Hoi allen,
Ik ben bezig met het bouwen van een setup voor een nieuwe simracer (Fanatec ClubSport DD / F1 Esport stuur / ClubSport V3 pedals). Het frame wordt momenteel in elkaar gezet en ik ben verantwoordelijk gemaakt voor het samenstellen van de PC die de boel mag gaan aanjagen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt de PC voor een simracing setup (Assetto Corsa)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum, maar ik wil liever niet heel veel extra uitgeven voor een paar extra fps (bang for buck). Het scherm zal wel een hoge resolutatie hebben en 100hz+ zijn, dus meer frames zijn wel wenselijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In het frame van de simracer is rekening gehouden met de Fractal Node 202 als behuizing voor de pc, deze staat dus als enige echt vast. In de behuizing is ruimte voor een videokaart van maximaal 315mm lang, een SFX voeding en een mini-ITX moederbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, GPU, CPU, Geheugen, Opslag, CPU-koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ASrock blijf ik liever van weg (slechte ervaringen).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het scherm waar we voor gaan staat nog niet vast, maar wordt sowieso een widescreen-curved. Dus qua resolutie zit je dan op minimaal 5120x1440
Ga je overklokken?
Nee, misschien wel underclock als dat heel interessant is qua verbruik?
Wat verwacht je van ons?
Sowieso natuurlijk even de check of wat ik nu heb geselecteerd handig/compatibel is. Uiteraard tips meer dan welkom, ben er zelf een tijdje uit en de build is dan ook op basis van wat destijds handige keuzes waren (crucial ssd vanwege betere beveiliging, be quiet voeding vanwege goede kwaliteit caps), maar geen idee of dat nog steeds zo is.
--
Onderstaand de build die ik tot nog toe samen heb gesteld. Mijn overwegingen:
- AM4 platform omdat hij denk ik iets meer bang-for-buck is momenteel;
- Qua voeding kom ik zelf uit op 500W minimaal (CPU/GPU onder load ~420w), voor de zekerheid een 600W geselecteerd;
- 32GB misschien beetje overkill maar was goedkoop;
- 16GB videokaart vanwege hogere resolutie en framerate;
- SSD kan misschien wel kleiner aangezien er toch maar 1 spel op gaat draaien;
Hoor graag jullie advies en overwegingen.
Ik ben bezig met het bouwen van een setup voor een nieuwe simracer (Fanatec ClubSport DD / F1 Esport stuur / ClubSport V3 pedals). Het frame wordt momenteel in elkaar gezet en ik ben verantwoordelijk gemaakt voor het samenstellen van de PC die de boel mag gaan aanjagen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt de PC voor een simracing setup (Assetto Corsa)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum, maar ik wil liever niet heel veel extra uitgeven voor een paar extra fps (bang for buck). Het scherm zal wel een hoge resolutatie hebben en 100hz+ zijn, dus meer frames zijn wel wenselijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In het frame van de simracer is rekening gehouden met de Fractal Node 202 als behuizing voor de pc, deze staat dus als enige echt vast. In de behuizing is ruimte voor een videokaart van maximaal 315mm lang, een SFX voeding en een mini-ITX moederbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, GPU, CPU, Geheugen, Opslag, CPU-koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ASrock blijf ik liever van weg (slechte ervaringen).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het scherm waar we voor gaan staat nog niet vast, maar wordt sowieso een widescreen-curved. Dus qua resolutie zit je dan op minimaal 5120x1440
Ga je overklokken?
Nee, misschien wel underclock als dat heel interessant is qua verbruik?
Wat verwacht je van ons?
Sowieso natuurlijk even de check of wat ik nu heb geselecteerd handig/compatibel is. Uiteraard tips meer dan welkom, ben er zelf een tijdje uit en de build is dan ook op basis van wat destijds handige keuzes waren (crucial ssd vanwege betere beveiliging, be quiet voeding vanwege goede kwaliteit caps), maar geen idee of dat nog steeds zo is.
--
Onderstaand de build die ik tot nog toe samen heb gesteld. Mijn overwegingen:
- AM4 platform omdat hij denk ik iets meer bang-for-buck is momenteel;
- Qua voeding kom ik zelf uit op 500W minimaal (CPU/GPU onder load ~420w), voor de zekerheid een 600W geselecteerd;
- 32GB misschien beetje overkill maar was goedkoop;
- 16GB videokaart vanwege hogere resolutie en framerate;
- SSD kan misschien wel kleiner aangezien er toch maar 1 spel op gaat draaien;
Hoor graag jullie advies en overwegingen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 103,99 | € 103,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550I AORUS PRO AX | € 165,84 | € 165,84 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7800 XT Gaming OC 16G | € 489,- | € 489,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 53,91 | € 53,91 |
1 | Voedingen | be quiet! SFX L Power 600W | € 115,30 | € 115,30 |
1 | SSD's | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 74,05 | € 74,05 |
Totaal | € 1.071,99 |
[ Voor 3% gewijzigd door f3cuk op 30-12-2024 15:42 ]
Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu