Situatie:
Eerder deze maand akkoord gegeven op de offerte voor een warmtepomp. Ontvangstbevestiging ontvangen van installateur met 'bedankt voor de opdracht'.
Ik krijg 2 subsidies voor deze aanschaf: Eentje via een lokaal fonds, en eentje via het rijk (ISDE).
De installateur waarschuwde me nog dat de ISDE subsidie volgend jaar flink naar beneden gaat.
Op de ISDE website, waar ik de boel moet indienen, lees ik:
https://www.rvo.nl/onderwerpen/isde/isde-wat-wijzigt-er-2025
Maar, ik probeer de aanvraag nu in te dienen (sluitingsdatum van dat formulier is vandaag) en ze vragen o.a.:
Wat moet ik nu doen om toch op juiste/legale manier mijn ISDE subsidie aan te vragen? Het bedrijf zegt desgevraagd 'dat komt wel goed, maar je maar niet druk' - prima hoor, maar HOE komt het goed? Dat weet ik niet, ik heb dit nooit eerder aan de hand gehad.
Eerder deze maand akkoord gegeven op de offerte voor een warmtepomp. Ontvangstbevestiging ontvangen van installateur met 'bedankt voor de opdracht'.
Ik krijg 2 subsidies voor deze aanschaf: Eentje via een lokaal fonds, en eentje via het rijk (ISDE).
De installateur waarschuwde me nog dat de ISDE subsidie volgend jaar flink naar beneden gaat.
Op de ISDE website, waar ik de boel moet indienen, lees ik:
https://www.rvo.nl/onderwerpen/isde/isde-wat-wijzigt-er-2025
Nou, die heb ik, die bevestiging.Let op: Voor warmtepompen die in 2024 zijn aangeschaft, maar pas in 2025 worden geïnstalleerd, geldt een overgangsregeling. Als u in 2025 de subsidie aanvraagt en een bewijs van aanschaf uit 2024 aanlevert, ontvangt u de subsidie die gold in 2024. Dit bewijs kan zijn: een kopie van de opdracht of opdrachtbevestiging uit 2024, een digitaal getekende offerte of een digitale schriftelijke bevestiging van het installatiebedrijf.
Maar, ik probeer de aanvraag nu in te dienen (sluitingsdatum van dat formulier is vandaag) en ze vragen o.a.:
En dat is natuurlijk niet het geval.Is/zijn de maatregel(en) reeds geïnstalleerd
en in gebruik genomen of aangebracht? Ja/Nee
Heeft u een betaalbewijs en factuur voor de
maatregel(en) die u heeft gedaan? Ja/Nee
Wat moet ik nu doen om toch op juiste/legale manier mijn ISDE subsidie aan te vragen? Het bedrijf zegt desgevraagd 'dat komt wel goed, maar je maar niet druk' - prima hoor, maar HOE komt het goed? Dat weet ik niet, ik heb dit nooit eerder aan de hand gehad.