Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:25
Ik werk op dit moment op een Macbook die via usb-c is aangesloten op een 34" scherm en ik heb de wens om er een tweede scherm bij te hebben. De weergave op het 34" scherm is nu 100hz wat ik erg prettig vind werken.

Wat ik tot dusver heb onderzocht:
- De M2 ondersteund native geen twee schermen;
- Displaylink wordt overal genoemd als oplossing voor twee of meer schermen.

Vanaf 34" gaat de prijs met iedere inch wel vrij hard omhoog, dus zomaar een nieuw scherm kopen die beide vervangt wil ik niet. Mijn vragen:

- Het viel me op dat displaylink tot 60hz gaat, bestaat er een oplossing die tot 100hz gaat?
- De resoluties verschillen nogal, kan displaylink hier mee omgaan?

De hardware
- MacBook Air (M2, 2022)
- Scherm 1: LS34A650U (3440x1440)
- Scherm 2: U2515HC (2560x1440)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Docking station, van thunderbold4 naar hmdi/dp is volgens mij de enigste direct werkende mogelijkheid. Nu is het de vraag of die usb-c thunderbolt poorten ook gewoon usb-c ondersteunen uitvoering: Anker 565 USB-C Hub (11-in-1)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:31
De M2 ondersteunt 2 schermen; Het interne Macbook scherm en 1 extern scherm.

Je 100Hz ultrawide kun je het beste direct aansluiten via Displayport / HDMI, want displayLink zal niet boven de 60Hz gaan. Deze kan dan tevens direct via de GPU lopen, dit zorgt voor de beste ervaring.

Het derde scherm kan dan via een DisplayLink dock werken. De resolutie zal hierbij geen belemmering zijn zolang de specificaties het ondersteunen natuurlijk. Je zou ook beide schermen via dit dock kunnen laten lopen, maar dan mis je de 100Hz, dus dit lijkt me niet geheel wenselijk. Ik zou altijd zoveel mogelijk GPU versnelling kiezen boven een DisplayLink setup, wanneer mogelijk.

Hier vind je een paar docks, maar kijk ook eens op Marktplaats of V&A. Er zijn regelmatig wat USB-C Lenovo docks te koop met DisplayLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01
Displaylink doet ook gewoon meer dan 60hz. Er wordt echter in de specs gewoon de normale resolutie-standaarden aangehouden en die gaan uit van 60hz.

Als een dock 4k op 60hz kan aansturen (8 bit, geen macrosubsampling), dan kan hij dat vrijwel altijd ook op Full-HD met 240hz.

Ik zou in dit geval de monitor die de grootste bandbreedte nodig heeft los aan de MacBook hangen en de andere via een Displaylink-Dock (zoals ook hierboven wordt aangegeven). Daarmee geef je het Dock de mogelijkheid om zo min mogelijk compressie toe te passen op het video-signaal en heb je het miste last van lag en artifacts. Bovendien kun je dan een goedkoper dock kopen (want maar 1 output).