Aardlekautomaat HAGER CFB640 E tbv Victron EV charger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertoglaan
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-02 07:21
Hallo,

Vraagje en misschien kan iemand mij helpen

In de handleiding staat:
We bevelen het gebruik van een aardlekschakelaar type B aan (controleer lokale wetgeving). Zorg ervoor dat de aardlekschakelaar overeenstemt met het maximaal gebruikte vermogen, d.w.z. gebruik een 40 A aardlekschakelaar type B als er vooral met 22 kW geladen wordt of overeenstemmend kleiner als er met minder vermogen geladen wordt.

NU hebben we een 3x 25 a aansluiting en willen 17,2 kw laden en dit kan de auto ook aan.

De aardlekautomaat HAGER CFB640 E tbv Victron EV charger is mij geadviseerd waarbij de 40a de laatste twee cijfers maar is dat niet te veel in mijn huis en moet ik niet naar een lager ampere waarde.

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:24
Hoe groot is de zekering ervoor (alleen die 25A) en heb je zonnepanelen die kunnen terugleveren? want dan moet je dat erbij optellen en je moet er nog een automaat voor of achter zetten.
Een aardlekautomaat type B bestaat volgens mij (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertoglaan
Er zit geen zekering voor en ik heb zonnepanelen die kunnen terugleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertoglaan
Tekst van de Victron EV Charger. Hier heb ik de type B info uitgehaald.

We bevelen het gebruik van een aardlekschakelaar type B aan (controleer lokale wetgeving). Zorg ervoor dat de aardlekschakelaar overeenstemt met het maximaal gebruikte vermogen, d.w.z. gebruik een 40 A aardlekschakelaar type B als er vooral met 22 kW geladen wordt of overeenstemmend kleiner als er met minder vermogen geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Hertoglaan schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:50:
NU hebben we een 3x 25 a aansluiting en willen 17,2 kw laden en dit kan de auto ook aan.
Dat gaat niet lukken met je huidige aansluiting. Dan blijft er tijdens het laden niks over voor de rest van je huis.

Je verward de aardlekschakelaar mogelijk (deels) met de installatieautomaat.

De aardlekautomaat beschermd jou bij eventuele stroomlekken. Meestal wordt 40A / 30mA toegepast, waarbij er maximaal 40A door de aardlekschakelaar kan en de schakelaar afslaat als er 30mA lekstroom wordt gemeten.

De installatieautomaat beschermt de kabels tegen overbelasting. Bij een hoofdaansluiting van 3x25A is het gebruikelijk om (3x)16A groepen met karakteristiek B toe te passen.

Het is ook mogelijk beiden te combineren in een aardlekautomaat.

Met 3x16A kan je max 11kW laden.

Spel en typfouten voorbehouden