft u een betaalbewijs en factuur voor de
maatregel(en) die u heeft gedaan? Ja/Nee
En dat is natuurlijk niet het geval.

Wat moet ik nu doen om toch op juiste/legale manier mijn ISDE subsidie aan te vragen? Het bedrijf zegt desgevraagd 'dat komt wel goed, maar je maar niet druk' - prima hoor, maar HOE komt het goed? Dat weet ik niet, ik heb dit nooit eerder aan de hand gehad.

Beste antwoord (via HTT-Thalan op 31-12-2024 10:32)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@HTT-Thalan

Ik lees hier in:

"Als u in 2025 de subsidie aanvraagt en een bewijs van aanschaf uit 2024 aanlevert, ontvangt u de subsidie die gold in 2024"

dus dat jij niet NU subsidie moet aanvragen maar in 2025 NADAT je installatie gerealiseerd is.

Je vraagt dan in 2025 subsidie aan met je bewijs uit 2024 en dan krijg je door het overgangsrecht de subsidie behorende bij 2024.

Maar dat is hoe ik het lees :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2024 09:55 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Volgens mij kan je de subsidie pas aanvragen na installatie(?)

https://www.rvo.nl/subsid...ring/isde/woningeigenaren
U laat de maatregel eerst installeren en vraagt daarna subsidie aan. De installatie mag u niet zelf doen. Let tijdens de installatie op de volgende zaken

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:12
Het belangrijkste hierbij is de datum van in werkingstelling. Hier kijken ze naar bij de toewijzing van de ISDE subsidie. Het moment dat de installatie werkt.

Echter is ook in 2025 subsidie beschikbaar, dus ook volgend jaar kun je deze aanvragen. Het kan wel zo zijn dat er een verschil in de hoogte van de subsidie zit tussen 2024 en 2025. Als je weet om welk type het gaat kun je dat opzoeken en zien hoeveel subsidie je kunt krijgen in 2024/2025.

[ Voor 6% gewijzigd door MrNOnamE op 31-12-2024 09:51 ]

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@HTT-Thalan

Ik lees hier in:

"Als u in 2025 de subsidie aanvraagt en een bewijs van aanschaf uit 2024 aanlevert, ontvangt u de subsidie die gold in 2024"

dus dat jij niet NU subsidie moet aanvragen maar in 2025 NADAT je installatie gerealiseerd is.

Je vraagt dan in 2025 subsidie aan met je bewijs uit 2024 en dan krijg je door het overgangsrecht de subsidie behorende bij 2024.

Maar dat is hoe ik het lees :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2024 09:55 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Als ik verkeerd gok ben ik te laat voor een formulier van 2024 :P. Maar ik zal geen keus hebben vrees ik, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Staat duidelijk op de site van RVO: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eYJakZlASZYoFONofCgKWaXGpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3dpoOVPSCKpG3n5pA5YDfaB0.png?f=fotoalbum_large

Oftewel, je hoeft niet te gokken, je kunt de subsidie pas aanvragen als alles geïnstalleerd is.
Pagina: 1