Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-07 14:43
Ik zoek een?
Soundbar + subwoofer

Wat is je budget?
In overleg met mijn vrouw zijn we tot een bedrag van maximaal 250 euro gekomen. Voornamelijk omdat we niet enorm veel waarde hechten aan het geluid maar wel graag beter voller geluid zouden willen hebben dan wat nu uit de tv komt (Philips the one 2022)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We willen de soundbar voornamelijk gaan gebruiken om tv te kijken denk hierbij aan nlziet en sitcoms via Disney plus. Af en toe zou ik het leuk vinden om een actiefilm te kijken. Daarnaast hebben we muziek nog weleens op de achtergrond aan. En ik game op de televisie, al mis ik daar niet veel in het geluid.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik de Denon DHT-S517 al gevonden. Deze lijkt op papier een prima optie en is momenteel in de aanbieding bij HelloTV. Dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen. :D

Welke vragen heb je hier nog over?
Er zijn zo ontzettend veel opties voor je soundbar: surround sound in verschillende vormen en maten, losse achter speakers (past niet in ons huis), losse subwoofer, spdif connectie vs Arc. Ik zie door de bomen het bos niet meer en vind het ook moeilijk prioriteit te geven aan een specifiek aspect van de soundbar...

Beste antwoord (via wobelaar op 30-12-2024 13:36)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:36
wobelaar schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:03:
Leuk dat je verschillende soundbars hebt getest :) Wat voor verschillen merkte je waardoor je de Samsungs als beduidend beter zou beschreven?
De Q600 is krachtiger dan de Denon, bij volume 30 met een DTS film heb je al een kamer vullend geluid. De Denon dien je voor dezelfde beleving rond volume 60 te zetten. Subwoofer is ook krachtiger.

Betreft geluidskwaliteit biedt de Q600 een mooie 180 graden projectie zonder dat het artificial aanvoelt, details komen beter naar voren evenals helderdere stemmen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lees deze post eens: Jorgen in "Keuze tussen receivers"
Hoewel die gaat over receivers, werkt de aankoop van een soundbar exact hetzelfde.

In de pricewatch geef je dan aan welke aansluitingen en opties je nodig hebt en dan zie je wat er binnen je budget aan mogelijkheden zijn. Het heeft altijd de voorkeur om een soundbar met HDMI aan de tv aan te sluiten. Als je TV HDMI met eARC (of ouder: ARC) heeft dan komt alle geluid van de tv, en van de apparaten die aan je tv gekoppeld zitten, netjes aan bij de soundbar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wobelaar
@Jorgen thanks voor de uitgebreide uitleg :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:57

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb zelf in een redelijk compacte kamer met tevredenheid een Teufel Cinebar One (met subwoofer) gebruikt. Geeft een prima geluid, is lekker klein en is prettig in gebruik. En je mag bij Teufel altijd kosteloos proberen en retourneren als het niet bevalt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er zijn maar weinig merken met zo'n uitstekende prijs-kwaliteitverhouding als Teufel. Daar kijken is zeker een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:12
Samsung en JBL hebben ook een goede reputatie, met jouw budget: https://tweakers.net/soun...MzEF2WmAM0XwlouKlSbG1tLQA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De genoemde Denon is een slechte keuze betreft bang for the buck.

De Samsung Q600C of Q700C zijn beide iets boven budget maar scoren op het gebied van geluidskwaliteit veel beter, geldt ook voor de meegeleverde subwoofer. Wellicht dat je ergens nog een verdwaalde Q600B/ Q700B kunt vinden voor een leuke prijs(aanvraag).

Vorig jaar meerdere soundbars getest in thuissetting (waaronder ook de genoemde Denon), hierbij kwamen de Samsungs beduidend beter naar voren. Binnen het budget kun je naar de Samsung B650 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Leuk dat je verschillende soundbars hebt getest :) Wat voor verschillen merkte je waardoor je de Samsungs als beduidend beter zou beschreven?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
wobelaar schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:03:
De Q600 is krachtiger dan de Denon, bij volume 30 met een DTS film heb je al een kamer vullend geluid. De Denon dien je voor dezelfde beleving rond volume 60 te zetten. Subwoofer is ook krachtiger.

Betreft geluidskwaliteit biedt de Q600 een mooie 180 graden projectie zonder dat het artificial aanvoelt, details komen beter naar voren evenals helderdere stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wobelaar
Aha duidelijk! Bedankt ga ik daar naar op zoek 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Freshouttheoven schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:11:
[...]

Nu zegt het cijfertje op het display natuurlijk helemaal niks, tenzij ze volkomen gelijk oplopen.

Pagina: 1