Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:58
Ben opzoek naar nieuwe oled en nu twijfel ik tussen de QE65S93DATXXN VS LG C4 welke rade jullie mij aan en waarom?
Mijn vraag
Ben opzoek naar nieuwe oled tv heb 3 jaar een LG A1 gehad maar wil paar maten groter naar de 65 inch en zoek hier advies over

Tv gaat vooral gebruikt worden om savonds films en series te kijken maar ook normale tv programma's ben geen gamer.

Kwam eerste op de C4 de vorige LG beviel goed dus dacht ga weer voor de LG de tv staat op een kastje en de meerwaarde van bijv G4 heb ik dus niet. Ook gaat die weer buiten het budget.

Bij de zoek toch waar hij te koop was kwam in ook de Samsung S93D tegen aangezien die redelijk op zelfde prijs zit. Dacht ik is dit misschien nog een betere keuze. Wie kan mij hier in adviseren

Wat voor mij belangrijk is beeldkwaliteit en geluidskwaliteit aangezien in geen soundbar of boxen set erop aansluit

[ Voor 80% gewijzigd door ppatrick op 01-01-2025 17:54 . Reden: Beter uitleg ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Er valt weinig aan te raden als je geen enkele wens noemt, behalve dat je een nieuwe OLED TV wil kopen..

Dus wat heb je zelf al uitgezocht? Waarom ben je geëindigd met deze twee en waar twijfel je precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Heb zelf nu een A1 van LG maar wil iets groters kwam eerst bij de C4 uit. Omdat ze redelijk in de zelfde prijs zitten kwam ik er bij uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:43
En waarom niet de G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Hij komt op een poot te staan dus dan zie ik meerwaarde niet echt en die is ook gelijk stuk duurder. De Samsung heeft ook iets krachtiger boxen en dat is misschien wel fijn als je keer muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Sorry, dit is echt niet de manier hoe wij wensen dat je om hulp vraagt. Je vraagt ons voor jou de televisie te kiezen en je geeft ons nul komma nul informatie op basis waarvan wij die keus zouden moeten maken. Op die manier is het ook onmogelijk om een goed antwoord te geven, want wat de ideale televisie is, is heel persoonlijk.

Dit onderwerp gaat daarom op slot. Als je je vraagstelling wilt verbeteren mag je me een bericht sturen om de discussie weer te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Op verzoek open ik de discussie weer en verplaats hem naar Aankoopadvies. Je kunt je originele bericht wijzigen om de vraagstelling te verbeteren, of nieuwe reacties plaatsen om ons te laten weten wat voor jou belangrijk is.

Edit: Dank voor het aanpassen!

[ Voor 7% gewijzigd door dmantione op 01-01-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Belangrijk onderscheid tussen beide televisies is het type paneel: QD-OLED versus WOLED. Dat heeft wat gevolgen voor de eigenschappen: QD-OLED kan bijvoorbeeld verzadigde kleuren heel fel weergeven terwijl WOLED zijn witte led nodig heeft als pixels zeer fel moeten schijven. Daarentegen is de kleur van het paneel zelf bij WOLED zwarter dan bij QD-OLED, wat WOLED weer een voordeeltje op het gebied van zwartwaarden geeft.

De S93D is lager gepositioneerd dan de S95D en dat betekent dat het QD-OLED-paneel ietwat is afgeknepen. Dat kan ook prima, want de S95D is de C4 duidelijk de baas, LG heeft de G4 om die van katoen te dienen.

Wellicht niet het antwoord dat je wilt horen, maar beide televisies passen perfect bij het gebruik wat je omschrijft en op basis daarvan kan ik geen voorkeur uitspreken. Ik zou dan ook gaan kijken naar andere eigenschappen, zoals welke televisie je esthetisch de mooiste vindt, welke afstandsbediening je het prettigst vindt, welk besturingssysteem je liever hebt en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Opzich niet verkeerd natuurlijk dat ik geen slechte keuze kan maken. Opzich had ik ook wel verwacht dat je voor sub topper tv eigenlijk altijd wel goed zit. Maar is natuurlijk best uitgave ga er dus niet te licht over. Misschien binnenkort winkel zoeken die ze beide heeft staan. Bedankt voor meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-09 11:45
Om er zeker van te zijn dat er een QD-OLED paneel in de S93D zit, kun je in de winkel een foto van het paneel maken met de macrofunctie van je telefoon.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zit er gewoon een WOLED paneel van LG display in de samsung S93D. Een QD-OLED paneel heeft een blauw-rood-groen driehoekje, als je een witte subpixel in je foto ziet kun je net zo goed een LG C4 nemen en je hebt ook nog eens dolby vision met een C4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
Zo vandaag is de C4 binnen gekomen vond die net iets mooier. Bedankt voor de adviezen.
Pagina: 1