Corepel vs plak PVC (of andere opties)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:02
Beste Tweakers,

Wij wonen in een huis gebouwd eind jaren 90. Hier gaan we vloerverwarming in de gehele benedenverdieping frezen. Tot vandaag gingen we er van uit dat we een PVC vloer wilde laten plakken.

Echter stuitte we op een mooie Corepel vloer en dat zette ons aan het denken. PVC is ten eerste niet zo duurzaam en je zou kunnen zeggen niet zo gezond. Daarnaast klinkt het sales-praatje van Coropel vloeren wel heel mooi. Meer natuurlijke materialen, gemaakt in Zwitserland, duurzamer, beter uiterlijk, etc..

Maar dit bestaat enkel in click-variant. Dus niet in plakvariant. Dus eigenlijk kom ik op drie vragen uit:

1. Hoeveel maakt het nu écht uit dat je een zwevende vloer legt op vloerverwarming t.o.v. plakvloer? Coropel lijkt een Rc van 0,1 (zonder ondervloer) te hebben (tov +-0,025 van pvc).

2. Iemand ervaring met Corepel? Of een uitgesproken mening?

3. Andere duurzame / gezondere alternatieven van PVC met vergelijkbare slijt-eigenschappen, looks en toch ook wel enigszins kostprijs? Of is mijn zorg voor gezondheid overtrokken met moderne PVC standaarden?

Mijn enige rede om nu niet voor Corepel te gaan, zou dus de warmteoverdracht zijn. Als dat in de praktijk weinig uit maakt, is de keus makkelijk gemaakt.

Bedankt voor het meedenken!