Monitor die ik voor werk en TV-streaming

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel97
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 12:05
Hi!

Ik ben op zoek naar een monitor die ik zowel kan gebruiken voor werk, als ook voor het kijken van TV via online streaming. Dit aangezien ik ervoor ga kiezen geen aparte TV te kopen voor in mijn toekomstige appartement.

Nu zit ik met de vraag of het verstandig is om een ultrawide, 1440p, of 4k monitor aan te schaffen, of dat ik er beter aan zou doen om het bij 1080p te houden. Dit vanwege mogelijke problemen met TV-streamingdiensten die tot maximaal 1080p aan resolutie aanbieden.

Kunnen jullie me hier wat meer wegwijs in maken?

Alle reacties worden enorm gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:29
Voor tv kijken, ook via een streamingdienst, is eigenlijk alleen 1080p of 4K interessant.
Anders krijg je altijd zwarte balken aan de zijkant of onderkant bij het tv kijken.

Hou er rekening mee dat TV kijken op een monitor toch iets anders is als TV kijken op een daadwerkelijke TV. Zo moet je er rekening mee houden dat monitoren vaak maar beperkt speakers hebben, als ze die al hebben.

Wat voor afmeting hebben we het over?
Waar moet de monitor/tv staan?
Budget?

iets meer informatie zou wel handig zijn,

[ Voor 51% gewijzigd door Arjant2 op 29-12-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel97
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-09 12:05
Arjant2 schreef op zondag 29 december 2024 @ 00:00:
Voor tv kijken, ook via een streamingdienst, is eigenlijk alleen 1080p of 4K interessant.
Anders krijg je altijd zwarte balken aan de zijkant of onderkant bij het tv kijken.

Hou er rekening mee dat TV kijken op een monitor toch iets anders is als TV kijken op een daadwerkelijke TV. Zo moet je er rekening mee houden dat monitoren vaak maar beperkt speakers hebben, als ze die al hebben.

Wat voor afmeting hebben we het over?
Waar moet de monitor/tv staan?
Budget?

iets meer informatie zou wel handig zijn,
Ik denk nu dat ik voor een 27 inch (of wellicht 32 inch) monitor wil gaan. De monitor komt op een bureau te staan en zal voornamelijk voor werk gebruikt worden. Maar door keuzes die ik maak met de beschikbare ruimte zou het fijn zijn deze ook te kunnen gebruiken voor het streamen van TV.

Is het wat betreft de zwarte balken niet vooral zaak van het juist aspect ratio? Dus bijvoorbeeld geen ultrawide. Of krijg je met het kijken van 1080P beeld op een 1440P monitor zwarte balken, ongeacht het aspect ratio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 20:40

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Als de aspect ratio 16:9 is zal het prima zonder zwarte balken gaan, ga je naar een ultrawide kijken dan wordt het een ander verhaal natuurlijk, een 3440x1440 scherm geeft je hele mooie brede zwarte balken aan de zijkanten. Daarom heb ik naast mijn 1440p uwqhd nog een 27" 1080p scherm voor tv kijken.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Move VB -> CKA

Daar geldt:
CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.