Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 21:10
Dag lieve mede tweakers,

Na een half jaar doodsbedreigingen heb ik ein-de-lijk de ARC verbinding stabiel tussen mijn TV (Phillips 808) en versterker (Yamaha RX-V6A). De oplossing was heel simpel: alles een paar duizend keer vervloeken, resetten, en wachten op de updates.

Nu heb ik meerdere USB-c apparaten, en die wil ik het liefst met een dock aansluiten. Ik heb er 2(!) liggen:

Dell 7wkc1. Werkt, maar dit is de gene die ik NIET wil gebruiken
Dell K17A001. Pure ellende... en deze wil ik wel gebruiken

De K17A001: het maakt niet uit of ik het dock rechtstreeks via de TV of versterker aansluit, op een ARC poort of niet: de verbinding tussen de versterker en TV stopt er direct mee: de Yamaha stopt direct met geluid afspelen (let op: ongeacht voeding!). Zo snel ik de HDMI er uit trek pakt alles weer op.

Als ik de 7wkc1 gebruik... heb ik hier helemaal geen last van?!

Wat is hier aan de hand? Welk protocol maakt dat dit gaat stotteren? Hoe kan ik voorkomen (los van: het andere dock gebruiken. Dit dock is namelijk van werk). Nog belangrijker: hoe groot is de kans dat een toekomstig steam-deck dock dit ook gaat doen?

E-ARC was de belofte, de hemel, maar is voor mij echt de hel. Het is bijna niet te testen (iemand goede test strategieën?) zonder heel veel extra hardware. Op dit moment staat wederom de versterker half uit de kast, tot genoegen van den vrouw... HELP!

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een usb dock is iets voor computers en niet voor TV / video / audio. Dus ik weet niet wat je probeert te bereiken allemaal?
Wat wil je aansluiten op je TV / receiver, en hoe?

In principe is het simpel: hdmi van TV naar receiver (ARC aansluiting). Evt andere apparaten met hdmi op een andere HDMI ingang van je receiver, en dan input selectie gebruiken.

Dat ie nu acuut stopt zal vermoedelijk komen doordat als je hem aansluit, er een signaal via hdmi CEC komt dat het apparaat is aangesloten en wil weergeven.

Noot: HDMI ARC <> HDMI CEC ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 21:10
Ik wil laptop / steam deck aansluiten. Een tv zou niks meer moeten zijn dan een omhoog gevallen scherm met underpowered Android?

Het maakt niet uit waar ik inprik, de Arc gaat per definitie stuk. Dus ook als ik op de versterker in prik...