Mijn vraag
Ik heb een Orbi set, waarbij deze als router functioneert. Dit omdat ik het netwerk vanuit Orbi wil managen, en niet vanuit de experiabox.
1 staat in de meterkast (functioneert als router), 1 schotel op zolder.
Wil graag de orbi uit de meterkast verplaatsen naar de huiskamer. De dekking is overal in huis is goed, maar in heb in de huiskamer meer behoefte aan hogere snelheid. Doordat tussen meterkast en huiskamer 3 muren zitten, kom ik niet boven 40mb/s
Het probleem is dan dat de experiabox niet direct op de WAN poort van Orbi zit, maar via een domme switch rechtstreeks in mijn netwerk komt.
Huidige setup:
KPN experiabox 12B (192.168.2.xxx) --> WAN poort Orbi (192.168.1.xxx)
Orbi --> domme netgearswitch naar woonkamer en zolder
Zolder --> orbi schotel
woonkamer: domme netgear switch
Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN experiabox 12B
Orbi 850 (2 stuks), beiden bekabeld
3 x domme switch netgear 8 poorts
Cat5e kabel van meterkast naar woonkamer
Cat5e kabel van meterkast naar zolder
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Extra kabel trekken van meterkast naar woonkamer om experiabox direct op Orbi WAN poort aan te sluiten. Is geen optie in verband met boren.
Extra Orbi schotel kopen. Helaas te prijzige oplossing.
KPN als router laten functioneren en de orbi als wifi schotels. Dit vind ik beheertechnisch geen goede oplossing
Kan dit opgelost worden via een managed switch, bijvoorbeeld:
Experiabox --> managed switch in meterkast --> orbi router WAN poort woonkamer --> terug via dezelfde kabel meterkast?
...
Ik heb een Orbi set, waarbij deze als router functioneert. Dit omdat ik het netwerk vanuit Orbi wil managen, en niet vanuit de experiabox.
1 staat in de meterkast (functioneert als router), 1 schotel op zolder.
Wil graag de orbi uit de meterkast verplaatsen naar de huiskamer. De dekking is overal in huis is goed, maar in heb in de huiskamer meer behoefte aan hogere snelheid. Doordat tussen meterkast en huiskamer 3 muren zitten, kom ik niet boven 40mb/s
Het probleem is dan dat de experiabox niet direct op de WAN poort van Orbi zit, maar via een domme switch rechtstreeks in mijn netwerk komt.
Huidige setup:
KPN experiabox 12B (192.168.2.xxx) --> WAN poort Orbi (192.168.1.xxx)
Orbi --> domme netgearswitch naar woonkamer en zolder
Zolder --> orbi schotel
woonkamer: domme netgear switch
Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN experiabox 12B
Orbi 850 (2 stuks), beiden bekabeld
3 x domme switch netgear 8 poorts
Cat5e kabel van meterkast naar woonkamer
Cat5e kabel van meterkast naar zolder
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Extra kabel trekken van meterkast naar woonkamer om experiabox direct op Orbi WAN poort aan te sluiten. Is geen optie in verband met boren.
Extra Orbi schotel kopen. Helaas te prijzige oplossing.
KPN als router laten functioneren en de orbi als wifi schotels. Dit vind ik beheertechnisch geen goede oplossing
Kan dit opgelost worden via een managed switch, bijvoorbeeld:
Experiabox --> managed switch in meterkast --> orbi router WAN poort woonkamer --> terug via dezelfde kabel meterkast?
...