Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Hi,

Beetje een misleidende situatie en ik vroeg me af of iemand anders hier wat nuttigs over kan zeggen. Ben nu 2jr autobezitter dus heb niet veel ervaring met autoverzekeringen.

Bij het afsluiten van mijn nieuwe autoverzekering stond er dat de premie excl 12eu poliskosten was die ik moest betalen voor het afsluiten of het verandere van de verzekering. Prima.

Nu zie ik op mijn polisblad dat het gaat om maandelijkse poliskosten.. is dit normaal of word ik genaaid door de 3e partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Even ter verduidelijking, het gaat om OpGroen en er staat bij het afsluiten:

'Het bedrag is exclusief de eenmalige € 11,13 poliskosten. Bij wijzigen van de verzekering betaal je opnieuw poliskosten.'

Op mijn polisblad staat echter:

'Polis-/prolongatiekosten: 9,20' en dit staat gewoon opgeteld bij de maandelijkse afrekening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 15:53
tsja, kom ik toch met een open deur;
Wat zei OpGroen en/of de verzekeraar toen je bij ze reclameerde dat de kosten niet overeenkomen met hetgeen wat je hebt afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 10:31
Prolongatiekosten zijn misschien de kosten voor de tussenpersoon, OpGroen in dit geval? Op een proefberekening op hun site zie ik namelijk provisie die je per maand betaald,

[ Voor 33% gewijzigd door zx9r_mario op 30-12-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 15:53
Bij het alsluiten wordt er ook een provisie genoemd. Klopt het totaalbedrag wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17
TTMJ! schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:44:

'Het bedrag is exclusief de eenmalige € 11,13 poliskosten. Bij wijzigen van de verzekering betaal je opnieuw poliskosten.'

Op mijn polisblad staat echter:

'Polis-/prolongatiekosten: 9,20' en dit staat gewoon opgeteld bij de maandelijkse afrekening
9,20 zijn de poliskosten. Deze worden verhoogd met 21% assurantiebelasting, totaal dus 11,13.euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:19
Dat die kosten nu staan opgeteld bij de eerste maandafrekening, maakt ze nog niet maandelijks. Ik zou me pas zorgen maken als ze in de 2e maand ook in rekening gebracht worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Maandelijkse poliskosten of prolongatiekosten

Sommige verzekeraars brengen maandelijks poliskosten in rekening. Deze worden ook wel prolongatiekosten genoemd. Dat zijn dan kosten voor het maandelijks versturen van de rekening of je polisblad. Je voorkomt deze kosten door je premie voor het hele jaar vooruit te betalen. Je betaalt de poliskosten dan ook maar een keer.
https://www.pricewise.nl/...sten-of-prolongatiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Yups, had je dan niet in de berekening gezien wat je maandbedrag werd?
Je wist toch van te voren wat de totale prijs zou worden , dit is namelijk verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Wild Chocolate schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:15:
Dat die kosten nu staan opgeteld bij de eerste maandafrekening, maakt ze nog niet maandelijks. Ik zou me pas zorgen maken als ze in de 2e maand ook in rekening gebracht worden.
Blijkt idd alleen voor de 1e maand. Wel gek dat het op het polisblad zo staat. Misschien dat ik die iedere maand wel ontvang? Beetje vreemd maar blijkt allemaal ok
Pagina: 1