Reynaers Masterline 8 afstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 22:43
We hebben Reynaers Masterline 8 draai/kiep ramen. Ik zou deze graag zelf af willen stellen maar kan online geen informatie vinden over de afstel mogelijkheden. Ik wil eigenlijk vooral zorgen dat ze strakker in het kozijn gedrukt worden: bij één raam is hoorbaar (verkeer) en voelbaar (kou) dat deze niet goed in het kozijn zit ten opzichte van een ander raam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuNOr36QjTHHkwmFUP2iiTYT7a0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXklWYkTGhqLuLl4h8CGNjMM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2JRcau2vGrtm6i102qABJrOHDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQh56hjPV9bbdNo1D7DURru7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Laatste foto, dat zilverkleurige bolletje is uw sluitnok.

Steek daar een inbus nr4 in en draai een kwartslag, die zijn conisch, die gaat dus verder of minder ver van de vleugel afstaan.

Dat is uw aantrekking. Zo heb je er meerdere rond uw vleugel.

Edit; als je al uw regelmogelijkheden wilt vinden, je hebt "sobinco" beslag, zal je vast wel iets van vinden op internet.

(Erg goed beslag trouwens, heb ik 20j mee gewerkt)

[ Voor 26% gewijzigd door Jellabie op 29-12-2024 20:25 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:01

rdejongjr

Gnome

Ligt het trouwens aan mij of hoort er nog een hekje voor dat raam te zitten?
Lijkt alsof je zo van de 1e verdieping naar buiten kunt vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

rdejongjr schreef op maandag 30 december 2024 @ 00:59:
Ligt het trouwens aan mij of hoort er nog een hekje voor dat raam te zitten?
Lijkt alsof je zo van de 1e verdieping naar buiten kunt vallen.
Het is kiep voor draai en het is op het eerste zicht een hendel met slotje, waarvan je de draaistand kunt vergrendelen, zodat je hem enkel op kiep kunt zetten.

Het is dit of valbeveiliging, in België alle sinds volledig inorde :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 22:43
Jellabie schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:02:
[...]

Het is kiep voor draai en het is op het eerste zicht een hendel met slotje, waarvan je de draaistand kunt vergrendelen, zodat je hem enkel op kiep kunt zetten.

Het is dit of valbeveiliging, in België alle sinds volledig inorde :)
Precies dit. Dit is volgens de architect (Nederland) prima zo en is ook door de vergunning heengekomen. Overigens zijn dit de ramen van onze (ouder) slaapkamer. De ramen van de kinder slaapkamers komen op de carport uit.