Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gragert45
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-01 15:34
Hallo

Ik heb van Ziggo een modem/router combi en twee smart wifi pods. Mijn PC staat naast de modem, echter is in de app te zien dat hij verbonden is met een Pod inplaats van de modem. Is het mogelijk om mijn PC te forceren om direct verbinding te maken met de router?

Een kabel zou ook kunnen, maar dat heb ik liever niet, gezien ik een bureau op wieltjes heb dat ik vaak ver plaats :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:51
Nee forceren kan niet echt maar het is wel gek

Ziet je pc het wifi netwerk van het modem wel? Bv als je scant met ssid scanner of even alle pods eruit trekt behalve t modem?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananasplit
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-01 15:39
Als je te dicht bij een AP zit kun je in een dode stralingshoek zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke modem en welke pods exact? (Merk+typenr, staat bij beide op sticker onder/achterop).

Ziggo heeft twee totaal verschillende systemen onder de naam 'pods' verkocht en per systeem ook nog verschillende generaties apparaat.

Als je TP-Link pods heb werken ze niet samen met de modem router en hoor je WiFi op die modem router uit te zetten. Heb je Plume (Sercomm of Sagemcom) pods, dan werken ze wel samen en bepaalt de Plume controller met welk apparaat je het beste verbonden kunt zijn. Meestal is dat het dichtstbijzijndste maar afhankelijk van specs, signaal en drukte kan daarvan afgeweken worden als je betere prestaties zou kunnen halen met een andere.

Oslik blyat! Oslik!