Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-01 14:08
ik kan geen bestanden meer kopiëren via ftp die voor December zijn opgenomen. Programma's die ik voor december heb opgenomen kan ik wel kopiëren en via FTP naar mijn Nas overzetten, maar alle nieuwe niet meer. Ik krijg de melding "Deze actie wordt niet ondersteund" Ik heb het met 2 exemplaren van de 5050c geprobeerd maar allebei doen precies hetzelfde. Het lijkt alsof er sinds kort een beveiliging in de programma's wordt meegestuurd. Iemand enig idee?
...

Beste antwoord (via janpo op 01-01-2025 16:52)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
janpo schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:13:
Ik heb het programma Diskgenius gedownload en daar heb ik de stick op zowel ext2 als ext3 geformatteerd.
Als ik de stick in de Humax doe krijg ik zowel op ext2 als ext3 gelijk de melding dat de stick niet gebruikt kan worden en dat deze in ext2/3 of fat32 geformatteerd moet worden. Ik de filemanager in de Humax is de stick wel te zien en als ik dan een bestand wil kopiëren krijg ik de melding dat er geen ruimte is. Dit gaat volgens mij niet werken.
Ik kan dat hier dus ook bevestigen!
Diskgenius doet blijkbaar iets vreemds met de EXT formattering waardoor de Humax er niets mee kan?
Ik heb nog maar weer eens even getest met wat andere partitie tools van de Hiren’s BootCD PE.
Ook met de daarop aanwezige Diskgenius krijg ik dus een onbruikbare USB/HDD voor de Humax 5050c.
De USB wordt dan wel gezien door het ext2fsd tooltje als EXT volume.

Met EaseUS Partition Master en AOMEI Partition Assistant die ook op de HirenPE staan werkt het hier in ieder geval wel op de Humax 5050c als ik daarmee de formatteer op EXT2/3.
De USB/HDD's worden herkend en ik kan er bestanden naartoe kopiëren/afspelen.
Inlezen met ext2fsd gaat ook prima.
Wel opletten met ext2fsd dat je na eventueel schrijven "flush cache to disk" doet bij uitwerpen!.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gaat dit over een tv? Hoe kom je aan die programma's? Ik neem aan tv programma's , dan kan het wel eens met een vorm van drm te maken hebben?
Andere methoden om je spullen te up/downloaden werken nog wel?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
dit gaat over Humax 5050c. Ik neem hier programma's mee op die ik via mijn netwerk naar mijn NAS kopieer. Opnames die ik voor December heb gemaakt kan ik gewoon overzetten maar nieuw opgenomen programma's niet meer. Het kan inderdaad met drm te maken hebben maar dat was er al een paar jaar, dus ik vraag mij af of dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08

Speedmaster

Make my day...

KPN modem...? Zou kunnen zijn dat je firewall aangepast is tijdens de laatste update. log in op je modem en zet de firewall op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
Nee is niet het modem. De humax is een ontvanger met ingebouwde harde schijf. Caiway heeft ook nog digitaal signaal via de coax. Ik neem dus op de humax tv programma's op. Ik kan de opgenomen bestanden via ftp vervolgens naar mijn nas kopiëren. Het opnemen op de humax werkt gewoon en ik kan dit ook afspelen op de humax. Het kopiëren naar mijn nas van nieuw opgenomen programma's (sinds een aantal weken) gaat niet meer. Aangezien de harde schijf niet echt groot is, is die snel vol dus haal ik de programma's die ik wil bewaren er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Hoe probeer je dingen over te zetten naar je NAS; Via een Laptop, of direct vanaf de NAS? Is er nog genoeg ruimte vrij op de NAS? Zitten er powerline adapters tussen, gebruik je wifi, is alles bedraad?

Zou het kunnen dat Caiway een nieuwe codering heeft op zijn digitale streams waardoor je nu opeens niet meer opgenomen bestanden mag verplaatsen?

