Wat te doen bij dit overleden moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technieske
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:28
Ik zoek een moederbord (+ evt processor).
Het moederbord is stuk, mogelijk de processor ook, maar dat kan ik pas testen met een nieuw moederbord met een 1200 socket ivm de i5.
Het moederbord is mini-atx, de kast is in principe groot genoeg voor een atx. Nu zit het allemaal wat krap bij de hdm aansluiting, mogelijk is er daardoor iets geforceerd waardoor het geheel wat apathisch is geworden. In ieder geval, na uitgebreide analyse is tenminste het moederbord kapot.

Wat is je budget?
Uitgave moet in verhouding staan tot de rest van de componenten. Of een goed alternatief idee is ook welkom. Het staat nu te verstoffen en dat vind ik zonde.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair geheugen en AMD combineert niet zo goed is de ervaring. Voorkeur voor onboard wifi (en ethernet) en bluetooth, kan evt ook anders opgelost worden. .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11400 Boxed€ 161,62€ 161,62
1MoederbordenASRock B560M Steel Legend€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 760 4GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Compact Wit€ 132,68€ 132,68
4Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M4Z3200C16€ 79,37€ 79,37
1VoedingenCorsair CV550€ 131,-€ 131,-
1SSD'sSamsung 850 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
1SSD'sTranscend 240S 500GB€ 68,97€ 68,97
Totaal€ 573,64

Ik zou dus
a) wat (meerdere) ideeën willen krijgen over wat jullie zouden doen met deze pc en
b) wat specifieke moederborden en of moederbord/processor specificaties krijgen. Ook een aantal zou fijn zijn.

Beste antwoord (via Technieske op 29-12-2024 23:26)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Waar gebruik je de pc voor?
Wat zijn je toekomstplannen voor de pc? Ga je bijv. weer gamen, of juist videobewerking doen en/of streamen, of alleen Office en een beetje browsen?

Gezien de low budget voeding en 12j oude videokaart voorzie ik daar namelijk ook geen upgradepad meer, net als bij socket 1200.

Goedkoopste oplossing is alleen een moederbord wisselen en hopen dat je cpu ‘t nog doet (anders bord weer retourneren en dan alsnog een nieuwe set kopen)

uitvoering: Gigabyte H510M H V2

Anders kijk je naar AM4 om niet ook geheugen te moeten kopen. Omdat het “maar” 3200MT/s geheugen is en de geheugencontrollers van de 5000 serie wel aardig zijn lukt dat wel.

uitvoering: ASUS TUF Gaming A520M-PLUS WIFI
uitvoering: AMD Ryzen 5 5600 Boxed

Of een iets beter moederbord:
uitvoering: MSI B550M PRO-VDH WIFI

ATX is hier een stukkie duurder en zou ik niet meer doen, ga dan naar AM5 en DDR5
uitvoering: ASUS ROG Strix B550-F GAMING WIFI II

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Waar gebruik je de pc voor?
Wat zijn je toekomstplannen voor de pc? Ga je bijv. weer gamen, of juist videobewerking doen en/of streamen, of alleen Office en een beetje browsen?

Gezien de low budget voeding en 12j oude videokaart voorzie ik daar namelijk ook geen upgradepad meer, net als bij socket 1200.

Goedkoopste oplossing is alleen een moederbord wisselen en hopen dat je cpu ‘t nog doet (anders bord weer retourneren en dan alsnog een nieuwe set kopen)

uitvoering: Gigabyte H510M H V2

Anders kijk je naar AM4 om niet ook geheugen te moeten kopen. Omdat het “maar” 3200MT/s geheugen is en de geheugencontrollers van de 5000 serie wel aardig zijn lukt dat wel.

uitvoering: ASUS TUF Gaming A520M-PLUS WIFI
uitvoering: AMD Ryzen 5 5600 Boxed

Of een iets beter moederbord:
uitvoering: MSI B550M PRO-VDH WIFI

ATX is hier een stukkie duurder en zou ik niet meer doen, ga dan naar AM5 en DDR5
uitvoering: ASUS ROG Strix B550-F GAMING WIFI II

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technieske
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08 22:28
Thanks, helder!

Ik heb het goedkoopste moederbord besteld, als dat niet werkt stuur ik het terug. Wist niet dat dat kon. Daarna ga ik voor optie twee met de ryzen5.