Nieuwe pc voor videobewerking met Pinnacle Studio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymjebos
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-01 16:51
Ik wil graag een nieuwe computer kopen om 4K video's te kunnen bewerken. Mijn oude (een HP Pavilion uit 2016) is echt toe aan vervanging. Hij loopt constant vast tijdens het bewerken en 4K kan hij al helemaal niet. Maar ik heb totaal geen verstand van dit soort zaken. Vandaar mijn hulpvraag aan jullie!

Ik maak best uitgebreide films. De laatste film is bijvoorbeeld 1,5 uur lang (gemaakt vanuit 8,5 uur beeldmateriaal), met muziek, effecten, tekst enz. Deze lange films kosten aardig wat rekenkracht lijkt me, want korte filmpjes maken gaat veel makkelijker op mijn huidige pc dan lange.

Ik wil niet overstappen van videobewerkingssoftware. Ik blijf bij Pinnacle Studio (26).

Ik wil ongeveer €2000 uitgeven aan de hele pc inclusief toetsenbord, muis en nieuw scherm. Dat scherm hoeft trouwens niet perse 4K te zijn. De films kijken doe ik op een ander scherm.

Wat ik precies nodig heb weet ik dus niet. Minstens een Intel Core i7 lijkt me en aardig wat opslagruimte. Zo'n film van 1,5 uur neemt al bijna 14GB in beslag. Ik sla nu films op op externe harde schijven, omdat op mijn oude computer te weinig ruimte is.

Ik ga graag voor een betrouwbaar merk (Lenovo, Dell, Acer, Asus of HP). Van snel opstarten word ik erg blij. Verder zou het fijn zijn als hij niet teveel lawaai maakt. Energiezuinig is mooi, maar niet als dat heel veel extra kost. Een kleine behuizing is fijn, maar geen pré. Ook een AIO is een optie.

Ik hoop dat jullie suggesties kunnen doen!

Groetjes, Yvonne

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:19

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Een modern systeem is al gauw sneller dan een 2016 machine. Wel is het lastig om, met de pricewatch erbij, een prebuild te vinden die er echt uitspringt. Je ziet al snel dat je of een oudere cpu krijgt of een videokaart die het net niet is. Het is vaak niet lekker in balans.

Voor grofweg 1600,- zou je ook een zelfbouw pc kunnen (laten) bouwen die beter en goedkoper is. Dat zou je bijvoorbeeld bij een winkel als Azerty kunnen doen. Dan blijft er nog budget over voor een goed scherm en randapparatuur.

Er lijken nieuwe videokaarten aan te komen, dat kan ervoor zorgen dat oude voorraad mogelijk met korting in de winkels komen te liggen. Het kan dus misschien verstandig zijn om nog even te wachten (als dat nog lukt).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."