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
kan ik op 2 manieren doen.
Direct op mijn synology NAS of met CuteFTP

Op mijn NAS doe ik gewoon kopieren/plakken en met CuteFTP download ik de bestanden.
Bestanden van voor December doen het op beide perfect, alleen nieuwe bestanden niet

Het zou kunnen dat caiway inderdaad sinds enkele weken een nieuwe codering heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Heb je al geprobeerd een van de nieuwe opnames af te spelen met VLC? Dat is de mediaspeler met het grootste aantal codecs zover ik weet dus de meeste kans als er alleen een codering veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke permissies staan er op de gemaakte bestanden? Geen idee welke codering bedoelt wordt, maar die in de videofile zal het vast niet zijn, dat is namelijk iets anders en dat praat zeker geen FTP (is ook andere OSI laag).

Vraag voor de zekerheid toch ook de provider even om hulp. Wellicht is het een firmware update dat roet in het eten gooit. Wellicht omdat de partitie met de file bijvoorbeeld als read-only gemount (gekoppeld) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
Als ze op de humax staan kan ik ze alleen met de humax afspelen, dit werkt gewoon.
Kan ze niet met VLC of een ander programma direct benaderen en afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
CH4OS

Het zijn TS bestanden.
Ik kopieer het TS bestand en plak het in een map op mijn nas.

Ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hhZK80HZB7JKqiiwm4J5vFQSC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SjcXaLrvJ5iQHjFCPFCQtilP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt er dan op dat eea toch met de update is veroorzaakt. Heb je een changelog (wat de wijzigingen zijn die gedaan zijn)? Geheid dat je daarin meer informatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
De humax wordt al een paar jaar niet meer geupdated dus zal er waarschijnlijk iets in het signaal van Caiway veranderd zijn. Ik heb op 2 apparaten (de 2de is bij een kennis) hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
iedereen bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@janpo Ik zou gewoon contact opnemen met Caiway en vragen hoe het zit, ik zie niet waarom je daarmee zo terughoudend bent?
Nogmaals, verandering in het signaal kan het niet zijn, dan zou je corrupte files krijgen. DRM is niet van toepassing, want dat kent FTP niet. De enige manier waarop het kan is als er zaken veranderd zijn op de Humax, die Caiway waarschijnlijk gedaan heeft, maar dan weet je het tenminste.

Nee heb je, ja kun je krijgen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 29-12-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 20:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

janpo schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:28:
De humax wordt al een paar jaar niet meer geupdated dus zal er waarschijnlijk iets in het signaal van Caiway veranderd zijn. Ik heb op 2 apparaten (de 2de is bij een kennis) hetzelfde probleem.
Mogelijk heb je dit probleem niet bij alle zenders. Wellicht werkt dit bij de NPO 1-3 zenders nog prima. Is dat toevallig zo? (Of bij andere zenders)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
ik zal morgen caiway eens bellen, kijken of ze er over willen vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
remco_k schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:20:
[...]

Mogelijk heb je dit probleem niet bij alle zenders. Wellicht werkt dit bij de NPO 1-3 zenders nog prima. Is dat toevallig zo? (Of bij andere zenders)
Helaas is het bij alle zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Ik vraag me af, kun je de opnames nog wel kopiëren naar externe opslag met de ingebouwde filemanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
hcQd schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:06:
Ik vraag me af, kun je de opnames nog wel kopiëren naar externe opslag met de ingebouwde filemanager?
Nog niet geprobeerd. Ik heb geen externe harde schijf, zal eens naar een usb stick op zoek gaan of ik die nog ergens heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Hier bij Ziggo ook nog maar even getest met een Humax 5050c.
Ik merk geen problemen met oude/nieuw opnames (ook premium Film) bij het overzetten met FTP.
@janpo
Kan je de opnames nog wel afspelen op je Humax als je de smartcard verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
The_Doman schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:37:
Hier bij Ziggo ook nog maar even getest met een Humax 5050c.
Ik merk geen problemen met oude/nieuw opnames (ook premium Film) bij het overzetten met FTP.
@janpo
Kan je de opnames nog wel afspelen op je Humax als je de smartcard verwijderd?
Ik heb hier geen smartcard in zitten, de betaalde (sport) zenders kijk ik rechtstreeks op mijn tv waar ik het kaartje in heb zitten.

