Laserjet of inkjet? Cartridges en nep inkt vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-08 17:10
Momenteel heb ik een Epson printer die waardeloos is omdat ik alleen in zwart print en als de cartridges leeg zijn, wat meestal tegelijkertijd is, moet je ze allemaal vervangen in plaats van alleen de zwarte. Ik print niet vaak (de laatste keer was voor juli en ik kocht de inkt in januari of februari), dus de inkt droogt snel op en zelfs als ik nep inkt koop van Aliexpress, heb ik in 3,5 jaar nog steeds € 40-€45 uitgegeven.

Ik denk erover om de Epson te verkopen en een recent model (2024) HP printer te kopen, maar ik wil graag weten of ik het volgende kan doen:

Laserjet:

- De toners vervangen door nep toners van Aliexpress die met een chip worden geleverd?
- De toner bijvullen en de chip vervangen?

Inkjet:

- Kun je alleen de zwarte cartridge vervangen en printen, zelfs als de kleurencartridges leeg zijn?
- Werken nep cartridges met nieuwere modellen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@DI97 HP is het meest agressief op inkt en toner van andere partijen. Dat merk zou ik dus sowieso helemaal links laten liggen (los van het gezeur om steeds apps te gebruiken voor dingen die niet nodig zijn).

Ik heb jaren een ZW laser printertje gehad van Brother omdat mijn vriendin een studie ging doen en dan ga je failliet aan inkt. (dus geen kleur mogelijk, als het in kleur moest deden we het met de inktprinter die we toen nog hadden, nu staat er een MKB printer thuis - want dubbelzijdige ADF voor scannen en dat heb ik soms nodig - maar dat is voor jou overkill)
Maar aangezien je weinig print weet ik niet of dat uitkan (zijn niet zo duur en toner kan wel uitharden maar ik denk dat inkt sneller uitdroogt).

Er zijn inktjet printers met zelf navulbare inkttanks, wellicht is dat een optie?

ik heb nu ook een Brother DCP-L2627DWE (andere lokatie) en die gebruik ik zeldzaam maar absoluut probleemloos. Nog geen ervaring met andere toner, maar als ik lees hoe weinig je print kan je daar eeuwen mee vooruit. Kan flatbed scannen ook zelfs.
Kostte me EUR 150, top dingetje.

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 28-12-2024 23:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DI97
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-08 17:10
franssie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:19:
@DI97 HP is het meest agressief op inkt en toner van andere partijen. Dat merk zou ik dus sowieso helemaal links laten liggen (los van het gezeur om steeds apps te gebruiken voor dingen die niet nodig zijn).

Ik heb jaren een ZW laser printertje gehad van Brother omdat mijn vriendin een studie ging doen en dan ga je failliet aan inkt. (dus geen kleur mogelijk, als het in kleur moest deden we het met de inktprinter die we toen nog hadden, nu staat er een MKB printer thuis - want dubbelzijdige ADF voor scannen en dat heb ik soms nodig - maar dat is voor jou overkill)
Maar aangezien je weinig print weet ik niet of dat uitkan (zijn niet zo duur en toner kan wel uitharden maar ik denk dat inkt sneller uitdroogt).

Er zijn inktjet printers met zelf navulbare inkttanks, wellicht is dat een optie?

ik heb nu ook een Brother DCP-L2627DWE (andere lokatie) en die gebruik ik zeldzaam maar absoluut probleemloos. Nog geen ervaring met andere toner, maar als ik lees hoe weinig je print kan je daar eeuwen mee vooruit. Kan flatbed scannen ook zelfs.
Kostte me EUR 150, top dingetje.
In principe is er niet zoveel keus op HP, Brother en Canon na?

Jij hebt dus nog de originele toner?

Wat bedoel je precies met MKB printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DI97 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:34:
[...]

Er is zat keus, 123inkt heeft een redelijke goede filter keuze.

Onze MKB printer is full size, full colour, tweezijdige automatische document doorvoer voor scannen (handig als ik eens grote contracten inscannen en heeft een email functie. Ik of mijn vriendin scannen stukken (ze gebruikt het voor haar werk veel) en dan wordt het direct naar haar werk-email verzonden, of de mijne, of die van haar privé)
Is ook wel een printer van ruim 500 euro :+ Kyocera ECOSYS M5526cdw Denk dat dat overkill is, aangeschaft vanwege de scanfunctie.
Lexmark is ook wel een merk dat iets zou kunnen hebben, maar uit eigen ervaring met laser printers, koop een Brother, en koop sowieso geen inktjet (of een canon met losse tanks). Ik heb soms zweethanden, dan is een inkjet ook niet ideaal.

edit: ik heb van beide inderdaad nog de eigen toner, maar als ik een printer koop kijk ik altijd wel of zowel 123inkt als Amazon.nl wiite merk toner verkopen, die geven beide garantie.

edit 2: deze had ik lang geleden gekocht, heeft jaren op 123 huistoner gedraaid, zelfs nog eens de drum vervangen. Brother HL-2250DN review door franssie
niet meer leverbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 28-12-2024 23:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 19:46
DI97 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:11:
Momenteel heb ik een Epson printer die waardeloos is omdat ik alleen in zwart print en als de cartridges leeg zijn, wat meestal tegelijkertijd is, moet je ze allemaal vervangen in plaats van alleen de zwarte. Ik print niet vaak (de laatste keer was voor juli en ik kocht de inkt in januari of februari), dus de inkt droogt snel op en zelfs als ik nep inkt koop van Aliexpress, heb ik in 3,5 jaar nog steeds € 40-€45 uitgegeven.

