Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter852
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02 13:18
Beste mensen, hopelijk hoort en mag deze vraag hier.

Sinds ik een nieuwe Samsung Galaxy S20 (Android 13) heb, werkt de spellingcontrole van whatsapp anders: de voorgestelde woorden beginnen allemaal standaard met dezelfde (soms dus fout getypte) beginletter.

Als ik bijv. Dlimmer typ, snapt hij absoluut niet dat ik Slimmer bedoelde.Ik krijg wel opties voor allerlei andere woorden met een D: Drummer, Drummers, Drummen, tot e met Drammerig.

Als ik Druidenier typ krijg ik de suggesties Druipende en Druiventrosjes, hoewel Kruidenier toch meer voor de hand ligt.

In mijn vorige versie kreeg ik wel goede suggesties. Kan ik dit verhelpen?

NB.: als de fout verderop zit, is er geen probleem. Bij het woord Kruideniep stelt hij gewoon Kruidenier et. etc. voor.

Veel dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Had je hiervoor ook een Samsung telefoon of was het een ander merk? Wellicht gebruik je nu een Samsung toetsenbord ipv bijvoorbeeld voorheen Gboard van Google. En speelt het alleen in Whatsapp of ook in andere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:09
Wat @stin00 aangeeft, de spelling controle hangt samen met het geïnstalleerde toetsenbord.
Kijk welk toetsenbord je had op je oude telefoon en installeer die ook op deze als dat kan. Anders probeer bijvoorbeeld eens Microsoft Swiftkey of Google Gboard als alternatieven voor het standaard Samsung keyboard op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor zover ik weet zit er geen spellingscontrole in Whatsapp dus die vraag verbaasde mij wel een beetje.

De spellingchecker die je bedoeld zit in het toetsenboard zelf en het goed kan zijn dat die weer opnieuw opgebouwd moet worden omdat je een nieuwe telefoon gebruikt. Ook wat bovenstaande mensen al schrijven kan het zijn dat je op je oude telefoon een ander toetsenboard hebt gebruikt dan het standaar Samsung toetsenboard.

Waar ik ook aan zit te denken zijn de taalinstellingen en die misschien op een andere taal ingesteld staan waardoor je dan andere woorden te zien krijgt.