Het overzetten werkt nog steeds, alleen niet meer bij de nieuwe opnames.
Op het andere apparaat van mijn kennis precies hetzelfde.
Denk toch dat er sinds kort een soort van kopieerbeveiliging wordt meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
CH4OS schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:46:
Nogmaals, verandering in het signaal kan het niet zijn, dan zou je corrupte files krijgen. DRM is niet van toepassing, want dat kent FTP niet. De enige manier waarop het kan is als er zaken veranderd zijn op de Humax, die Caiway waarschijnlijk gedaan heeft, maar dan weet je het tenminste.
Het kan natuurlijk zeker wel in het signaal zitten.
De Humax (5050c) krijgt al heel lang geen updates meer dus daar zal niets aan veranderd zijn,
Maar er zijn in de Humaxen wel extra (beperkende) functies aanwezig die misschien nog niet eerder waren geactiveerd en nu dus blijkbaar wel bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
The_Doman schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:31:
[...]

Het kan natuurlijk zeker wel in het signaal zitten.
De Humax (5050c) krijgt al heel lang geen updates meer dus daar zal niets aan veranderd zijn,
Maar er zijn in de Humaxen wel extra (beperkende) functies aanwezig die misschien nog niet eerder waren geactiveerd en nu dus blijkbaar wel bij Caiway.
Caiway kan niet in mijn Humax.
Er komt enkel een digitaal signaal binnen via de coax en ze kunnen geen aanpassingen doen aan de Humax.

[ Voor 10% gewijzigd door janpo op 29-12-2024 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
janpo schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:49:
Er komt enkel een digitaal signaal binnen via de coax en ze kunnen geen aanpassingen doen aan de Humax.
Echter kan een dvb-service gemarkeerd zijn als Copy Never.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
janpo schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:49:
Het digitale signaal komt toch van Caiway, updates zullen er inderdaad niet (meer) komen.
Maar de Humaxen kunnen wel beïnvloed worden qua functionaliteit aan de hand van het ontvangen signaal.
Dat hoeft niet perse via een aanwezige smartcard te gaan.
Of dat hier nu echt het geval is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
hcQd schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:00:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk ergens in de afgelopen weken veranderd zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Probeer maar eens of de opnames dan nog wel over te zetten zijn via de USB aansluiting?
USB disk/stick moet dan FAT16/32 of EXT2/3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:53

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

hcQd schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:00:
[...]

^ dit.

Caiway kan weliswaar geen updates of beperkingen instellen op jouw Humax zoals Ziggo kan op haar eigen decoders. maar wel de kopieerbeveiliging in een DVB-stream aanzetten. Als men dat rücksichtslos op alle streams heeft ingesteld vanaf datum X, dan zie je inderdaad de verschijnselen die je nu ervaart.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:50:
[...]

^ dit.

Caiway kan weliswaar geen updates of beperkingen instellen op jouw Humax zoals Ziggo kan op haar eigen decoders. maar wel de kopieerbeveiliging in een DVB-stream aanzetten. Als men dat rücksichtslos op alle streams heeft ingesteld vanaf datum X, dan zie je inderdaad de verschijnselen die je nu ervaart.
Ik denk inderdaad dat dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
The_Doman schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:22:
Probeer maar eens of de opnames dan nog wel over te zetten zijn via de USB aansluiting?
USB disk/stick moet dan FAT16/32 of EXT2/3 zijn.
Ik heb een usb stick fat32 aangesloten en dit werkt.
Ik kopieer het bestand met de ingebouwde filemanager naar de usb stick.
Als ik de stick vervolgens in mijn laptop doe kan ik het bestand wel er af halen.
Enige probleem is nu nog dat de maximale bestandsgrote bij fat32 4gb is.
Als ik met in de Humax een groter bestand wil kopiëren krijg ik gelijk een melding dat dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Maximale bestand mag onder FAT32 maar 4Gb zijn, probeer even of je de usb stick op een ander formaat kan formatteren en dan grotere bestanden kan kopieren, bijv NTFS

[ Voor 3% gewijzigd door TheCricketer25 op 31-12-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Denk toch eerder dat je het in je PC of gebruikte software moet zoeken. Ik heb hier ook nog een 5050c staan en daar zojuist iets mee opgenomen. Kon het prima overzetten via FTP naar m'n computer. Aangezien je het bestand wel naar usb kan kopieren lijkt er geen sprake van kopieerbeveiliging. Probeer WinSCP eens?

