Bticino schakelmateriaal aanpassen aan zigbee draaidimmer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 15:05
Hallo,
Ik ben op zoek naar een oplossing voor de volgende situatie:

Een 'Bticino - Living' afdekplaat met een Bticino drukknop dimmer wil ik gaan vervangen voor een Zigbee dimmer maar nu is daar geen passende afdekplaat voor. Wie herkent dit probleem en/of heeft een esthetisch aanvaardbare oplossing?

Vanwege een kroonluchter met knipperende led lampjes dacht ik om deze dimmer te gaan plaatsen (heb daar over nog geen knoop doorgehakt) de draaifunctie icm zigbee leek mij ook wel handig.

De bestaande Bticino afdekplaat is 11,5 x 8 cm en de huidige dimknop 4,3 x 4,3 cm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YIUhbVs8n4qKwOboHiPOZR3IzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wE7tnxYEvzcihrI7qE8N8Wue.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast dank voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 06:14

Eraser127

Nijkerk

Zijn er sowieso mogelijkheden qua keuze om de afdekplaten/knoppen te vervangen (in de toekomst)? anders zou je kunnen kijken naar een andere lijn van afdekmogelijkheden zoal Gira/Jung/Busch-Jaeger enz...

My Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:25
Ik ken dit merk schakelmateriaal niet dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Met betrekking tot de ecodim dimmer, die heb ik een stuk of 7-8 in huis en werken echt super.

Als ik 1 klein nadeeltje mag benoemen dan hebben deze geen blauwe draad. Wanneer je last hebt van flikkerende leds dan kan het handig zijn om een blauwe draad te gebruiken. Dit kan je overigens ook voorkomen door het gebruik van een dimmer bypass. Deze plaats je bij de lamp tussen de zwarte en blauwe draad. Voor die paar euro zou ik zeggen plaats altijd een bypass.