Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixtie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-01 19:10
Ik heb vandaag een nieuwe tv ontvangen en geïnstalleerd, de Philips 55OLED769.

Ik kwam er al vrij snel achter dat ik een beperkt aantal onbekende apps heb op de tv en geen nieuwe apps kan downloaden. Ik heb geen google play store of iets dergelijks.

Als het goed is zit er Titan Os op maar die zou ook bijvoorbeeld Videoland moeten hebben.

Ik ben erachter gekomen toen ik op zoek ging , dat ik per ongeluk een ‘buitenlands model’ heb gekocht ipv Nederlands. Ik kon bij het bestellen installeren ook niet Nederland als regio selecteren.

Nu heb ik hier een paar vragen over:
- Is de constatering dat het een buitenlands model is, de oorzaak dat ik geen apps kan downloaden en geen bekende apps zoals videoland zie? En als ik dit toestel dus retourneer en een Nederlands toestel laat bezorgen is het dan opgelost? Of zit dat gewoon niet op dit model?
Een maat van me heeft een 48OLED759, en die heeft wel videoland, ook google play store; terwijl die ook op Titan OS draait.

Ben dus ff zoekende wat wijsheid is: een 55OLED769 maar dan Nederlands model, of een 55OLED759?!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-09 16:52
Ik kan je directe vragen niet beantwoorden, maar ik zat in een vergelijkbare boot met een Hisense tv.
Daar zit ook een of ander OS op die wel wat apps heeft, maar bijvoorbeeld Netflix werkt maar de helft van de tijd.

Wij hebben toen een 4k chromecast met google tv gekocht (de unit met afstandsbediening) en hebben nooit meer teruggekeken. Kan het alleenmaar aanbevelen.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 13:12
Kan de vorige opmerking alleen maar ondersteunen, koop bv een chromecast en je zorgen mbt compabiliteit en ondersteuning zijn voor lange tijd voorbij. Bedenk wel dat de huidige chomecasts end-of-life zijn en dat je beter de nieuwe variant (chromecast streamer) kunt aanschaffen. Kost bijna het 1,5x meer dan de oude 4K variant.

[ Voor 3% gewijzigd door n8tur3 op 29-12-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-10 13:11
Klopt, doordat je een buitenlandse tv hebt zullen sommige apps niet beschikbaar zijn.
zoals videoland, maar de tv heeft een store om apps te downloaden.
Maar als je dan zoekt op videoland en hij vind niets, dan is je oplossing streamen via bijvoorbeeld mobiel een keuze.

Met Hisense tv is dit precies hetzelfde probleem, enkel heeft die een ander OS.
Zoals KPN TV app is niet beschikbaar op dit apparaat..

Kortom, een europese tv heeft sommige apps niet, en zijn goedkoper dan benelux model.
Kan dus zijn dat als je hem terug stuurt, dat je geld moet bij betalen, of dat je zelfde model terug krijgt, of ze zeggen we nemen de tv niet terug, want is geen geldige reden? ( ligt eraan waar je hebt besteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eskimoo schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:26:
of dat je zelfde model terug krijgt, of ze zeggen we nemen de tv niet terug, want is geen geldige reden? ( ligt eraan waar je hebt besteld)
Webshops zijn verplicht een toestel binnen minimaal 2 weken retour te nemen vanwege de wet koop of afstand en het recht op retour zonder verdere rede.