Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Goedendag,

Ik dacht dat dit wellicht een interessante discussie zou zijn voor het winkelpersoneel onder ons.

Ik werk bij een relatief grote bouwmarkt net buiten het centrum van Eindhoven, en wij maken gebruik van de Motorola CLP446e portofoons. De laatste tijd horen we echter steeds vreemdere geluiden via onze oortjes. Omdat we niet ver van een woonwijk zitten, zijn we wel gewend dat kinderen soms spelen met speelgoedportofoons. Ook horen we af en toe een deurbel wanneer iemand bezoek krijgt.

De laatste tijd wordt het echter wat eigenaardiger. Vorige week hoorden we geluiden van een babyfoon. Dat was niet bepaald het kerstcadeau waarop we zaten te wachten, om de hele avond "papa" genoemd te worden. Daarnaast horen we soms huiselijke ruzies via babyfoons, en kregen we laatst achtergrondinformatie van de medewerkers van de Eindhoven Marathon. Dat laatste was overigens wel hilarisch, want ze waren over ons aan het klagen.

Heeft iemand anders ooit soortgelijke problemen gehad? Wordt de communicatie tussen portofoons niet versleuteld? Of wordt er een algemene encryptie gebruikt die ook voor andere toepassingen wordt ingezet?

fijne avond en alvast een fijne jaarswisseling

https://www.motorolasolut...es/CLPe_Datasheet_ENG.pdf

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:58

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Open deur, al een ander kanaal geprobeerd? CTCSS of DPL wordt ook al toegepast neem ik aan?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:25
Inderdaad gewoon allemaal een andere kleur kanaal kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Wesley-groet schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:51:
Inderdaad gewoon allemaal een andere kleur kanaal kiezen...
Mijn post is meer een "hebben andere mensen dit ook?" dan een vraag hoe dit op kan lossen.
Maar leuk dat je het zegt, dit hebben we op meer dan de helft van de kanalen

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dit zijn allemaal vrij te gebruiken kanalen die iedereen mag gebruiken.en je dan verbazen dat Jan en alleman erop zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Sethro op 29-12-2024 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Setje Tetra portofoons bestellen voor de zaak?

Prive kanaal.
1 op 1 communicatie
Encryptie

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:52
Sethro schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:43:
Dit zijn allemaal vrij te gebruiken kanalen die iedereen mag gebruiken.en je dan verbazen dat Jan en alleman erop zit.
Er wordt toch een vraag gesteld omdat iemand geen kennis heeft hiervan. Niet iedereen is zo slim als jij...maar dat zal je vast verbazen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07

RvV

Ik kom nog uit de tijd dat we die eerste draadloze thuis-telefoons van het hele dorp konden afluisteren. :P
De eerste opmerking van de mede-amateur hier boven is nog niet zo gek.

Y'24

Pagina: 1