Mijn systeem lijkt met o.a. Ubuntu 24.04 LTS, openSUSE Leap 15.6 en Fedora 41 af en toe niet goed af te sluiten. De power LED blijft dan branden, en de ventilatoren draaien door. Scherm gaat wel uit en komt ook niet terug na het drukken op spatie of iets dergelijks.
Ook slaapstand gaat wel eens mis, het systeem komt dan wel terug uit slaapstand, maar het scherm blijft uit staan en ik krijg dus geen beeld.
Het gebeurt niet altijd, en dus met diverse distributies.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubuntu 24.04.1 LTS (verder niets bijzonders geïnstalleerd, geen extra drivers)
ASRock B460M-HDV
Integrated graphics (Intel)
Intel Pentium CPU
16GB RAM
512GB NVMe SSD
...
Diverse dingen op Reddit gevonden, zo heb ik met de Suspend to RAM en Deep sleep opties gespeeld in de UEFI settings, echter maakt dit geen verschil. Fastboot en Secure Boot staan uit. Kernel updaten naar een nieuwe versie heb ik niet gedaan, het is niet de nieuwste hardware meer, en Fedora 41 is op dat gebied volgens mij wel redelijk bij de tijd.
...
Ook slaapstand gaat wel eens mis, het systeem komt dan wel terug uit slaapstand, maar het scherm blijft uit staan en ik krijg dus geen beeld.
Het gebeurt niet altijd, en dus met diverse distributies.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubuntu 24.04.1 LTS (verder niets bijzonders geïnstalleerd, geen extra drivers)
ASRock B460M-HDV
Integrated graphics (Intel)
Intel Pentium CPU
16GB RAM
512GB NVMe SSD
...
Diverse dingen op Reddit gevonden, zo heb ik met de Suspend to RAM en Deep sleep opties gespeeld in de UEFI settings, echter maakt dit geen verschil. Fastboot en Secure Boot staan uit. Kernel updaten naar een nieuwe versie heb ik niet gedaan, het is niet de nieuwste hardware meer, en Fedora 41 is op dat gebied volgens mij wel redelijk bij de tijd.
...