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 31-12-2024 14:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
TheCricketer25 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:49:
Maximale bestand mag onder FAT32 maar 4Gb zijn, probeer even of je de usb stick op een ander formaat kan formatteren en dan grotere bestanden kan kopieren, bijv NTFS
De Humax kan alleen fat32 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
Microkid schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:54:
Denk toch eerder dat je het in je PC of gebruikte software moet zoeken. Ik heb hier ook nog een 5050c staan en daar iets mee opgenomen. Kon het prima overzetten via FTP naar m'n computer. Probeer WinSCP eens?
Welke provider heb je?
Ik heb caiway en het is alleen bij nieuwe opnames. Opnames van voor December kan ik prima via FTP of via de software op mijn NAS kopiëren. Ik denk dat Caiway sinds kort een kopieer beveiliging meestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

janpo schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:59:
[...]

Welke provider heb je?
Ik heb caiway en het is alleen bij nieuwe opnames. Opnames van voor December kan ik prima via FTP of via de software op mijn NAS kopiëren. Ik denk dat Caiway sinds kort een kopieer beveiliging meestuurd.
Ziggo

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
TheCricketer25 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:49:
Wanneer ik een stick met NTFS er in steek krijg ik gelijk een melding dat dit niet kan en dat alleen een FAT32 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
janpo schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:01:
Wanneer ik een stick met NTFS er in steek krijg ik gelijk een melding dat dit niet kan en dat alleen een FAT32 kan.
NTFS gaat inderdaad niet lukken, de nieuwere Humaxen 5200+ kunnen wel NTFS lezen, maar niet schrijven.
De USB stick/HD/Partitie formatteren in EXT3 is de oplossing, daarna kan je de Humax opnames er naartoe kopiëren.
Je moet dus wel even wat met Linux aan de gang of (makkelijker) wat Linux filesystem tools gebruiken onder Windows.

Op het Ziggo forum staat daar nog een heel uitgebreid topic over:
Ziggo community: Tip: opnames vanaf de Humax op schijf zetten en deze laten inlezen door de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
The_Doman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:36:
[...]

NTFS gaat inderdaad niet lukken, de nieuwere Humaxen 5200+ kunnen wel NTFS lezen, maar niet schrijven.
De USB stick/HD/Partitie formatteren in EXT3 is de oplossing, daarna kan je de Humax opnames er naartoe kopiëren.
Je moet dus wel even wat met Linux aan de gang of (makkelijker) wat Linux filesystem tools gebruiken onder Windows.

Op het Ziggo forum staat daar nog een heel uitgebreid topic over:
Ziggo community: Tip: opnames vanaf de Humax op schijf zetten en deze laten inlezen door de PC
Ik heb de stick nu met Diskgenius geformatteerd naar ext3 en Linux Reader geïnstalleerd. Als ik de reader open zie ik mijn drives en ook de usb stick. Mijn drives kan ik selecteren en die openen dan maar als ik de usb stick wil openen gebeurd er niets. Weet jij wat ik niet goed gedaan heb, of moet ik iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
janpo schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:24:
Ik heb de stick nu met Diskgenius geformatteerd naar ext3 en Linux Reader geïnstalleerd. Als ik de reader open zie ik mijn drives en ook de usb stick. Mijn drives kan ik selecteren en die openen dan maar als ik de usb stick wil openen gebeurd er niets. Weet jij wat ik niet goed gedaan heb, of moet ik iets anders doen?
Welke LInux reader heb je geïnstalleerd?
Wordt de USB herkend door de Humax en kan je er naartoe kopiëren?
Ik moest hier weer even zoeken welke Linux reader ik hier het laatste daarvoor had gebruikt:

https://www.ext2fsd.com/
ext2fsd, Ext2 File System Driver for Windows

Hiermee kan je zowel Ext2/3/4 lezen als schrijven.
Er staan wel wat opmerkingen dat de laatste versie 0.69 buggy is en 0.68 wordt aangeraden.
Of dat is alleen met EXT4?

