Kwaliteit bluetooth audio receiver met 3.5" out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:02

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Middag,

Zelf heb ik deze bluetooth ontvanger.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006129938459.html
Eigenlijk ben ik van vrijwel alles wel te spreken, ook dingen die ik niet belangrijk vond toen ik het kocht.

Nu heeft deze wel recent een irritant probleem gekregen, een hoorbare "buzz" op de rechterkanaal. En nee, niet white noise. Dat is bij beide oortjes vergelijkbaar en kan je ook horen dat de apparaat aan staat (paar seconden na eindigen audio bijv.).
Soms is het weer weg voor een dag maar dit lijkt toch weer consistent terug te keren.
Om die reden wil ik misschien toch wel even kijken naar wat anders.

Specifiek gaat het mij hier dus om een bluetooth receiver met 3.5" jack out. Dat het ook kan inverteren is neat maar heb ik nog nooit gebruikt.

USB power is wel een grote pre (leuk als USB-C), ik heb een usb-hub op mijn nachtkast staan en onnodig een extra stopcontact moeten opofferen lijkt me niet zo handig. En een wat modernere bluetooth mag ook wel, >= 5.0 moet toch wel lukken?

Budget tot ongeveer 50 euro lijkt me redelijk, maar hier zit rek in als het echt een flinke stap omhoog is in kwaliteit.

Deze zag er bijv. wel leuk uit
uitvoering: TP-Link Bluetooth Music Receiver HA100
Maar geen USB-C en het feit dat iedereen ermee kan verbinden als er geen actieve audiostream actief is vind ik op z'n zachst gezegd een erg grote nono.

Deze zag er ook leuk uit, maar die gaat de verkeerde kant op...
uitvoering: Sandberg Bluetooth Link For 2xHeadphone

Deze ben ik ook van gecharmeerd
uitvoering: Pure Elan One² Zwart
Maar ik kan niet achterhalen of het toestaat om meerdere devices te verbinden of dat het überhaupt 3.5" out ondersteunt in BT modus. Daarnaast zie ik ook wat reviews die melden dat er een "hum" is als je de 3.5" gebruikt, dat is onwenselijk. Wel heeft deze USB op een verkapte manier (USB -> jack) wat op zich ook acceptabel is.

En zo nog wel meer.
Heeft iemand toevallig voor hetzelfde probleem gestaan en eindelijk geland op een bevredigend product?