Allen, ik zit me ganse middag gek te zoeken hoe ik de verbonden services kan verwijderen uit office.
Als ik een office bestand open vanop mijn gesynchroniseerde lokale map (ik kies ervoor om alle bestanden lokaal te hebben), en ik wens dit na mijn bewerking op te slaan, stuurt Microsoft me direct om naar de sharepoint/onedrive online. Dit gebeurt eveneens bij de ingebakken functie "exporteren naar pdf".
Vervolgens kan het enige tijd duren eer ik mijn bestand lokaal zie staan in mijn verkenner. Geduld dat ik niet heb althans.
Ik wens lokaal te werken, en lokaal mijn bestanden op te slaan en of te exporteren, en vervolgens moet mijn onedrive/sharepoint dit maar syncen naar de cloud. In geen geval wens ik "in de cloud" te werken zoals me nu opgedrongen wordt door Microsoft.
Op welke manier kan ik al mijn "connected services" van mijn office loskoppelen van mijn data? En dit graag met een lokale instelling?
/f/image/yqSK33TUWQra9eLFLVgEVMlw.png?f=fotoalbum_large)
Gebruikte software: MS 365 Business standaard licentie
de MS365 tenant kan ik zelf beheren, maar ik heb hier niet zoveel verstand van.
Wat ik al gevonden heb maar me niet verder geholpen heeft:
Als ik een office bestand open vanop mijn gesynchroniseerde lokale map (ik kies ervoor om alle bestanden lokaal te hebben), en ik wens dit na mijn bewerking op te slaan, stuurt Microsoft me direct om naar de sharepoint/onedrive online. Dit gebeurt eveneens bij de ingebakken functie "exporteren naar pdf".
Vervolgens kan het enige tijd duren eer ik mijn bestand lokaal zie staan in mijn verkenner. Geduld dat ik niet heb althans.
Ik wens lokaal te werken, en lokaal mijn bestanden op te slaan en of te exporteren, en vervolgens moet mijn onedrive/sharepoint dit maar syncen naar de cloud. In geen geval wens ik "in de cloud" te werken zoals me nu opgedrongen wordt door Microsoft.
Op welke manier kan ik al mijn "connected services" van mijn office loskoppelen van mijn data? En dit graag met een lokale instelling?
/f/image/yqSK33TUWQra9eLFLVgEVMlw.png?f=fotoalbum_large)
Gebruikte software: MS 365 Business standaard licentie
de MS365 tenant kan ik zelf beheren, maar ik heb hier niet zoveel verstand van.
Wat ik al gevonden heb maar me niet verder geholpen heeft:
- met een keyfinder mijn lokale office key gevonden, en geprobeerd deze te activeren enkel met de key en niet mijn O365 account, maar dit blijkt niet te lukken.
- https://www.reddit.com/r/...d_services_on_office_365/
- What Administrators need to know about the new Save experience in Office - Mi...
[ Voor 5% gewijzigd door arne-verhoeven op 29-12-2024 18:55 ]