Wasdroger stapelen op een vriezer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:01
Ik had een vraag
Is het mogelijk en veilig om een wasdroger op een vriezer te zetten met hetzelfde formaat? Of kan ik beter eerst een plank boven de vriezer maken waar de droger op komt te staan?
Boven mijn wasmachine hangt de boiler dus dat is geen mogelijkheid.

Was/droogcombinatie lees ik niet zulke goede verhalen over. Of het wassen is goed en drogen minder of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja en nee. Passen de pootjes binnen het frame van vriezer of wasmachine?

Ik zou zelf vriezer en wasmachine omdraaien, en dan droger op wasmachine.

[ Voor 44% gewijzigd door DJMaze op 29-12-2024 15:34 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Was/droogcombinatie lees ik niet zulke goede verhalen over. Of het wassen is goed en drogen minder of andersom.

[ Voor 54% gewijzigd door Prisma16 op 29-12-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:01
DJMaze schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:33:
Ja en nee. Passen de pootjes binnen het frame van vriezer of wasmachine?

Ik zou zelf vriezer en wasmachine omdraaien, en dan droger op wasmachine.
Als ik de vriezer en wasmachine omdraai dan moet ik ook de kraan en afvoer verlengen.

Dat van de pootjes zou ik uit moeten zoeken, weet ook nog niet precies welke droger ik wil kopen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26

Dido

heforshe

Op zich kan het niet zoveel kwaad. Een wasmachine wil je met zijn ppotjes op de grond hebben, omdat die 1) enorm gaat trillen bij het centrifugeren en 2) om hem op zijn plek te houden een absurd zwaar gewicht onderin heeft zitten.

De trommel van een droger draait maar heel langzaam (zeker in vergelijking met die van een centrufigerende wasmachine!) en trilt nauwelijks. Ook weegt een droger niet absurd veel. Vandaar dat je wel een droger op een wasmachine ziet, maar andersom niet (voor lang).

Mochten de pootjes van de droger niet lekker "vallen" op de bovenkant van je vriezer, dan leg je er gewoon een plaat multiplex tussen. Misschien wel met een stuk rubber tussen multiplex en vriezer zodat het niet te makkelijk gaat schuiven. Ik haal zelf regelmatig rubber mat bij de bouwmarkt (per meter), dat kost je de kop niet en het is met een Stanleymes prima op maat te snijden.

Wat betekent mijn avatar?