Op vrijdag 14 september 2001 15:25 schreef TF het volgende:
Ik lees nu het eea over flash..en daarin wordt vertelt dat flash zo ongeveer de standaar is geworden voor de vector bestanden ...
flash is niet dé standaard voor vector-bestanden (kan me niet voorstellen dat drukkers blij zijn als je logo's aanlevert in .swf, of autoCAD tekeningen hierin opmaakt...)
voor presentatiedoeleinden via het web is flash wel degelijk zeer geeigend en kent specifieke voordelen en mogelijkheden (indirect xml-dataimporteren, soort van scripting-interface, een timeline, persoonlijk vind ik dat een onding; maar als je enige doel is een soort van presentatie van graphics te vertonen is dat een heel makkelijke manier van werken).
Op de lange termijn zal waarschijnlijk een standaard ontstaan, goede kandidaten daarvoor zijn o.a. flash, maar ook PDF (vanaf 1.4 zal een verbeterde schermweergave mogelijkheden ontstaan, zijn er meer mogelijkheden met {alpha}-layers te werken)
of XML-based SVG, door zijn modulaire structuur zeer krachtig en zodra er native xml-clients komen die svg ondersteunen waarscijnlijk zeer krachtig.
zinds 5 september is SVG een officiele W3C-recommendation
verder heeft Microsoft nog het infantiele VML in de aanbieding, niet erg capabel, maar vreemd genoeg vertikt ms het dit formaat op te geven, en zoals met streaming media, of messengers kan ook opeens op een laat tijdstip ze opeens dit formaat erdoorheen gaan duwen, is niet te hopen, want erg beperkt
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen