Politie.nl kreeg 25,6 miljoen bezoekers; gebruik Chatbot…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 16:38

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Artikel: nieuws: Politie.nl kreeg 25,6 miljoen bezoekers; gebruik Chatbot Wout neemt toe
Auteur: @JayStout

"Uit een persbericht van de Nederlandse politie blijkt dat er vorig jaar 5,6 procent meer internetgebruikers naar politie.nl hebben gesurft. De ordedienst schrijft deze terugval toe aan de subpagina Check je hack die vorig jaar heel wat bezoekers kon aantrekken."

Het persbericht gooit nogal jaartallen van 2023 en 2024 door elkaar, en dat is komt de leesbaarheid niet ten goede. Wat ook het geval is in het bericht op Tweakers.
Maar de zin over 5,6% komt heel vreemd over. Want de 5,6% is vergeleken van het jaar 2024 ten opzicht van 2023. Daarnaast geeft de politie aan dat er in 2023 een piek was vanwege de pagina checkjehack, maar waarom er dit jaar 5,6% bezoekers minder waren ten opzichte van 2023 wordt niet aangegeven in het persbericht.

[ Voor 48% gewijzigd door slaay op 30-12-2024 12:04 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToGoWiNe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 16:28
Zoals @slaay hierboven reeds aanhaalt: de eerste alinea is zeer verwarrend.

Eerst staat er "meer internetgebruikers", waarna er in de volgende zin staat "deze terugval". De beide zinnen lijken elkaar hier dan ook tegen te spreken, want meer =/= terugval.

Na het nogmaals te lezen werd het duidelijk dat er in 2023 meer gebruikers waren, en dat dus het woord "deze" in "deze terugval" eigenlijk slaat op een in het artikel onbenoemde daling die plaats heeft gevonden in 2024.

Het gebruik van "deze" lijkt me hier dus niet helemaal OK.

Herwerking d.m.v. toevoegen van de jaartallen in de lijn van @slaay's verduidelijking, of de daling/stijging duidelijker kaderen lijkt me de leesbaarheid ten goede te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 23:22
5,6 procent meer moet gewoon 5,6 procent minder zijn. Ik begrijp niet zo goed waarom dit zo lang moet duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PhaeTom schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:47:
5,6 procent meer moet gewoon 5,6 procent minder zijn. Ik begrijp niet zo goed waarom dit zo lang moet duren...
Ik gok op iets met een lagere bezetting gedurende deze dagen... :+