Ik kwam net op een ultra-gaaf idee voor een gadget, toen ik de videoclip van Billie Piper zat te kijken. In "Something deep inside" zie je haar namelijk een soort draadloze videolink in de hand houden. Voor diegene die hier absoluut niets bij kunnen voorstellen:

Nu kwam bij mij meteen de vraag of dit te maken is. Na wat heen en weer gezoek, kwam ik bij de volgende onderdelen:
- Draadloze video/audio zender + ontvanger
- LCD TFT kleurenscherm
- CCD kleurencamera
- Accu NiMH ofzo
- Klein audio versterkertje + luidsprekertje
Bij de Conrad is dit alles te koop:
- Audio/video zender Gigalink Fl 306,32
- Audio/video ontvanger Gigalink Fl 372,43
- LCD TFT kleurenscherm 4" Fl 495,83
- Accu NiMH 1,2V 1100mAH × 10 Fl 157,60
- audio versterkertje 1W Fl 15,32
- mini luidspreker Fl 5,62
Het zal duidelijk zijn dat het gadget hiermee, met zijn 1412,52 een beetje prijzig wordt, zeker als je er twee moet hebben (je wilt toch naar elkaar zwaaien). Vandaar dat ik ben wezen kijken naar goedkopere oplossingen. Ik zou een portable TV kunnen slopen, hierin zit dan aan bruikbare onderdelen:
- LCD kleurenscherm
- Audio versterkertje + luidsprekertje
Bij Grootaers elektronica vond ik dit ding voor Fl 249,00:

Hiermee bespaar ik Fl 267,77, zodat ik nu op Fl 1144,75 zit. Nog steeds veel te duur.
De draadloze audio/video oplossing is ook standaard te koop in de winkel, deze kan ik dan open maken en gebruiken. Pakketten voor de zender en ontvanger, zoals een Marmitek Gigavideo 50 kosten Fl 269,00:

Besparing hierdoor komt op 409,75, zodat ik nu nog maar 735,00 hoef uit te geven. Nu word het wel interesant.
Wat vinden jullie van dit idee?

Nu kwam bij mij meteen de vraag of dit te maken is. Na wat heen en weer gezoek, kwam ik bij de volgende onderdelen:
- Draadloze video/audio zender + ontvanger
- LCD TFT kleurenscherm
- CCD kleurencamera
- Accu NiMH ofzo
- Klein audio versterkertje + luidsprekertje
Bij de Conrad is dit alles te koop:
- Audio/video zender Gigalink Fl 306,32
- Audio/video ontvanger Gigalink Fl 372,43
- LCD TFT kleurenscherm 4" Fl 495,83
- Accu NiMH 1,2V 1100mAH × 10 Fl 157,60
- audio versterkertje 1W Fl 15,32
- mini luidspreker Fl 5,62
Het zal duidelijk zijn dat het gadget hiermee, met zijn 1412,52 een beetje prijzig wordt, zeker als je er twee moet hebben (je wilt toch naar elkaar zwaaien). Vandaar dat ik ben wezen kijken naar goedkopere oplossingen. Ik zou een portable TV kunnen slopen, hierin zit dan aan bruikbare onderdelen:
- LCD kleurenscherm
- Audio versterkertje + luidsprekertje
Bij Grootaers elektronica vond ik dit ding voor Fl 249,00:

Hiermee bespaar ik Fl 267,77, zodat ik nu op Fl 1144,75 zit. Nog steeds veel te duur.
De draadloze audio/video oplossing is ook standaard te koop in de winkel, deze kan ik dan open maken en gebruiken. Pakketten voor de zender en ontvanger, zoals een Marmitek Gigavideo 50 kosten Fl 269,00:

Besparing hierdoor komt op 409,75, zodat ik nu nog maar 735,00 hoef uit te geven. Nu word het wel interesant.
Wat vinden jullie van dit idee?