Support Intel Xe graphics 5k schermen, extern?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 10:20
Mijn vraag

Ik heb momenteel een 40" 4k scherm, en ik zit al een tijd te kijken naar een nieuw scherm. Een groter scherm is niet echt ideaal, maar ik zou wel een grotere resolutie te willen. Dat kan, maar de vraag wordt dan of mijn laptop dat wel trekt. Ik heb een LG Gram, te weten een 17Z90Q - G.AA79G (volgens de sticker achterop). Ik probeer te vinden wat dat ding maximaal aan kan qua resolutie, want ik wil weten of ik 5k resolutie kan draaien via deze laptop.

Ik had gedacht dat dat eenvoudiger te vinden is dan het nu lijkt te zijn. Ik besef me dat dit waarschijnlijk een niet al te snuggere vraag is, maar schijnbaar is het afhankelijk van de adapter die er in zit. Ik had ergens gevonden dat als het een Iris Xe adapter zou zijn, dat het dan via een DP aansluiting geen issue zou zijn, maar ik weet dus niet wat er in deze laptop zit qua adapter.

Wellicht iemand die zou kunnen helpen? Ik ga niet een scherm kopen als blijkt dat het doel niet bereikt kan worden, dan heb ik simpelweg pech gehad.

Edit: ik besef me net dat deze laptop geen DP aansluiting heeft. Ik heb wel 2 thunderbolt aansluitingen én ik heb een DeLock dockin station die wél DP heeft, maar ja, gaat dat werken als ik die laptop (zoals ik nu doe) via USB-C aansluit op dat docking station, om van daaruit verder te gaan naar een scherm om daar een 5k resolutie op te draaien?

Het docking station dat ik heb is https://www.delock.com/produkt/87772/merkmale.html

[ Voor 17% gewijzigd door Just_A_User op 30-12-2024 18:21 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Beste antwoord (via Just_A_User op 31-12-2024 12:19)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26

nelizmastr

Goed wies kapot

De pricewatch zegt dat deze laptop 2x thunderbolt 4 heeft en daarover loopt minstens DP1.4 en daarmee is 5K geen probleem. Gezien jouw dock dat ook ondersteunt zou het dus moeten lukken, zolang je de thunderbolt aansluitingen gebruikt.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

De pricewatch zegt dat deze laptop 2x thunderbolt 4 heeft en daarover loopt minstens DP1.4 en daarmee is 5K geen probleem. Gezien jouw dock dat ook ondersteunt zou het dus moeten lukken, zolang je de thunderbolt aansluitingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
nelizmastr schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:35:
Cool, dus het zou werken? Dank je voor je antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Just_A_User schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:14:
[...]

Cool, dus het zou werken? Dank je voor je antwoord. :)
In principe wel. Thunderbolt heeft DP1.4 aan boord en je dock ondersteunt thunderbolt en dp alt mode. Je processor heeft ook de juiste ondersteuning in de IGP dus zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
nelizmastr schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:21:
[...]

In principe wel. Thunderbolt heeft DP1.4 aan boord en je dock ondersteunt thunderbolt en dp alt mode. Je processor heeft ook de juiste ondersteuning in de IGP dus zou het moeten werken.
Geen idee wat je hier zegt maar als het in principe zou moeten werken weet ik meer dan vóór ik de vraag stelde.