+1 knop verplaatsen>

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
1. Welk probleem ervaar je?
Naja probleem... Regelmatig maken tweakers mooie uitgebreide posts op een forum met een verslag, foto's e.d.
Dan heb je dat gelezen en wil je een +1 geven maar eig ook verder lezen in het topic. Als je de verdiende +1 wilt geven moet je eerst weer omhoog scrollen naar het begin van de post om de +1 te geven.

2. Waarom is dat een probleem?
Extra heen en weer scrollen wat niet nodig is, posters lopen mogelijk +1's mis omdat men na het lezen van een interessante post geen zin hebben om omhoog te scrollen en lezen gewoon verder zonder een +1 te geven.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
regelmatig.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
De +1 knop onderin de post plaatsen ipv bovenin. Ik gok kleine moeite, groot plezier :?

Gewoon een willekeurige post gepakt. Misschien zelfs alles onderaan plaatsen? Bij een korte post ervaar je volgens mij geen nadelen als de bookmark/quote/+1 opties e.d. beneden zitten.
Ook na het lezen van een lange post is het makkelijk als de Quote/bookmark optie onderaan het venster zitten :?
(of boven en onderin de opties plaatsen? Meerdere wegen die naar rome leiden.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBHJS6-emMTjL4r6R8xrM_51qTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wxtx293IqXRdHogOXKZCFzaD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Tegenargumenten:

1. Duim omhoog en score wil je bij elkaar houden, maar ik wil niet naar beneden hoeven scrollen om een score te zien, die wil ik bovenaan zien, zodat ik vooraf weet of een post gewaardeerd wordt.

2. Niet iedere post heeft een footer, jouw post bijvoorbeeld. Dus dan zal er extra ruimte gemaakt moeten worden, die nu niet nodig is.

3. Veruit de meeste posts zullen volgens mij niet zo lang zijn dat ze buiten beeld vallen, dus het is sowieso geen veelvoorkomend probleem (voor zover je het moeten scrollen überhaupt als probleem kan ervaren).

Mijn mening: duim omhoog lekker laten staan waar 'ie staat :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Iedereen heeft recht om zn mening te geven :P Heb ik ook gedaan :)
Wellicht komt er een beter werkbare oplossing uit, we wachten de reactie van de hoge heren even af :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Met een simpele kosten/baten afweging kun je dit eigenlijk wel beantwoorden.

Scrollen kost niks, het is iets dat je tóch doet als je een forumtopic leest en een standaardbeweging op het internet. Vrijwel frictieloos.

Grote tegenargumenten zijn dat het duimpje al jaren bovenaan staat, dus muscle memory die verloren gaat/het aanzicht dat verandert is al een reden tegen. Daarnaast kost dit ook tijd voor de developers, dus daadwerkelijk financiële kosten.

Aangezien de huidige oplossing perfect werkbaar is en er werkelijk niks objectief mis mee is kan ik me niet voorstellen dat dit een nuttige aanpassing is. Ik denk dat als je dit gaat pollen je in het uiterste geval rond de 50/50 uitkomt maar de kans is groot dat 'laat het zoals het is' wint met 95/5.

Maar, 5 minuten klooien met CSS: Bericht acties onderaan
Zal vast niet overal werken/voor rare dingen zorgen op andere plekken, maar misschien dat je hier mee uit de voeten kunt?