Je kan trouwens ook EXT2 gebruiken, EXT3 formatteren duurt irritant lang.

Een aparte Linux partitie op een PC HDD/SSD werkt ook, alleen meer risico als er wat fout gaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpo
The_Doman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:38:
[...]

Welke LInux reader heb je geïnstalleerd?
Wordt de USB herkend door de Humax en kan je er naartoe kopiëren?
Ik moest hier weer even zoeken welke Linux reader ik hier het laatste daarvoor had gebruikt:

https://www.ext2fsd.com/
ext2fsd, Ext2 File System Driver for Windows

Hiermee kan je zowel Ext2/3/4 lezen als schrijven.
Er staan wel wat opmerkingen dat de laatste versie 0.69 buggy is en 0.68 wordt aangeraden.
Of dat is alleen met EXT4?

Je kan trouwens ook EXT2 gebruiken, EXT3 formatteren duurt irritant lang.

Een aparte Linux partitie op een PC HDD/SSD werkt ook, alleen meer risico als er wat fout gaat natuurlijk.
Ik heb het programma Diskgenius gedownload en daar heb ik de stick op zowel ext2 als ext3 geformatteerd.
Als ik de stick in de Humax doe krijg ik zowel op ext2 als ext3 gelijk de melding dat de stick niet gebruikt kan worden en dat deze in ext2/3 of fat32 geformatteerd moet worden. Ik de filemanager in de Humax is de stick wel te zien en als ik dan een bestand wil kopiëren krijg ik de melding dat er geen ruimte is. Dit gaat volgens mij niet werken.

Ik heb vervolgens de harde schijf uit de Humax gehaald en aan mijn laptop gehangen.
De schijf is ook ext3.
Diskgenius opgestart en daar zag ik de harde schijf en alle opgenomen bestanden.
Deze kon ik met Diskgenius zonder problemen naar mijn laptop kopiëren.
Ga nu de schijf maar buiten de Humax bevestigen, als ik er dan programma's af wil halen kan ik hem makkelijk afkoppelen en aan mijn laptop hangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
janpo schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:13:
Diskgenius doet blijkbaar iets vreemds met de EXT formattering waardoor de Humax er niets mee kan?
Ik heb nog maar weer eens even getest met wat andere partitie tools van de Hiren’s BootCD PE.
Ook met de daarop aanwezige Diskgenius krijg ik dus een onbruikbare USB/HDD voor de Humax 5050c.

Met EaseUS Partition Master en AOMEI Partition Assistant die ook op de HirenPE staan werkt het hier in ieder geval wel op de Humax 5050c als ik daarmee de formatteer op EXT2/3.
Wel opletten met ext2fsd dat je na eventueel schrijven "flush cache to disk" doet bij uitwerpen!.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janpo
The_Doman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Wel opletten met ext2fsd dat je na eventueel schrijven "flush cache to disk" doet bij uitwerpen.
KUDOS voor The_Doman :)
Ik heb een versie van EaseUS Partition Master van usenet gehaald en de stick naar ext3 geformatteerd.
Er werd nu ook een mapje "system volume information" aangemaakt wat er voorheen niet bij stond.
De stick vervolgens in de Humax gedaan en nu werd hij meteen herkend.
Kopiëren van een klein even snel opgenomen bestandje (ik had inmiddels alle opgenomen programma's eraf gehaald) naar de stick lukt ook.
Ben nu een langere opname aan het doen en kijken of hij ook een bestand van 6gb op de stick kan kopiëren, maar dat zal ook wel goed gaan denk ik.
Ben blij dat het zo werkt en nogmaals dank.
(UPDATE: zojuist ook een bestand van 9gb gekopieerd.)
Pagina: 1