Ik denk erover om de Epson te verkopen en een recent model (2024) HP printer te kopen, maar ik wil graag weten of ik het volgende kan doen:

Laserjet:

- De toners vervangen door nep toners van Aliexpress die met een chip worden geleverd?
- De toner bijvullen en de chip vervangen?

Inkjet:

- Kun je alleen de zwarte cartridge vervangen en printen, zelfs als de kleurencartridges leeg zijn?
- Werken nep cartridges met nieuwere modellen?
Ik weet niet hoeveel je print, maar bijvoorbeeld een simpele brother laserprinter met originele toner gaat duizenden pagina's mee.
Al print je maar 1x per maand dan droogt er niets uit qua toner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Trichoglossus schreef op zondag 29 december 2024 @ 00:05:
[...]

Ik weet niet hoeveel je print, maar bijvoorbeeld een simpele brother laserprinter met originele toner gaat duizenden pagina's mee.
Al print je maar 1x per maand dan droogt er niets uit qua toner.
Klopt, toner is wat dat betreft duurzamer dan inkt waarbij de printkop ook kan verstoppen. Toner heeft niet het eeuwige leven maar veel langer dan inkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 09-09 19:46
DI97 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:34:
[...]

Ik heb een simpele brother laserprinter, destijds rond de 100 euro.

Inmiddels een toner vervangen, origineel ca 60 euro voor zo'n 2600 printjes.
Een huismerk toner kost zo'n 40 euro, voor 2900 printjes.

Voor die paar tientjes, verspreid over jaren printen ga ik niet lopen gokken met een huismerk toner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb ondertussen een korte review geschreven oven mijn nieuwe Brother

Brother DCPL2627DWE review door franssie

Ik vind het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn4926
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:27
Oh man, die Epson frustratie herken ik maar al te goed! Heb zelf ook jaren met zo'n ding gezeten en het is echt bizar dat je alle cartridges moet vervangen terwijl je alleen zwart nodig hebt. Pure geldklopperij. Voor HP laserjet: die nep toners van Aliexpress doen het meestal prima hoor. Gebruik ze zelf al jaren en nooit problemen gehad. Die chips zitten er gewoon bij dus plug & play. Bijvullen kan ook maar is best een gezeik, vooral als je niet zo vaak print.

Inkjet zou ik in jouw geval echt laten zitten. HP doet helaas precies hetzelfde als Epson - als één kleur leeg is kun je mooi niet meer printen. Plus die nieuwe modellen worden steeds lastiger met alternatieve inkt door firmware updates.

Eerlijk gezegd, voor zo weinig als jij print zou ik gewoon een simpele zwart-wit laserprinter nemen. Toner droogt tenminste niet op als je hem maanden niet gebruikt, dat scheelt je een hoop frustratie.
Trouwens, als je niet per se via Aliexpress wilt (soms duurt de verzending eeuwig), kan ik Inktkenners aanraden. Gebruik ze zelf ook wel eens, goede kwaliteit huismerk toners voor veel minder dan de originele troep. Scheelt je ook die lange wachttijden uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 12:59
Marijn4926 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:25:Inkjet zou ik in jouw geval echt laten zitten. HP doet helaas precies hetzelfde als Epson - als één kleur leeg is kun je mooi niet meer printen. Plus die nieuwe modellen worden steeds lastiger met alternatieve inkt door firmware updates.
Er zijn ook nog wel andere inktjet printers dan HP en Epson hoor.
Canon bijvoorbeeld gebruikt separate inkttanks, en die slikken ook alternatieve cartridges.
Wel 1 keer per maand een testprintje maken zodat de printkop niet opdroogt.
Maar mocht deze onverhoopt toch opdrogen dan is de printkop uitneembaar en nog wel onder de kraan te reinigen zodat deze het weer doet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Ik zou zeggen koop een laser printer en dan vooral 1 niet van HP.

Inkt printer zijn duur vooral in hun cartridges en er zit zo weinig in dat het gewoon een scam in. Ik heb na 5 jaar mijn toners moeten vervangen van mijn Brother kleuren laser. 5 jaar met de standard toners die je erbij krijgt in die tijd heb ik 8-10 set inkt cartridges vervangen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O graag in de sloot laten. @Marijn4926, mooi dat je een ander met jouw ervaring wil helpen, maar - zoals je in de post direct boven de jouwe kunt lezen - heeft hij ondertussen al lang een keuze gemaakt en zelfs een review erover gepost.

Deze gaat dit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.