Korte vraag over een mifi router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Topicstarter
Hoi,

Ik ben door verschillende websites in de war geraakt over het gebruik van een mifi-router.

Ik heb op mijn zakelijke kantoor een slechte wifi verbinding en wil dit oplossen door een mifi-router aan te schaffen. Deze heb ik gevonden:

Alcatel TCL MW63VK LTE CAT6 Mobile Wi-Fi

https://www.odido.nl/zake...NZ23,SD002,27606115&lp=19

Mijn vraag is: zorgt mifi ervoor dat er een WIFI signaal wordt gecreëerd in de ruimte waarin het wordt gebruikt OF een versterking van het aanwezige 4g / 5g netwerk? Ik heb een wifi signaal nodig en geen 4g signaal, dat heb ik immers al. De ene website spreekt over de versterking van 4g netwerken d.m.v. het gebruik van mifi en de andere website spreekt over een mobiele wifi hotspot. Ik weet dus niet zeker of een dergelijk apparaat mijn probleem gaat oplossen. Ik gok van wel, maar ik weet het liever zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1456976 op 28-12-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 00:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Is dit niet gewoon een device met een simkaart dat vanaf het 5G netwerk een wifi spot maakt? Abbonement en alles.

Waarom los je dit niet op met een acces point vanaf je bestaande netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Een MiFi router maakt gebruik van een simkaart die je in het apparaat stopt. Deze simkaart moet een data bundel hebben om te kunnen werken als doorgeefluik naar internet.
Vervolgens werkt de MiFi router als WiFi hotspot voor je overige devices.

Wat @AtomicShockwave zegt: sluit een accesspoint (of router met WiFi in Accesspoint mode) op je bedrade netwerk aan in je zakelijke kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:02
Wat voor wifi heb je nu?
En waarom is het slecht?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Of ga volledig voor de optie en pak t mobile 5g modem :) dan heb je het abbo en kastje in 1 prijs, als het niet bevalt zeg je het na maand op.

https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar 25 per maand.

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 28-12-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 1456976 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:54:
Ik heb op mijn zakelijke kantoor een slechte wifi verbinding en wil dit oplossen door een mifi-router aan te schaffen.
Mifi gebruik je op plekken waar je niet al wat anders qua internet hebt. Mifi is voor jouw dus niet de goede oplossing.

Wat doorgaans wel de oplossing daarvoor is, is om een UTP kabel naar dat kantoor te trekken, vanaf het modem of router. En dan in dat kantoor een extra access point plaatsen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Maar om je beter te kunnen helpen moet je even een fatsoenlijke situatie schets maken

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal mijn vraag even herformuleren voordat ik allerlei technische verhandelingen moet gaan doornemen:

Werkt een mifi router als een mobiele WIFI router of als een doorgeefluik voor 4g?

Dus stel je bent op een plek waar helemaal geen internet aansluiting is, maar je kunt wel 4g internetten op je mobiele telefoon, is het dan mogelijk om middels de mifi router WIFI te krijgen op je mobiele telefoon? Dat is het enige wat ik wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 00:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ja, dat kan wel. Maar waarom zou je dat doen? Je telefoon kan immers al direct op het 4G netwerk. Dus je hebt dat ding helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
99ruud99 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:06:
Of ga volledig voor de optie en pak t mobile 5g modem :) dan heb je het abbo en kastje in 1 prijs, als het niet bevalt zeg je het na maand op.

https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar 25 per maand.
Dat is geen Wi-fi. En ik wil een Wi-fi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:13:
Ja, dat kan wel. Maar waarom zou je dat doen? Je telefoon kan immers al direct op het 4G netwerk. Dus je hebt dat ding helemaal niet nodig.
Ik wil geen 4g netwerk. Ik wil wi-fi. Waar ik het voor nodig heb is niet relevant. Ik wil een wi-fi verbinding. Maar ik ga wel even verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Anoniem: 1456976 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:11:
Ik zal mijn vraag even herformuleren voordat ik allerlei technische verhandelingen moet gaan doornemen:

Werkt een mifi router als een mobiele WIFI router of als een doorgeefluik voor 4g?

Dus stel je bent op een plek waar helemaal geen internet aansluiting is, maar je kunt wel 4g internetten op je mobiele telefoon, is het dan mogelijk om middels de mifi router WIFI te krijgen op je mobiele telefoon? Dat is het enige wat ik wil weten.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks, Dat wilde ik weten. Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:02
Anoniem: 1456976 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:13:
Dat is geen Wi-fi. En ik wil een Wi-fi verbinding.
Er komt toch echt wifi uit het apparaat. Daar kan je je telefoon mee verbinden.

Vervolgens betaal je 25 euro per maand aan Odido om die wifi met 4G/5G met de rest van internet te verbinden.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FredvZ schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:17:
[...]

Er komt toch echt wifi uit het apparaat. Daar kan je je telefoon mee verbinden.

Vervolgens betaal je 25 euro per maand aan Odido om die wifi met 4G/5G met de rest van internet te verbinden.
Dan zou dit misschien de beste oplossing zijn. Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Anoniem: 1456976 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:16:
[...]
Thanks, Dat wilde ik weten. Topic kan gesloten worden.
Maar; Dit is Tweakers.net. Het is voor ons interessant om de achtergrond te weten, zodat er mogelijk een veel beter advies naar jouw kant kan. Dat kan zijn waar jij nu ook op uitkomt, maar soms zijn er veel betere of meer passende of goedkopere oplossingen voor je doel.

Alles kan stuk.

Pagina: 1